2020-04-16, 17:00
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jollo
Han pratade om jämlikhet i en intervju för några veckor sedan angående att vissa kunde jobba hemifrån men inte alla och att det var ojämlikt för då har vissa större möjligheter att undgå smitta.
Här är den

https://mobile.twitter.com/hanifbali/status/1237858212759523331?fbclid=IwAR3C9BwEErUAJVsIFioe6 KaK4DwTz4IkQnQXY_W3MXWUtK2tSuBoKVyPNdo
Citera
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Hur vet man det? Man testar ju i princip ingen?!

Exakt. Dödstalen, även om de också mörkas i den mån det är möjligt, följer kurvan och vi kommer att se minst 150 döda per dag i Sverige. Troligtvis ännu mer med tanke på vårt extremt passiva agerande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Som sagt, anser du att en stor andel redan är smittade så är dödligheten låg. Anser du att vi bara är i början av förloppet är dödligheten hög. Vi vet inte än är det korta svaret. Vi behöver antikropps tester för att riktigt kunna göra en vettig bedömning. Skall du kolla på länder som testar aktivt typ Sydkorea så har vi en dödlighet på 1.5%+ kanske.
Min magkänsla säger mig att dödligheten är högre än 1,5%
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Jag som inte har Facebook längre, har Tino Sanandaji haft någon åsikt om FHM och Tegnell ?

Han har hela tiden hävdat att Sveriges taktik är dålig och att Sveriges kurva kommer bli värre än Italiens. Men jag skall ärligt säga att jag inte läst hans inlägg särskilt noga senaste året/åren.
Citera
2020-04-16, 17:01
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sukp
Jag anklagar dig inte för att hävda någonting. Eftersom det kom på tal och jag bor här ville jag bringa klarhet i hur smittan spridits i landet och att folk inte flyr åt något håll.

Nej, precis och det var det som var syftet med mitt ursprungliga inlägg.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
https://tegnellcitat.se/
Här är intervjun live

https://mobile.twitter.com/hanifbali/status/1237858212759523331?fbclid=IwAR3C9BwEErUAJVsIFioe6 KaK4DwTz4IkQnQXY_W3MXWUtK2tSuBoKVyPNdo
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av new2011
Om du ser som en profet Tegnel tro som du vill.
Om du vill fakta söka fakta den ligger nivå med ca 150 döda per dag officiellt nu.
Det är inte alla inräknat.
nästa vecka 200-tal om två vecka 300 tal per dag.

Det är ju eftersläpningar. Räknar du bort dom är det nu 60 om dagen enligt Anders T.
Citera
2020-04-16, 17:02
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AtomicWayne
Jag håller helt med dig. Länder med tidigare praktisk erfarenhet har varnat och visat hur man ska göra men Sverige med sin arroganta regering och myndigheter som endast har teoretisk "erfarenhet" har ignorerat och anset sig vara de enda som vet hur man gör det rätt och till råga på allt försökt läxa upp de andra länderna. Det är sådan arrogans som varit anledningen till katastrofer såsom tex Chernobyl.

Jag har i en veckas tid suttit och funderat på vem som skall spela Tegnell i Netflix serien om
coronatragedin i sverige.
Citera
Medlem
jollos avatar
Min känsla utifrån statistik jag sett är att smittspridningen verkar avta en del nu utan att det egentligen går att förklara varför. Kan det vara vårvärmen som trots allt ligger bakom minskningen trots att det sagts att det inte borde påverka så mycket? Folk träffas på uteserveringar istället för inne på pubar, folk har fester utomhus istället för inomhus, varmare i luften så folk inte går runt med förkylningar hela tiden etc?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Jag som inte har Facebook längre, har Tino Sanandaji haft någon åsikt om FHM och Tegnell ?

En hel del såg jag efter att ha kollat hans facebook
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jo det minns jag, men det har ju inget med jämställdhet att göra. Jämlikhet har med samhällsklasser att göra. Jämlikhet är ju vad det moderna samhället står på medan jämställdhet är ett politiskt påfund driven ur feministiska irrläror.

Tegnell har hittills inte antagit en feministisk ståndpunkt.

Jaja, du gillar att hitta på.
Oavsett. Finns inget heller så talar om för motsatsen.
Och i ett land där majoriteten (även av män) är feminister skulle jag satsa på att han också är det.
Citera
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AtomicWayne
Jag håller helt med dig. Länder med tidigare praktisk erfarenhet har varnat och visat hur man ska göra men Sverige med sin arroganta regering och myndigheter som endast har teoretisk "erfarenhet" har ignorerat och anset sig vara de enda som vet hur man gör det rätt och till råga på allt försökt läxa upp de andra länderna. Det är sådan arrogans som varit anledningen till katastrofer såsom tex Chernobyl.

Ja, faktiskt. Chernobyl är inte en helt dum liknelse. Bra där!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in