2020-04-16, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Danmark kanske öppnar upp till Tyskland och Nordge och Finland till Baltikum. Sverige kommer vara utstängt för vi har mycket mer smitta än de flesta andra länder. Kanske det kan bildas ett högsmitte-område som öppnar upp till varandra? Iran, Sverige, Italien och Spanien? USA kanske.

Jag tror alla länder har liknande områden som är mer drabbade. Skall du räkna bort dem i Sverige får du räkna bort de mest drabbade områdena i de länder du jämför med.

Du menar som Tegnell sade? Att det inte kommer bli en pandemi utan istället blir det lite hotspots som blossar upp här och där?

Det är för övrigt dags att Tegnelldyrkare som dig erkänner att ni offrar folks liv (särskilt äldre och handikappade som till och med vägras syrgasbehandling) för ekonomins skull. Jag skulle nästan kunna köpa det argumentet om ni öppet står för det. Men detta hyckleri däremot är vad som stör mig så inutihelvete.

Och när ni väl släpper hämningarna och erkänner det ovanstående så kan ni väl likaledes erkänna att invandringen var ett inihelvete stort misstag och från och med nu får det vara slut på det tramset också. Kanske kan då Corona ändå vara Sveriges räddning.
Citera
2020-04-16, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Norge har ju stängt gränsen mot sverige då vi är en riskt.
Tänk scenariot att i Mars 2021 har sverige 3.000 döda och över 50 % av befolkningen är mer eller
mindre immuna.
Norge har efter sina hårda tag kommit upp till 10 % immunitet. Inget vaccin. Ingen medicin.

Är det då som vi skall köra ut betongsuggor på svinesundsbron och stänga åt andra hållet ?

Varför det? Då är vi ju immuna typ eller?

Hörde något surr om att Sverige redan är på väg mot flockimmunitet på pressisen idag. Tyvärr var ingenting klargörande utan handlade om något som Tegnell sagt i något annat sammanhang. När ska man sluta mörka här och svara rakt på frågor undrar jag?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Det där är inte privat sjukvård. Privat sjukvård innebär noll offentlig inbladning. Sånn finns inte i Sverige.

Frågan var om skillnader mellan de nordiska länderna avseende äldreomsorg. Läs rapporten.

Lyssna även på professor Tine Rostgaard ca 9 minuter in i inslaget:

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=7452466
Citera
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Ja här ser man hur döda ökar varje dag i Sverge efter dagarna uppdaterats 1 2 veckor efter!
https://pbs.twimg.com/media/EVt3pVNXgAAjOM1?format=png&name=4096x4096

This!

Den bilden borde tatueras in som avskräckande expempel på alla förnekare/troll i den här tråden.
Citera
Medlem
Jag förstår inte detta. Det sitter folk här och hävdar att vi får ta smällen nu och vi når flockimmunitet och sedan får Danmark, Norge och Finland smällen och får fler döda än vi. Hur kan man vara så fruktansvärt säker på att det fungerar så. Det råder ju inte utegångsförbud i Norden överhuvudtaget. Jag tror inte alls på detta. Jag tror att Sverige har varit för slappa, "slapptaskar" nja det är ju en feministisk regering. Ingenting stämmer här. Vart är vi på väg. Den höga dödligheten måste väl ändå drabba regimen till slut.
Citera
2020-04-16, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Att björn helt uppenbart anger rapporterade fall, inte döda fall idag.

" STOCKHOLM. Björn Eriksson säger att Stockholm ser en ”ofattbart hög takt” av avlidna. 94 personer dött i dag. I går avled 85 personer." - Carl-Fredrik Eriksson https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/senaste-nytt-om-coronaviruset-i-sverige/

216 nya fall i Stockholm - https://www.coronakartan.se/tidslinje/
Citera
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
Skyll inte ifrån dig. Är det viktigt för dig att skydda gamlingarna så är det inga problem. Hemmen blir överlyckliga om de blir av med några gamlingar.

Är du helt go eller?
Du vet väl att det kostar att bo på ett ålderdoms hem?
De är inte någon välgörenhetsinrättning om du trodde det. Var inhämtar du information? På ett kafé med dina vänstervänner i kaftankoftor?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
- Med 1 viktigt undantag:

- Jag är otålig. Sverige har haft alldeles för många dödsfall redan nu. Anders Tegnell borde åtminstone ha försökt att stoppa smittan vid gränsen.

Europas smittskyddsmyndigheter borde tillsammans ha stoppat flygtrafiken mellan Kina och Europa. Europa hade förmodligen drabbats ändå till slut, men det är pinsamt att smittskyddsmyndigheterna inte ens försökte att begränsa inflödet av smittbärare. Italien utgör ett undantag. När smitta upptäcktes i Italien,, så stoppade myndigheterna flygtrafik från Kina. Italienarna gjorde alltså en ansträngning för att försöka hejda Covid-19.

Vad gjorde Anders Tegnell samtidigt? Anders Tegnell gav skidturister rådet att gärna åka till Italien.

Kul att du lyfter fram Italien som ett fördömde i denna kris.
Citera
2020-04-16, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av new2011
Andra länder måste vilja öppna sin gräns mot Sverige först. Bästa fall blir det 5-6 månader

tror du de kommer öppna gränser till varandra tidigare än till sverige?
Citera
2020-04-16, 19:08
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag förstår inte detta. Det sitter folk här och hävdar att vi får ta smällen nu och vi når flockimmunitet och sedan får Danmark, Norge och Finland smällen och får fler döda än vi. Hur kan man vara så fruktansvärt säker på att det fungerar så. Det råder ju inte utegångsförbud i Norden överhuvudtaget. Jag tror inte alls på detta. Jag tror att Sverige har varit för slappa, "slapptaskar" nja det är ju en feministisk regering. Ingenting stämmer här. Vart är vi på väg. Den höga dödligheten måste väl ändå drabba regimen till slut.

Fetade. Förhoppningsvis. Dock har de gynnats ännu.
Citera
2020-04-16, 19:09
Medlem
EU går ut med en ursäkt från hela Europa till Italien. För hjälpen var så sen
Citera
2020-04-16, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men om några månader finns antagligen mediciner som gör att färre smittade dör och övriga kräver kortare sjukvård. De kommer också ha skyddsmateriel inom sjukvården som de bunkrat upp, och de kommer ha bättre rutiner för att skydda äldreboenden. Nej de som regeringens politik dödar nu hade kanske klarat sig om vi skjutit upp det hela.

Sjukvårdsmaterial verkar inte längre vara ett akut problem och vården har i takt med smittspridningen på ett förträffligt sätt utökat sin kapacitet.

Ingen av de tre länderna kommer att kunna strypa en spridning i flera månader till.

Det är ju redan 8 av 10 som överlever intensivvård. Vet inte om det går att göra så mycket bättre. Vissa äldre och multisjuka kan man helt enkelt inte rädda, tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in