2020-04-16, 14:47
Medlem
aina08s avatar
Klockan 16.00 håller statsminister Stefan Löfven pressträff tillsammans med inrikesminister Mikael Damberg och Patrik Engström, chef för gränspolissektionen vid nationella operativa avdelningen.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bregott246
Visst är det uppmuntrande att se att IVA statistiken är på väg ner. Samtidigt så sker den efter urval. Många av de som dör ges aldrig chansen till respirator.
Kontentan av ditt inlägg är alltså att det är bra att inte ge folk respiratorhjälp så att IVA-statistiken kan hållas nere..?
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Om man tittar på IVA fall på c19.se, och siffrorna är pålitliga, så ser man hur kurvan precis har peakat och börjar lugna sig.

Det innebär också att antalet döda långsamt (och i ett snitt om dagen) kommer öka lite i ungefär en vecka till, kanske upp till två (allra högst), för att sedan peaka det också. Sedan kommer även dödstalen att börja minska långsamt.

Återigen är detta baserat på att IVA siffrorna är sanna och att de stämmer.

Vad i helvete detta beror på kan jag inte förstå eftersom samhället är bra öppet än idag, men vi får ju se hur det hela utvecklas.

Jag tror definitivt inte på något nytt Italien eller Spanien här inom den närmsta tiden i alla fall.
Det kan bero på att IVA är fullt.
Citera
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gladiator
Betänk då att ett flertal länder bygger sin statistik enbart på dödsfall som inträffat på sjukhus och räknar inte med de som dött på äldreboenden (bl.a Storbritannien och Spanien). Det rör sig troligtvis om tusentals fall som inte räknas med och ger givetvis en missvisande bild och gör det svårt att jämföra med länder som t.ex Sverige som tar med ALLA dödsfall orsakade av covid-19 i statistiken.
Danmark och Norge borde vara bra måttstock. De fick också många case efter sportloven och hade fler per kapita än oss. Samt liknar Sverige på många andra sätt.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Hur hur hur hur hur hur hur hur hur hur hur hur kan man vara så korkad?
Vad ska det bevisa? Att Tegnell har rätt?
Har du nånsin i ditt liv ägnat en tanke? Åt vad som helst? Har du nånsin tänkt?
Är din hjärna mikroskopisk? Eller finns den ens?
De länder som öppnar har gjort exakt MOTSATSEN än vad Sverige har gjort.
Fattas bara att de inte öppnar. Det har NOLL att göra med mördaren Tegnell och hans mördarstrategi.

Jag bestämmer inte över Volkswagen. Såvitt jag vet bestämmer Tegnell heller inte över Volkswagen. Jag förmedlar bara att Volkswagen öppnar sina fabriker på måndag vilket är av intresse i den här tråden då det innebär att folk återvänder till jobbet. Det är din lilla hjärna som har gjort 100 tusen tolkningar kring det.
Citera
Medlem
Har pendlat fram och tillbaka vad jag tycker är bäst, om FHM’s metod är bra eller ej, men nu när jag ser dessa falska presskonferenser och i kombination med insändarna från DN med underskrifter från 22 forskare, så blir jag genuint tveksam till FHM, vad är det här...
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Och ändå är det så att antalet döda i form av överdödlighet stämmer väl överens med de registrerade dödsfallen i Covid i Sverige. Hur kan det komma sig?

Posta gärna en länk till denna data? Det jag sett har haft brytpunkt för 2 veckor sedan. Vi behöver komma in en bit i April för att kunna se det tydligt då det är rätt mycket "brus"
Citera
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Vansinnigt svar från Tegnell på frågan om han fortfarande tror på att 50% av Sveriges befolkning måste bli smittade för att uppnå flockimmunitet.

Han svara att "ja ungefär så många måste bli smittade men vår strategi är fortfarande att man ska stoppa spridningen" 😳 va?? Går emot sig själv

Sen det värsta följer, en följdfråga:

Hur många har ni kalkylerat fram kommer avlida av dessa 50% ?
Tegnell: det är något vi med flit valt att INTE beräkna fram då vårt mål är att hålla nere dödstalen

Va i helvete är det för jävla svar och hur fan kan han ens komma undan med det??!!
Vi vet ju att dödligheten ligger på över 10% i Sverige just nu.
Alltså kan vi mellan tummen och pekfingret säga att 500000 kommer att dö som följd av denna strategi??

Sveriges befolkning är 10 mille
Hans mål för flockimmunitet är 50% av detta, alltså 5 miljoner personer
10% dödlighet get ett utfall på 500 000 personer döda?!

Är det här han inte vinn säga öppet?
Han vet att det kommer skapa kaos därför undviker han att svara med en totalsiffra på antal döda.

Fyfan kan ingen av våra grannländer rädda oss från dessa massmördare! 😢
Han är Tegnell dvs han lyssnar inte på någon , han gör som han vill, och han bestämmer vad som stämmer eller inte.
Citera
2020-04-16, 14:48
Medlem
erwynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Vansinnigt svar från Tegnell på frågan om han fortfarande tror på att 50% av Sveriges befolkning måste bli smittade för att uppnå flockimmunitet.

Han svara att "ja ungefär så många måste bli smittade men vår strategi är fortfarande att man ska stoppa spridningen" 😳 va?? Går emot sig själv

Sen det värsta följer, en följdfråga:

Hur många har ni kalkylerat fram kommer avlida av dessa 50% ?
Tegnell: det är något vi med flit valt att INTE beräkna fram då vårt mål är att hålla nere dödstalen

Va i helvete är det för jävla svar och hur fan kan han ens komma undan med det??!!
Vi vet ju att dödligheten ligger på över 10% i Sverige just nu.
Alltså kan vi mellan tummen och pekfingret säga att 500000 kommer att dö som följd av denna strategi??

Sveriges befolkning är 10 mille
Hans mål för flockimmunitet är 50% av detta, alltså 5 miljoner personer
10% dödlighet get ett utfall på 500 000 personer döda?!

Är det här han inte vinn säga öppet?
Han vet att det kommer skapa kaos därför undviker han att svara med en totalsiffra på antal döda.

Fyfan kan ingen av våra grannländer rädda oss från dessa massmördare! 😢
Varför skulle Sverige ha 9-9.5% högre dödlighet än alla andra länder där studier utförts?
Citera
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bregott246
Yes. Hoppas såklart siffrorna ska ner. Tyvärr är det lite som talar för det eftersom Sverige satt in minst insatser i hela västvärlden.

Precis! Det som stör mig är att det ser ut att gå bra för Sverige trots att vi i praktiken inte har gjort någonting. Om FHM i ett tidigt skede gått ut och sagt att de inte tror på karantän utan istället rekommenderat varje svensk att äta ett halvt kilo jordnötssmör per dag. Om Sverige sen klarat krisen bättre än andra hade man åtminstone kunna säga till själv att "Det där med jordnötssmör var kanske inte en så tokig idé." Som det är nu känns det mest som att vi antingen har haft bonntur eller att vi fortfarande har det värsta framför oss.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Fast det är ju bara du och några andra förvirrade och politiskt marginaliserade virrpannor som befinner er i den dimridån. Lögn och påhitt är era mest framträndande egenskaper.

Ett enkelt exempel på det är ju att du å ena sidan påstår att du inte vill höra något från presskonferensen för att i samma andetag fråga vad som sagts. Dubbelmoral.
Det är fakta att Coronaviruset härjar på äldreboenden och att sköra äldre dör i sina sängar utan att få någon särskild vård. Det bekräftar även din idol Tegnell. De räknas inte ens in i statistiken eftersom de inte provtas. Så lite är de värda.
Citera
2020-04-16, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Varenda kotte med lite webkunskap ska helt plötsligt lansera egna sidor med egna grafer och staplar.

"Intressant" att alla ska aggregera data från olika källor, detta gör det helt omöjligt att värdera hur korrekt sidans data är.

Eller handlar det egentligen om att man tycker det är kul med öppna APIer och scrapers?

https://corona-virus.se/om-oss

Man måste ju ändå säga att det är lite humor att det står "Att vara källkritisk"? "Jag är källkritisk" haha. Som om att det skulle vara något "ååhhh men vilken tur"-moment.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in