Märkligt många som tydligen älskade allt Adam Alsing gjorde i den här tråden. Han var säkert en schysst och trevlig person och jättesorgligt att han nu är död. Men jag kan inte minnas något enda radio/tvprogram som han har hållit som jag faktiskt har följt eller tyckt har varit bra. För mig spelar han i samma liga som typ Lasse Kronér och Agneta Sjödin.
Citat:
Ursprungligen postat av
8978wxu642
Att inte tro att fullt friska under 70 inte kan avlida av Covid-19 är väldigt naivt. Det finns ingen sådan regel oavsett hur gärna man önskar en. Det finns ingen fysisk lag som säger att virus inte kan bli så starka att de dödar unga friska. Jag hade verkligen önskat att det fanns en sådan men det är omöjligt. Vi vet hur spanska sjukan fullkomligt slaktade unga och starka individer och vi har sett massor med fall de senaste månaderna där unga och friska har dött. Flera läkare i 30 årsåldern dog i Kina. I Iran har de rapporterat om att väldigt många döda är friska män i 30 årsåldern. Kollar man i den stora covid-19 tråden här så ser vi många som skriver om bekanta runt 40 som var friska och starka men som nu ligger i respirator, dessa blir bara fler och fler.
Att skriva att man inte kan tänka sig att en ung och frisk människa kan dö av Covid-10 är rent Bagdad-Bob beteende. Det enda sättet att vara helt säker på att inte dö är att inte bli smittad.Så hoppas på det bästa men förbered er på det värsta. Tänk på att vi har inte kommit till peaken i Sverige på långa vägar. Vi har det värsta framför oss. Om några veckor kommer vi troligtvis ha flera tusen unga och friska på bårhusen

Nej det kommer vi inte att ha. Det effektivaste sättet att bli av med människor som sprider den här typen av inlägg är att fråga efter källa. Har du någon källa till påståendet att en massa 30-åringar i Iran har dött av viruset?
Citat:
Ursprungligen postat av
Anonymaalko
Hans familj var inte en troende judar och därför har den sidan inte varit relevant för allmänheten att känna till om.
Men det bör betonas att när Adam och Anette gifte sig för mer än 30 år sedan gjorde de det inför den judiska församlingen.
Inte för att det egentligen spelar någon roll, men varför ljuger dom om att han var jude, psykiskt sjuk?
Citat:
Ursprungligen postat av
Anonymaalko
Han var en sekulär jude. Varför jag nämner det är att han kommer att få en judisk begravning.
Bullshit att han var jude. Eller har du någon form av källa till påståendet?
Sjukt att Alsing är död, och jag trodde definitivt inte att någon som han skulle avleda på grund av det här coronaviruset och jättetråkigt att han dog så klart, då han hade många år kvar att leva. Men hur som helst, ni som påstår att han var hälsan själv och liknande saker. Adam Alsing var kraftigt överviktig i stort sett hela sitt vuxna liv, att han gick ner kraftigt i vikt för ca 1,5 år sedan, eller vad det nu var, ändrar inte direkt på det faktumet. Överviktiga i sig är en riskgrupp.
Ingen här vet väl vilka eventuella underliggande sjukdomar Alsing hade eller om han rökte, eller varit rökare i många år.
Citat:
Ursprungligen postat av
MinStad
Han hade diabetes.(enligt insta)
Presentera någon form av källa på att han hade diabetes då.
Citat:
Ursprungligen postat av
8978wxu642
Jo pecis, det är vad Sveriges egen Bagdad-Bob har matat oss med i flera månader nu. Ingen utanför riskgrupperna behöver oroa sig.
Jag hoppas att Adam nu kan bli den symbol vi behöver att detta faktiskt är på riktigt och ingen "vanlig influensa" och att vi behöver ta till rejäla åtgärder, både personligt och på nationsnivå.
Håll dig inlåst i två år då, fegis.