2020-04-16, 17:02
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Tegnell börjar redan prata om en flockimmunitet. Vad exakt grundar han det på?

Att fallen inte ökat drastiskt, och önsketänkande alternativt rena lögner för flockimmunitet skulle vi vara på väg att få om flera miljoner haft antikroppar.
Citera
2020-04-16, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Det är ju eftersläpningar. Räknar du bort dom är det nu 60 om dagen enligt Anders T.

85 igår och 95 hittills bara i Sthlm väl?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Tegnell säger att vi snart har flockimmunitet.

Med 12 000 smittade. Man börjar närma sig vid kanske 40 % smitta. Väldigt liten befolkning vi plötsligt fick i landet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/b5vr65/tegnell-borjar-se-effekt-av-en-flockimmunitet

Men vänta, har du inte förstått nånting?

12 000 bekräftat smittade

Inte 12 000 smittade.

Det är två heeeeelt olika saker. Suck.
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
https://www.thegatewaypundit.com/2020/04/shock-report-top-israeli-mathematician-claims-covid-19-peaks-40-days-without-economic-lockdowns-fire -fauci-birx/
While he said he supports social distancing, the widespread shuttering of economies worldwide constitutes a demonstrable error in light of those statistics. In Israel’s case, he noted, about 140 people normally die every day. To have shuttered much of the economy because of a virus that is killing one or two a day is a radical error that is unnecessarily costing Israel 20% of its GDP, he charged.

Sverige gjorde rätt.
Citera
2020-04-16, 17:04
Moderator
-Info-s avatar
Stockholmarna avlider nu i en fruktansvärd hastighet:

Citat:
Björn Eriksson säger att vi har en ”ofattbart hög takt av antal avlidna”.

– Igår rapporterade vi det det högsta antalet avlidna under ett dygn, då var det 85 personer som gått bort i förtid. Idag rapporterar vi 94 avlidna.

(källa - SVT)
Citera
Medlem
Muadarams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Antal nya fall mattas av.
482 nya fall igår, 613 idag. Mattas av??????
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Döda i Sverige och grannländer 16 april
  • Sverige +130
  • Tyskland +46
  • Ryssland +34
  • Danmark +12
  • Norge +3
  • Finland +3
  • Polen +6
  • Estland +1
  • Litauen 0
  • Lettland 0
  • Island 0
. Förklaringen verkar vars att smittan hittat in på äldreboenden och några brittiska forskare på studio ett igår angav privatisering av äldreboenden med outbildad och lägre personaltäthet som orsak till att Norge och Danmark ligger lägre. Danmark och Norge har inte alls samma privatiseringar av det offentliga.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Antal smittade beräknades för ca en månad till ca 70 000 och fördubblas var tredje dag ( har fb lärt mig) så det kan stämma. Här i Skåne tror jag inte det stämmer alls. Vet en som ev haft viruset

Själv misstänker jag att 4-5 av 17 på mitt arbete varit smittade. Bor i Göteborg. Livsmedelsbutik så vi träffar mycket folk och borde få smittan relativt tidigt.
Citera
Medlem
morozzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Japp. Stockholm lär vara långt ifrån flockimmunitet, som han i och för sig sa. Han sa att det var en tendens, det betyder har vi förstått endast en liten aning av något i FHMs data.

800 döda tyder på att endast 3-7% av de 2,3 miljoner invånarna i Region Stockholm är smittade, beroende på hur högt man uppskattar dödligheten (0,5% - 1%).
Dödligheten kan vara 0.1-0.5% också.
Citera
Medlem
Låt säga om många blitt smittade under påskhelgen....och dag 8 -9 i sjukdomsbilden visar det sig i sitt rätta "esse"...Då borde man ju inte kunna se resultaten förrän mitten/slutet på nästa vecka?
Citera
2020-04-16, 17:05
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Ja denna värdelösa pandemi har redan börjat bromsa in rejält. som sagt långt ifrån 1% av jordens befolkning har ens fått denna sjuka.

Tror nog det finns många sjukhus i landet där respiratorerna snarare samlar damm än används för det är bara ni här i denna tråd som jämför denna snuva med ebola eller leukuemi

App app app, du vet väl att massdöden alltid börjar om 2 veckor enligt alarmisterna?
Citera
2020-04-16, 17:05
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Min magkänsla säger mig att dödligheten är högre än 1,5%

Om du vill ha en personlig reflektion så har vi inte sett vidden av det här. Jag tror vi underskattar detta grovt och i takt med att U-länder till slut börjar redovisa sina resultat kommer dödligheten stiga oerhört. Vill man bara kolla på de exakta siffrorna dvs antal som återhämtat sig kontra antalet döda så är siffrorna hemska. Klart att man kan hävda - fullt förståeligt - att det är många fler som återhämtat sig men inte registrerats. Oavsett så finns det studier och forskning som visar på att man kan bli återinfekterad eller att viruset aldrig riktigt lämnade din kropp. Vilket i sin tur skulle åter indikera att vi inte ens har börjat se vidden av det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in