2020-04-16, 14:41
Medlem
Tyvärr kommer fler kändisar att dö. Verkar krävas för att folk ska förstå att Sveriges taktik är efterbliven och att Corona är farligt. När invandrare och gamla dör bryr sig få i det solidariska jämlika Sverige.
Citera
2020-04-16, 14:41
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Hur många veckor ska ni domedagsprofeter vänta med att släppa kuken och få eran utlösning i maj 2050 eller?
Leta bakåt i tråden så ser du att det faktiskt finns de som hävdar att ifall man låter bli att få utlösning, så stärker man sin hälsa!

You do the math.
Citera
2020-04-16, 14:42
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvantskallen
Tror du de mest begåvade, duktiga och kompetenta forskarna och vetenskapsmännen söker sig till jobb inom statliga myndigheter?

Varför tror du att en duktig forskare skulle vara en duktig statsepidemiolog. jag tro att de flesta forskare skulle vara katastrofer i den rollen
Citera
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Vi vet ju inte ens vilket håll vi är på väg mot.

Extrapolerar vi trenden från innan påsken så är det helt åt helvete, man vill ju gärna ha lite lugnande fakta att luta sig mot, veta att det åtminstone lugnat ner sig. Men vi har bara mörker...
Nej så är det inte Tegnell säger att det ser ljust ut och att allt verkar ha lugnat sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Det var en riktigt enfaldig sida

Sanningen svider.
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Min ytterst ovetenskapliga uppskattning är att FHM ligger med en "backlog" motsvarande ca 400 dödsfall till och med dagens datum. Den enda variabel jag använt för den uppskattningen är antal döda den 8 april som var 97.

Finner det osannolikt att det skulle minska dagarna direkt efter, dvs påskhelgen, med tanke på att antal nya smittfall snarare ökat än minskat.

Jag har däremot inte räknat med att det ska överstiga 97 särskilt mkt utan att vi ligger på "platån" så varje dag i påsk och fram till idag ligger också kring 100 döda. Då har vi ett eftersläp på ca 400 döda.
Tror du ens på det själv har det finns 400 avlidna som inte har rapporterats in? Skåne har inte haft någon död på ett par dagar nu t ex.
Citera
Medlem
erwynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Det är klart att varje dödsfall är ett misslyckande, därför borde du varit nöjd där dödstalen sjönk så kraftigt under påsken?
Det var en gnisslande kör som gnällde då att dödsfallen minsann inte stämde och vi hade mer att vänta. När de väl justeras in så att det stämmer, passar inte det kören heller. Otroligt. Damned if you do, damned if you don't.
Citera
2020-04-16, 14:43
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Min ytterst ovetenskapliga uppskattning är att FHM ligger med en "backlog" motsvarande ca 400 dödsfall till och med dagens datum. Den enda variabel jag använt för den uppskattningen är antal döda den 8 april som var 97.

Finner det osannolikt att det skulle minska dagarna direkt efter, dvs påskhelgen, med tanke på att antal nya smittfall snarare ökat än minskat.

Jag har däremot inte räknat med att det ska överstiga 97 särskilt mkt utan att vi ligger på "platån" så varje dag i påsk och fram till idag ligger också kring 100 döda. Då har vi ett eftersläp på ca 400 döda.

Ok, men antal IVA fall då? Då är dessa siffror falska i så fall. Vilket inte skulle förvåna mig, men jag bara säger...
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gladiator
Betänk då att ett flertal länder bygger sin statistik enbart på dödsfall som inträffat på sjukhus (bl.a Storbritannien och Spanien). Det rör sig troligtvis om tusentals fall som inte räknas med och ger givetvis en missvisande bild och gör det svårt att jämföra med länder som t.ex Sverige som tar med ALLA dödsfall orsakade av covid-19 i statistiken.
Orsakade av eller även hade coronan?

Såvitt jag vet så räknar Italien alla avlidna som har corona medan Tyskland inte gör det. I Italien anger man också smittade intagna i vård respektive de som är smittade i hemmakarantän.

Men det är klart, hur man än vrider och vänder på det så gör Sverige alltid rätt och är alltid ensamma om att göra det ...
”Vad Fader Sverige säger är alltid rätt!”
Citera
Medlem
Meck-Vorpommerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Om man tittar på IVA fall på c19.se, och siffrorna är pålitliga, så ser man hur kurvan precis har peakat och börjar lugna sig.

Det innebär också att antalet döda långsamt (och i ett snitt om dagen) kommer öka lite i ungefär en vecka till, kanske upp till två (allra högst), för att sedan peaka det också. Sedan kommer även dödstalen att börja minska långsamt.

Återigen är detta baserat på att IVA siffrorna är sanna och att de stämmer.

Vad i helvete detta beror på kan jag inte förstå eftersom samhället är bra öppet än idag, men vi får ju se hur det hela utvecklas.

Jag tror definitivt inte på något nytt Italien eller Spanien här inom den närmsta tiden i alla fall.

Alla läggs ju inte in på IVA eftersom folk sorteras bort innan dom kommer till IVA. IVA är ett dåligt mått för att mäta utvecklingen. I alla fall i det här stadiet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Det finns mycket som talar för det, snarare, om man tittar på IVA statistiken, se mitt förra inlägg några inlägg upp.

Visst är det uppmuntrande att se att IVA statistiken är på väg ner. Samtidigt så sker den efter urval. Många av de som dör ges aldrig chansen till respirator.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Om du vill ha tillgång till detta "arbete" är det nog till FHM som du ska vända dig till.
Jag förstår inte varför en analytiker på FHM ska vara synlig för media och allmänhet?

Det har ju frågats efter, men myndigheten har valt att inte tillgodose förfrågan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in