2020-04-16, 14:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
De är grundligt förminskade och ute i kylan.
Ingen kommer våga säga ett ord om man är det minsta rädd om sin karriär

Kritiken mot dem var förberedd långt innan, det lyser igenom. De var bara ute efter ett hitta fel och förstora upp dem. Läs idioten Anders någonting på DN, ganska uppenbart att han är en nyttig Tegnell-idiot, det sitter i hans DNA.
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jollo
Sa de nåt på presskonferensen idag om hur många de tror har haft sjukdomen i Stockholm?
Nämnde de antikroppstesterna?
Vad sa de om tillgången på skyddsutrustning? Har sjukvården fått leveranser från Essity än tex?
Vad hindrar dig från att följa presskonferenserna själv?
Det är många som i efterhand förväntar sig ett referat.
Citera
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettballl.
Har pendlat fram och tillbaka vad jag tycker är bäst, om FHM’s metod är bra eller ej, men nu när jag ser dessa falska presskonferenser och i kombination med insändarna från DN med underskrifter från 22 forskare, så blir jag genuint tveksam till FHM, vad är det här...

Det kan vara värt för dig att läsa replikerna på "de 22s gäng" Sedan kan du fundera över cancerforskares och tandläkares kompetens på pandemier
Citera
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Är vi på en platå, hur mycket mer testas då och har det kommit igång? Pratade Tegnell om kurvor idag som går nedåt? Jag bryr mig inte om dravlet FHM håller på med längre. Han inser väl aldrig att det alltid kommer att vara ett häng på den kurvan eftersom dom fyller på från tidigare dagar, eller så gör han det medvetet och ljuger. Kurvan häver sig dock som de flesta ser och frågan är hur länge.

Här har du mer info ang epidemiologiska kurvor och hur de fungerar
Citera
Medlem
jollos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det är ingen som har pratat om haveri utan jag ställer detta emot vad Anders Tegnell sa idag på pressträffen.
På varenda presskonferens pratar de ju om hur viktigt det är att undvika haveri i sjukvården (platta till kurvan under strecket).
Citera
2020-04-16, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AtomicWayne
Manipulationsmodellen håller längre nu när dödstalen ökar exponientiellt

Eftersom mantrat är att FHM mörkar, och alla andra är seriösa.
Gå in och kolla på platz.
Där finns graf med 7 dagars medelvärde avs nya fall specificerat per region.
Om ni inte ser att Stockholm har en stabil kurva och flera andra regioner en vikande, så är ni fan blinda.
Det talet kommer vara helt avgörande för hur många som dör inom 1-2 veckor..

Att det är väldigt många som nu dör är ju förjävligt, men att tro att dödstalen skulle skena är bara löjligt.
Om nu inte det plötsligt muterar och dödar 10%
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Nu pratade Tegnell återigen om den här så kallade flockimmuniteten. Vad är det jag inte förstår ?
Man vet ju inte om folk blir immuna. Hur kan han då påstå att han ser tecken på det. Vad sjutton är det han ser undrar jag.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Eftersom det är mest medelålders o äldre män som dör så sammanfaller det med feministers hat mot denna grupp.

Du menar att du tror att det var en medveten taktik? Snälla någon nu har du passerat din egen lägsta nivå och det vill inte säga lite det.
Citera
Medlem
Finns det någon som kan länka till fakta som visar om högt blodtryck (Hypertoni) är en riskfaktor för personer under 70år?
Citera
Medlem
jollos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Vad hindrar dig från att följa presskonferenserna själv?
Det är många som i efterhand förväntar sig ett referat.
Jobbmöte
Citera
2020-04-16, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Nu blandar du ihop saker i din blinda beundran för politikers kompetens FHM har absolut inget ansvar för äldreomsorgen det är respektive kommuns ansvar. IVO är tillsynsmyndighet för detta.

Du har ingen som helst kunskap om vilka länder som klarat sig bra eftersom pandemin är pågående och kommer att så vara under lång tid framöver. När röken lagt sig kan vi avgöra vad som fungerat bäst

Ja, så är det. Vi får summera efter krisen.

Det vi gräsrötter vet att kurvorna går upp internationellt och att Sveriges kurva går upp.

Vi är väl uppe i 1300 officiellt döda nu, om jag fattat rätt ... Att sitta och detaljpeta nu och bråka om egna kalkyler på flashback känns inte så konstruktivt.

I det stora hela går det inte bra, tyvärr. Exakt hur dåligt det går får vi se.

Både kommunala boenden och privatdrivna boenden har full rätt och full skyldighet att agera i förhållande till pandemin, och det är varken Löfvéns eller FHM:s fel att mellancheferna är tröga och/eller saknar civilkurage.

Bra att du kommenterade hur ansvarsfördelningen ser ut.

Besöksförbudet i Uppsala (på äldrebeoenden) dröjde till mitten av mars.

Att bestämma att det råder besöksförbud är inte ens kontroversiellt, så trögheten är anmärkningsvärd. Det dröjde alltså 2 månader innan man kunde langa fram en konkret åtgärd, för att skydda de äldre.
Citera
2020-04-16, 14:56
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jollo
Jobbmöte
Då kan du kika i efterhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto