2020-04-16, 13:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Efterfrågan kanske räddas genom leasing, allting är ju så "djävla" oklart idag, plug in eller plug out. Ja det är klart att dom kommer att utveckla bilar men jag tror också att folk kommer att behålla sina gamla bilar längre nu i detta osäkra läge. Vi kan nog inte jämföra riktigt med Kina men tack för intressanta siffror. Volvo får det svårt.

Eller så växer en helt ny marknad fram nu med folk som undviker att åka kollektivt. Volvo har dessutom jämfört med sina tyska konkurrenter mycket högre lönsamhet per såld bil.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle2
Tror? det gör man i kyrkan!

Man kan tro också utanför kyrkan har jag hört.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Dags för dagens pressträff.
https://www.youtube.com/watch?v=o_pjvWJFzdA
Citera
Avslutad
Finnes det noen nye forskningsresultater tilgjengelig om viruset, bortsett fra dødsstatestikker og myndighetenes håndtering av viruset?

Noen som er kompetent til å forklare for oss vanlige uvitende og berørte?

Det virker som at vi rammes forskjellig pga forskjellig metyleringsmønster i cellene (aktive og inaktive celler???) - at barn vanligvis har aktive celler (kan kanskje forklare hvorfor de rammes sjeldnere???)
Det virker som at blodtype er avgjørende i kampen mot viruset (sammen med hormoner, proteiner og karbohydrater???).

Jeg har selv blodtype O+, og innbiller meg at det gir meg fordeler - men kan mine barn arve noen av disse egenskapene i blodet mitt, på tross av at de er A+?

Jeg ser for meg trojanske hester - men jeg må innrømme at bildet er mildt sagt uskarpt.

Baksiden av medaljen er at jeg har en autoimmun sykdom (Sjögren syndrom) - men jeg har et lite håp om at immunforsvaret mitt opptrer på en måte coronaviruset ikke forstår.
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Ny EM-seger för Tegnell

Polen öppnar upp!
Citat:
Polen lättar på nedstängningen

https://www.sydsvenskan.se/2020-04-16/polen-lattar-pa-nedstangningen
Citera
2020-04-16, 14:00
Medlem
130 nya döda.
Citera
2020-04-16, 14:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Ny EM-seger för Tegnell

Polen öppnar upp!

Svärföräldrarna där nere åker tillbaka till jobbet på måndag. Europa öppnar upp.
Citera
2020-04-16, 14:01
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja med tanke på att det klassas som samhällsfarlig sjukdom är det jävligt märkligt. Kommer man in och vill bli testad för klamydia så åker topsen fram omedelbums. Men inte när det gäller corona? It does not compute!

Det är nog så illa att det inte finns några större mängder av tester att tillgå......
Citera
2020-04-16, 14:02
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag vet att antalet fettceller hos en människa är konstanta. Latenta skulle jag ju dock inte säga att de är.

Du har rätt i att antalet fettceller hos en vuxen individ är konstant. Däremot är de olika många. En yngre person som är fet kommer att ha fler fettceller som vuxen än en yngre person som aldrig var fet under sin ungdom.

Det finns därför två faktorer som gör att en nedbantad, tidigare fet, person lätt går upp i vikt. 1. De har fler fettceller och 2. Dessa fettceller som varit fettfyllda har lättare att återaktiveras. Det ligger således latent en helt annan benägenhet hos dessa fetceller att snabbt fyllas än vad som gäller hos en person som aldrig varit fet.

Det mest väsentliga, som jag tidigare påpekade, är att feta personer slitit mer på kroppen vilket gör att de i högre utsträckning riskerar att ha en dold risk att fara väldigt illa vi exempelvis en svår lutvägsinfektion (exempelvis covid-19).
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Är det imamer med på presskonferensen? Varför?
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
That’s where I land on it all as well — and it seems to be where most countries have landed on in their judgements of the situation.
Enligt DN, som även kontrollerade med FHMs matematiker att tidningen förstått saken rätt, så räknar FHM med att 1% av befolkningen ska söka vård pga Covid-19. Det är väl därför vissa i tråden fått för sig att 99% knappt får symtom.
Av dessa ska ca 15% behöva inläggning, och 5% IVA. 0.7% döda av dessa 1% av befolkningen, dvs ca 700 personer. Snacka om glädjekalkyl!

När prognosen gjordes låg dödligheten på Dimond Princess på 0.7%. Som du ser har FHM helt enkelt förstått de rapporter som kommit fel. De har räknat CAR utifrån att 99% inte ens söker vård, och i övrigt utgått från de siffror som finns.

We are so fucked!
Citera
2020-04-16, 14:03
Medlem
milofos avatar
Det här ser positivt ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem