Citat:
Ursprungligen postat av
Maduro
Men är det VERLKIGEN troligt att hela den samlade forskareliten i världen har fel och att Tegnell med sin historik av 100% fel nu skulle ha rätt.
Utvecklingen i samtliga andra länder följer samma mönster med en exponentiell kurva. Vissa kurvor är snabba och vissa går sakta men effekten blir ändå den samma. Allt logik, alla data och alla rapporter visar att vår strategi är fel. Men ändå envisas svenskarna med att tro på Tegnell, för att en efterbliven outbildad svetsare säger att man ska tro på honom.
Jag undrar seriöst, känns det verkligen troligt??
Har du fortfarande inte förstått att Tegnell bara en av väldigt många som lägger upp strategin? Det är en hel myndighet samt en expertgrupp som tar fram strategin baserad på validerad data till skillnad från de som du kallar ”den samlade forskareliten” som verkar komma med sanning efter sanning utan att ha någon riktig data. Ingen vet hur stort mörkertalet är ännu och den totala dödligheten kan vara allt ifrån 0,1% - 5%. Dessutom tror jag inte ”den samlade forskareliten” överhuvud taget funderar på vad en eventuell ekonomisk depression skulle göra med folkhälsan. De har nog ett annat tidsperspektiv än FHM.
Gå in och kolla på herr Rocklövs twitter så ser du tydligt att han har en agenda. Han delar bara worst case papers som inte är reviewade och ligger själv bakom ett flertal papers på medrxiv.
https://mobile.twitter.com/joacimrocklov
Enligt honom kommer vi övertrassera sjukvårdens kapacitet med 40x i maj, så vi behöver inte vänta länge innan vi vet om det är team Tegnell eller team Rocklöv som har bäst på fötterna. Mina 5 cent går till FHM men oavsett vinnare i denna kamp mellan vetenskap och politik så borde några huvuden på något sätt rulla när detta är överstökat.
Han verkar även vara klimataktivist och även om jag håller med om att vi bör minska flygandet så tycker jag detta känns lite väl opportunistiskt.