Citat:
Ursprungligen postat av
gloffgloff
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Sjukt. Tycker synd om stockholmarna. Vilken läkare ger såna råd?
Inte så konstigt!
på en månad har svenska sjukhus förvandlats till IVA avdelningar där personalen nu jobbar med gasmask, med oro för smitta och oro om skyddsutrustning, mediciner och vårdplatser ska räcka,
tänk vilken resa de har gjort hur deras arbetsdag och liv har förändrats,
vet man ju bara hur jobbigt den egna resan kring detta har varit,
vad man blivit tvungen att acceptera och inse och lära sig,
Bra Jobbat vårdpersonalen!
säger jag bara,
… [ Visa mindre ]
Det låter som Sverige behöver åka och låna läkemedel av nån som har, snabbt!
Det gör vi antagligen redan. Jag ska kolla hur mediciner trollas fram nästa gång jag jobbar.
Nästa vecka är det dags att gå in på schema igen och jag gästspelar i coronavården så fort jag behövs. Jag behöver nog inte vänta länge. Det plockas personal och pusslas överallt.
Plockar de in mig blir det såklart en professionell bonus (=intressant) men j-igt obehagligt åxo.
Snart får jag 2:4-schema (ledig två, jobba fyra osv) men jag vet inte vad det löser.
Det är bla propofol som saknas:
https://www.dagensmedicin.se/artiklar/2020/04/03/stockholm-uppmanas-spara-pa-propofol/
Coronavården är krävande på alla sätt. Den dammsuger omkringliggande vård på resurser, och man ska inte stirra sig blind på dödstal, även om det låter makabert. Coronaviruset riskerar helt enkelt att skapa ett ohanterligt berg av vårdfall, som knäcker vården helt. Även om 95% överlever akn det bli nationell katastrof.