2020-04-16, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du vet lika bra som vi andra att SD är skyldig. Det vet rätten också. Problemet är att de stod och vägde. De släppte honom i väntan på en dom som väntas bli friande i brist på bevis. Här blir inget totalt friande från brott. HR är nästa instans och de kan döma annorlunda. Det är många ute i samhället som är förbannade, och hade jag varit Stefan skulle jag se mig över axeln.

Vad har du för källa på att det stod och vägde?
Citera
2020-04-16, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vad tycker du om allt som har skrivits om Lena och hur det drabbar hennes barn, föräldrar och andra som står henne nära, trots att de är absolut oskyldiga och hon själv inte kan försvara sig?
Tycker du det är mer försvarligt att tjata om och flera gånger om dagen upprepa allt negativt som går att leta fram om ett brottsoffer?
Du, likt många andra i tråden, vet mycket väl vad jag anser i själva saken: Väljer man att leva på det vis LW gjorde (hon var dock pastor, glöm inte det!), så får man nog räkna med att eftervärldens offentliga dom kan komma att bli både kritisk och hård.

Lev väl, så må det gå dig väl i livet.
Hört det nån gång, hoppsann?
Citera
2020-04-16, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Den källan kommer väl först när domen är färdigskriven. Visar det sig att det har stått och vägt att några av ledamöterna är skiljaktiga kommer vi säkert att se en vända i hovrätten men är domen enig och välmotiverad är chansen stor att åklagaren ger upp
Citera
2020-04-16, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Den källan kommer väl först när domen är färdigskriven. Visar det sig att det har stått och vägt att några av ledamöterna är skiljaktiga kommer vi säkert att se en vända i hovrätten men är domen enig och välmotiverad är chansen stor att åklagaren ger upp

Klart att det är så.
Därför kan knappast någon med säkerhet påstå att "det stod å vägde".
Citera
2020-04-16, 10:45
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Uppenbart har du som deltagit varit drivande och öst hån & spe över SD har svårt att släppa greppet om bytet.

Edit: Inte vackert att varje gång din mfl, teser spricker så kastar ni er ner bakom barnen.

SD är enligt egen utsago född utan nerver och det kanske gäller dig med eftersom din kommentar vidimerar att du saknar medlidande för offrets barn och deras upplevda känslor.

För en normalt mentalt funtad människa är det obegripligt att man, om man anser sig vara oskyldigt misstänkt för ett mord, ägnar sig åt att skratta, fnissa och tillrättvisa åklagare m fl i en rättssal. Det beteendet har inte bara upprört Lenas son No*a.

Sonen skrev att vi är fria att sprida hans story och särskilt till folk han (SD) kallar vänner.

Jag betackar mig från vidare kommentarer från dig och andra okänsliga som inte berörs av Lena*s sons ord.

För dig som vill få en liten inblick i hur hemsk situationen är för offrets barn kan se de fyra händelsebilderna som N*oa's lade ut på sitt Instagram när han fick veta att SD släppts.
https://www.docdroid.net/lsxnCVq/den...en-gar-fri-pdf
Citera
2020-04-16, 10:46
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
En "hon" är jag väldigt tveksam till. I så fall hade det behövts en injektion av sövningsmedel i BO ...

Beror på. LW kan ha fått ett oväntat slag i huvudet direkt när hon dök upp vid där vid planket.
Någon lockade ut henne, antingen via sms/chat där personen redan var gömd och förberedd på platsen eller så var det ett samarbete där en person hämtade henne vid dörren och en annan person stod beredd på gömstället.
Citera
2020-04-16, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Vilka inkluderar vi andra "talar" du för hela tråden?

Hur vet du att "de" stod och vägde?

Är det ett indirekt hot du skriver, mitt sista fetade?
Skulle aldrig drömma att hota nån. Men är man en frisläppt mördare då är man nog inte poppis.
Citera
2020-04-16, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
De lät honom sitta kvar i häktet, och efter en vecka släpptes han.
Citera
2020-04-16, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Exakt, den enda delen av håret, som innehåller celler med cellkärna är hårroten, där dna går att utvinna troligtvis fanns ingen hårrot på hårstråna.

Nu är det inte det NFC säger, utan dom
säger:

Citat:
I materialet iakttogs tre hårstrån, men dessa är inte lämpade för
DNA-analys med NFC:s standardmetodik

Om ÅK trodde att stråna kom från SD hade hon sannolikt skickat dom
på en jorden runt resa för att fastställa DNA.
Här skickade man bara ringen.
Citera
2020-04-16, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Drevet är nog så begränsade att dom inte är medvetna om hur dom hetsat varandra. Det krävs nog personlig mognad och ärlighet att våga se en verklighet som obstruerar primitiva känslor..

Heder åt rättsäkerheten som håller sig långt borta från dom otäcka förtalskampanjerna. Bauta-Fup var som tagen direkt från tråden.

Det är motbjudade att se hur svårt drevet har att släppa greppet om bytet och att dom vid frisläppandet unisont rycker till sig barnen som sköldar.
"Vi snackade skit och skvallrade om honom för barnens skull"
Sannerligen motbjudande!

En förhoppning jag har, det är att kanske en sån här tråd kan komma att leda till att föräldrar lite mer på djupet reflekterar över hur de lever sina liv. Även om man inte mördar eller mördas, så kan ens privata liv genom olyckliga omständigheter bli uthängt och ju mindre smuts man har i byken, desto bättre för ens barn.

Finns inget skäl för mig att här ytterligare fälla dom över LW, men kan konstatera att hon valde att leva ett liv som har visat sig inte gagna vare sig hennes stackars tre barn eller hennes stackars föräldrar.
Synd för alla och på alla vis.
Citera
2020-04-16, 11:07
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
SD är enligt egen utsago född utan nerver och det kanske gäller dig med eftersom din kommentar vidimerar att du saknar medlidande för offrets barn och deras upplevda känslor.

För en normalt mentalt funtad människa är det obegripligt att man, om man anser sig vara oskyldigt misstänkt för ett mord, ägnar sig åt att skratta, fnissa och tillrättvisa åklagare m fl i en rättssal. Det beteendet har inte bara upprört Lenas son No*a.

Sonen skrev att vi är fria att sprida hans story och särskilt till folk han (SD) kallar vänner.

Jag betackar mig från vidare kommentarer från dig och andra okänsliga som inte berörs av Lena*s sons ord.

För dig som vill få en liten inblick i hur hemsk situationen är för offrets barn kan se de fyra händelsebilderna som N*oa's lade ut på sitt Instagram när han fick veta att SD släppts.
https://www.docdroid.net/lsxnCVq/den...en-gar-fri-pdf

Så detta har du skrivit om SD med tanke på barnen?

hans sjuka voyeur-beteend
konstiga sms till kvinnor
kick- och maktsökande individ
högst obehaglig människa som inte verkar frisk i huvudet
SD är en märklig figur
Och som SD saknar nerver
SD beter sig och har betett sig "sjukt"
han är en spänningssökare som är samvets-, trohets- och gränslös
så krävs det att han gör farliga saker för att känna något
Därför njuter han sannolikt av att som MGM bli sedd, hörd och bekräftad.
SD var självutnämnd samarit i smyg i vintras när LW behövde hjälp
Han har nog en hel del memorerat i sin hjärna.
SD kan fortsätta sin ego-resa och göra illa nya kvinnor
jag tycker SD är ett egoistiskt svin
jag tror snarare att han är samvetslös.
Sånt är inte ett friskt beteende,
SD och HD verkar ha en härligt fin skilsmässa
förklaring till de sjuka tilltagen?.
totalt känslolös
Han är byggd utan nerver
enormt nederlag av att bli singel
väldigt tufft för den bekräftelsehungrande mannen
Under de ensammaste stunderna gror hatet.
Den lilla 5-åringen i vuxen kropp
SD känner sig ynklig,.
Det kan ha stuckit hårt i SD
Kontrollfreaket SD
den grandiose SD.
SD blir galen
Det brinner i SD:s huvud

Vidhåller att du använder barnen för att urskulda din framfart i tråden.

Du ryckte till dig barnen när han blev släppt.

Vad tror du Stefans barn tycker om vad du kallat deras pappa?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-16 kl. 11:18.
Citera
2020-04-16, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
Jag tror att vi kan konstatera att Stefan är för smart och vältalig i rättegången att det ska finnas tvivel för hans skuld. Då ska han frias. MEN inför HovR får vi se..

Om man inte kan tvivla på hans skuld ska han frias?????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in