Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Jag håller med dig om att det är helt onödigt att jämföra med andra länder. Det är situationen såsom den är som gäller och ska hanteras. Å andra sidan finns det ju många i tråden som piggt vill påpeka hur dåligt Sverige ligger till per capita jämfört med andra länder. De tar då inte i beaktande att det i de flesta länder handlar om utbrott över mindre ytor och att ställa hela länders yta mot varandra blir missvisande.
Ja, du har helt rätt tycker jag.
Och visst även jag har "syndat" tidigare, nästan på gränsen att själv skrika "Undergång" men har lyckats landa i en mer sansad position i det hela.
Samtidigt så blir det en väldigt märklig situation när man via telefon talar med vänner och familj i andra Europeiska länder där man faktiskt stängt ned och man bara får gå ut med korrekt papper och under vissa timmar.
Jag hör hur allvarligt man tar situationen, barn som vuxna. Sedan tittar jag ut från mitt fönster här i Sverige och ser barn och ungdomar gå till skolan, leka och ha kul. Vuxna som tar en AW pilsner och äldre som är och handlar.
Vad jag vill säga? Att känslan jag upplever är att vi, medborgarna i Sverige, lever i en väldigt skyddad verkstad.