Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Danmark kanske öppnar upp till Tyskland och Nordge och Finland till Baltikum. Sverige kommer vara utstängt för vi har mycket mer smitta än de flesta andra länder. Kanske det kan bildas ett högsmitte-område som öppnar upp till varandra? Iran, Sverige, Italien och Spanien? USA kanske.
Jag tror alla länder har liknande områden som är mer drabbade. Skall du räkna bort dem i Sverige får du räkna bort de mest drabbade områdena i de länder du jämför med.
Du menar som Tegnell sade? Att det inte kommer bli en pandemi utan istället blir det lite hotspots som blossar upp här och där?
Det är för övrigt dags att Tegnelldyrkare som dig erkänner att ni offrar folks liv (särskilt äldre och handikappade som till och med vägras syrgasbehandling) för ekonomins skull. Jag skulle nästan kunna köpa det argumentet om ni öppet står för det. Men detta hyckleri däremot är vad som stör mig så inutihelvete.
Och när ni väl släpper hämningarna och erkänner det ovanstående så kan ni väl likaledes erkänna att invandringen var ett inihelvete stort misstag och från och med nu får det vara slut på det tramset också. Kanske kan då Corona ändå vara Sveriges räddning.