2020-04-16, 12:39
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymaalko
Hans familj var inte en troende judar och därför har den sidan inte varit relevant för allmänheten att känna till om.
Men det bör betonas att när Adam och Anette gifte sig för mer än 30 år sedan gjorde de det inför den judiska församlingen.
Aha

Ja en titt på det uteliggarstylade skägget antyder att det faktiskt kan vara som du säger.
Citera
2020-04-16, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Aha

Ja en titt på det uteliggarstylade skägget antyder att det faktiskt kan vara som du säger.
Det måste vara totalt värdelöst med skägg i dessa coronatider dels av hygieniska själ (vissa män pullar i skägget oavbrutet) och dels för en syrgasmask inte sluter tätt.
Citera
2020-04-16, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Vet du, jag hoppas verkligen att det är trams. För jag önskar verkligen ingen massdöd i Sverige. Ingen blir gladare än jag faktiskt om det faktiskt skulle vara så att Adam hade en oupptäckt cancer eller något och att det faktiskt är så att alla yngre som dör till riskgrupperna. Men jag tror tyvärr att det är önsketänkande och att snart kommer vi se att detta var ingen vanlig influensa
Artiklarna om unga friska som dör kommer snart att ramla in efter varandra.

Det har ju inte dött många unga och helt friska hittills. Att man kan bli kraftigt sjuk även som ung är det ingen som förnekar men yngre människor som får rätt vård överlever om de inte har något underliggande problem. Sådana problem vet vissa inte själva om innan och man skriver säkert inte alltid ut det i media heller. Anhöriga kanske inte vill ha diskussioner kring hur folk har levt och om det är "deras eget fel att de fått vissa sjukdomar" som t.ex. diabetes eller skador på lever och njurar.
Det finns förmodligen inget krav på obduktion om man dör av konstaterad Covid 19 så vissa sjukdomstillstånd går säkert oupptäckta förbi.

Jag kan tänka mig att det kan bli en del yngre människor som dör i fattigare länder för att de inte har så bra vård där. Vi får väl se framöver.

Vad det gäller Adam Alsing så har kanske hans tidigare leverne satt spår på hans organ så att de inte pallade kampen mot följderna av influensan, så även om han till synes var ung och frisk numera så var han inte helt frisk i grunden. I vilket fall är det helt fruktansvärt att en så härlig person inte längre finns med oss. Och alla dödsfall är tragiska oavsett ålder och orsak.
Citera
2020-04-16, 13:03
Medlem
Martors avatar
Mycket tråkigt. Corona eller inte, Adam var en mycket flummig typ. vi behöver fler humana människor som han.

För mig var han alltid glad. ja blev, glad av att höra han. och Ja tror adam med "uteliggar-skägget" :P som nån sa. Har påverkat oss alla mer positivt än vi själva tror. där i bilen sur kl 06.40 påväg till jobbet. Så sätter adam lite färg på dan

tankar går till hans familj. sjukt tråkigt men alla ska vi dö nån gång
Citera
2020-04-16, 13:06
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHatarInvandrare
Nu när Adam är död kan jag äntligen berätta något som jag fick veta av en mycket trovärdig källa med insyn i arbetet med podden "Adam & Co."

Att Adam och Anette hade ett öppet förhållande var ingen hemlighet. Adam hade en omättlig sexuell aptit och på alla jobbresor räckte Anette helt enkelt inte till, så det var överenskommet att Adam fick tillfredsställa sina lustar med kvinnliga kollegor - bara det sköttes diskret.

Så långt inget omvälvande. Men vad min källa berättade var att ett av dessa vänsterprassel var ingen mindre än poddkollegan Vanessa Falk. Adam och Daniel hade testat många tjejer innan de valde Vanessa. Daniel hade inte varit imponerad av hennes insats, men eftersom Adam redan inlett en affär med henne övertalade han Daniel att välja Vanessa som deras nya sidekick.

Måste säga att jag har väldigt svårt att se helyllekillen AA som en kvinnokarl, inte med den kroppshyddan. Å andra sidan så finns det säkert många tjejer som är villiga att sära på benen för att komma in i branschen. Sen spelar det tydligen mindre roll om den som får doppa ser ut som Adam Alsing eller Lasse Kronér.
Citera
2020-04-16, 13:07
Medlem
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengts
Först idag blev jag "upplyst" om att det funnits en "Adam Alsing". Antagligen en fjant inte värd någon uppmärksamhet.

Det är fullt förståligt, han var intellektuell och i den divisionen spelar med all sanorlighet inte du.
Fortsätt att titta på Kalle Anka, dessa vet du säkert vad de heter.
Adam var en sympatisk, påläst och underhållande radiopratare, jättekul att lyssna på honom.
Citera
2020-04-16, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Ungefär 1% av de som dött i covid-19 i Sverige är under 50 år. Adam Alsing, med sina 51 år är bara året äldre. Visst, det finns säkert fall bland dessa utan underliggande problematik. Detta har jag inte sett någon statistik över. Det enda fallet som har tagits upp i media är en 28-åring med Downs syndrom. Dessa har en markant kortare genomsnittning livslängd än andra.

Adam Alsing har varit påtagligt överviktig sedan åtminstone tidigt 90-tal, då han först dök upp i rutan. Klart att detta har slitit på framför allt hjärtat. Detta har med stor sannolikhet bidragit till den tragiska utgången. Naivt att tro något annat.

Han kommer säkert bidra till att gemene man får sig en tankeställare om sin livsstil och den egna risken att drabbas av komplikationer vid smitta.

Helt enig!

Det enda vi kan luta oss mot är just statistiken i detta fall.

Det finns i nuläget absolut ingen anledning att tro att "fullt friska" i spann 0-49år kommer att avlida en masse om de blir smittade av COVID-19.

Och de personer som gör det (till trots), där kommer det med stor sannolikhet finnas bakomliggande orsaker. Det behöver inte handla om diagnosticerade underliggande sjukdomsbilder, utan kan vara så enkla saker som ens liv och leverne som kan påverka hur pass motståndskraftig man är mot virussjukdomar.
Citera
2020-04-16, 13:09
Medlem
Har bara gott och säga om den karln.
Tydligen inte bara en fantastisk person på scen utan även privat.
Har en Polare som arbetade med honom och hade god kontakt med han, polaren kunde text ringa när som helst med privata såväl som arbetsrelaterade problem och Adam fanns alltid där till hands och ställde upp.
Citera
2020-04-16, 13:13
Medlem
Märkligt många som tydligen älskade allt Adam Alsing gjorde i den här tråden. Han var säkert en schysst och trevlig person och jättesorgligt att han nu är död. Men jag kan inte minnas något enda radio/tvprogram som han har hållit som jag faktiskt har följt eller tyckt har varit bra. För mig spelar han i samma liga som typ Lasse Kronér och Agneta Sjödin.

Citat:
Att inte tro att fullt friska under 70 inte kan avlida av Covid-19 är väldigt naivt. Det finns ingen sådan regel oavsett hur gärna man önskar en. Det finns ingen fysisk lag som säger att virus inte kan bli så starka att de dödar unga friska. Jag hade verkligen önskat att det fanns en sådan men det är omöjligt. Vi vet hur spanska sjukan fullkomligt slaktade unga och starka individer och vi har sett massor med fall de senaste månaderna där unga och friska har dött. Flera läkare i 30 årsåldern dog i Kina. I Iran har de rapporterat om att väldigt många döda är friska män i 30 årsåldern. Kollar man i den stora covid-19 tråden här så ser vi många som skriver om bekanta runt 40 som var friska och starka men som nu ligger i respirator, dessa blir bara fler och fler.
Att skriva att man inte kan tänka sig att en ung och frisk människa kan dö av Covid-10 är rent Bagdad-Bob beteende. Det enda sättet att vara helt säker på att inte dö är att inte bli smittad.Så hoppas på det bästa men förbered er på det värsta. Tänk på att vi har inte kommit till peaken i Sverige på långa vägar. Vi har det värsta framför oss. Om några veckor kommer vi troligtvis ha flera tusen unga och friska på bårhusen
Nej det kommer vi inte att ha. Det effektivaste sättet att bli av med människor som sprider den här typen av inlägg är att fråga efter källa. Har du någon källa till påståendet att en massa 30-åringar i Iran har dött av viruset?

Citat:
Hans familj var inte en troende judar och därför har den sidan inte varit relevant för allmänheten att känna till om.
Men det bör betonas att när Adam och Anette gifte sig för mer än 30 år sedan gjorde de det inför den judiska församlingen.
Inte för att det egentligen spelar någon roll, men varför ljuger dom om att han var jude, psykiskt sjuk?
Citat:
Han var en sekulär jude. Varför jag nämner det är att han kommer att få en judisk begravning.
Bullshit att han var jude. Eller har du någon form av källa till påståendet?

Sjukt att Alsing är död, och jag trodde definitivt inte att någon som han skulle avleda på grund av det här coronaviruset och jättetråkigt att han dog så klart, då han hade många år kvar att leva. Men hur som helst, ni som påstår att han var hälsan själv och liknande saker. Adam Alsing var kraftigt överviktig i stort sett hela sitt vuxna liv, att han gick ner kraftigt i vikt för ca 1,5 år sedan, eller vad det nu var, ändrar inte direkt på det faktumet. Överviktiga i sig är en riskgrupp.

Ingen här vet väl vilka eventuella underliggande sjukdomar Alsing hade eller om han rökte, eller varit rökare i många år.
Citat:
Ursprungligen postat av MinStad
Han hade diabetes.(enligt insta)
Presentera någon form av källa på att han hade diabetes då.
Citat:
Jo pecis, det är vad Sveriges egen Bagdad-Bob har matat oss med i flera månader nu. Ingen utanför riskgrupperna behöver oroa sig.
Jag hoppas att Adam nu kan bli den symbol vi behöver att detta faktiskt är på riktigt och ingen "vanlig influensa" och att vi behöver ta till rejäla åtgärder, både personligt och på nationsnivå.
Håll dig inlåst i två år då, fegis.
Senast redigerad av Geigerzehler 2020-04-16 kl. 13:29.
Citera
2020-04-16, 13:14
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FindAway
Det är fullt förståligt, han var intellektuell och i den divisionen spelar med all sanorlighet inte du.
Fortsätt att titta på Kalle Anka, dessa vet du säkert vad de heter.
Adam var en sympatisk, påläst och underhållande radiopratare, jättekul att lyssna på honom.

Till att börja med stavas det "förståeligt" och "sannolikhet". Att sedan utmåla Adam Alsing som en "intellektuell" visar nog mer på ens eget bristande intellekt. Tänkande människor lyssnar på P1 och P2, och ibland under protest på P4. Kommersiella skräpkanaler är underhållning för patrasket.
Citera
2020-04-16, 13:26
Medlem
mjukmjukares avatar
Covid-19 tog ifrån oss en jävla härlig, klok varm & go kille som kommer saknas av många.
En wake-up om det skoningslösa i att alla kan drabbas på värsta sätt.

Citera
2020-04-16, 13:26
Medlem
A.Ericssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Nu ska det ätas kebab till minne av Adam enligt svt morgon direktlänk med radiokamrater.

Omfg , dumhetens gränser vet inte var den ska sluta, kebab blir minnet av adam.

Karln var fläskfet, jude, hade diabets o kebaben blir hans minne, va stolta dennes familj måste bli.
Fortfarande inte sett några bevis för att han skulle varit jude..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in