Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Givetvis för en sådan som dig. Vad blir då slutresultatet eftersom det tydligen är viktigt för att genomföra åtgärder enligt dig? Du vet inte och detsamma gäller mig så vi måste ta den data vi nu och haft sedan veckor tillbaka och agera efter det, det bestämmer också slutreultatet. Jag har inget intresse av att låta folk dö i onödan under tiden som du verkar ha. Jag anser Canada och Sydkorea gör rätt. Du kan hänga i Tegnell och återkomma om ett år.
Det är där du går fel i ditt tänkande. De länder som infört karantänen har gjort det för att underlätta för sjukvården ingenting annat. Om karantänen fungerat så bör en mindre del av befolkningen blivit smittad
jämfört med Sverige. Det som inträffar när man släpper på karantänen är att många av de osmittade kommer att smittas. Det leder i bästa fall att skillnaderna mellan Sverige och de andra länderna över tid jämnas ut i sämsta fall leder det till en kraftig andra våg i karantänsländerna.
Sverige har under den här perioden haft ledig kapacitet på iva så ingen har behövt dö pga bristande plats på sjukhusen. Beträffande situationen på äldreboenden så är det inte främst pga av strategin utan främst pga av usel skötsel av äldreboenden. Den bristen har pågått under många år och ska knappast skylla på regeringen eller FHM. Det är kommunernas ansvar.
jag är inte lika djärv som du som vågar påstå vilka länder som kommit bäst ut om något år