Citat:
Ursprungligen postat av
bulletproofsoul
Eller hur. Jag förstår ironin. Jag vet inget mer än att han var helt frisk faktiskt men det kanske går att leta fram något "underliggande"...
Däremot är hans sjuka kollegor mer i riskzonen åldersmässigt och kanske även med "underliggande" har jag hört så hoppas verkligen de klarar sig. Har också förstått att många av deras kollegor verkar bli uppriktigt förvånade, det här skulle ju inte kunna hända, det var ju endast multisjuka 80+ som riskerar att bli ordentligt sjuka. Det känns som att vi är förda bakom ljuset och att det börjar gå upp för folk nu.
Precis, tack.
Det fetade är det som verkar ha gått in, lite utav ”selektiv perception”, dvs man hör det man vill höra (eller då här, det man tycker man behöver ta till sig). Det har ju förstärkts av ”lev som vanligt”, och övrig avdrammatisering och luddigheter.
Och det jag strukit under skulle kunna bli ”samhällsfarligt”, dvs att man inte alls lyssnar på råd och anvisningar och istället kör sitt eget race.
Hoppas kollegerna klarar sig. Det blir ju påtagligt för dem då dels en i deras närhet (”oväntat”) dött, och dels att de (dvs såväl personligen som omgivning) smittats.