Citat:
Ursprungligen postat av
denemo
När Amilia väl åker ut (oavsett om det är på Måndag eller senare) så skulle jag vilja vara en fluga på hennes vägg och se hur hon reagerar på hur hon har uppfattats av alla som tittar. För utifrån vad jag har sett så har det funnits ett genuint motstånd mot henne, för att uttrycka det fint, sedan de första veckorna. Detta motstånd upplever jag har växt sig större och större med tiden vilket har resulterat i diverse icke-smickrande kommentarer på nätet och diverse social media.
Föreställ er när hon kommer ut och vi fortfarande har social distansering och alla nöjen är stängda. Det få saker hon kommer att kunna underhålla sig själv med är att surfa på nätet och säkerligen social media. Hon kommer säkert inte kunna hålla sig från att gå bakåt och titta vad folk har skrivit om henne. Den knäcken måste ju bara bli för mycket för henne. Ha i åtanke att (väl?) blev varnad när hon gick ut att det inte såg bra ut på social media, och motståndet mot Anty är ju ingenting mot det motstånd Amilia.
I egenskap av förälder så undrar jag också hur Amilias föräldrar känner och tycker över hur hon dels beter sig i huset men också hur hon diskuteras på nätet? Tyvärr lär vi väl inte få något svar på detta...om inte Amilia efter ett par veckor går ut och grinar i någon intervju iklädd flertalet offerkoftor.
Skulle vilja säga, som man bädda får man ligga. När man hoppar in i BB-huset och blir en offentlig person så kommer det ALLTID finnas folk som kritiserar en. Beter man sig på ett hemskt sätt så kommer det bli hemska kommentarer även om väldigt många är lite väl grova. Det enda jag kan hoppas på om hon läser denna tråd är att hon tar åt sig och kanske får upp ögonen så hon kan satsa på att bli en bättre människa.