2020-04-16, 09:53
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashflash
Inget dedikerat vaccin nej, men mediciner som har effekt finns det bevisligen, dina utropstecken till trots!

Från Wikipedia:
Several existing antiviral medications are being evaluated for treatment of COVID-19, including remdesivir, chloroquine and hydroxychloroquine, lopinavir/ritonavir and lopinavir/ritonavir combined with interferon beta. There is tentative evidence for efficacy by remdesivir, as of March 2020.

Grejen med dessa är att de skall intas från tidigt skede. Ligger man hemma en vecka och odlar sjukdomar så försvårar det utgången.
Du visar mest att du inte vet vad "being evaluated" betyder. Googla så ser du.
Citera
2020-04-16, 09:58
Medlem
dumboears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Du orkar inte ens läsa artikeln du länkar till?

”Vad händer efter det, ska du fortsätta på den inslagna vägen?
– Ja, absolut, men kanske inte för att gå ned så mycket mer i vikt utan
för att må bra. Nu är alla värdena perfekta!”

Om du hade orkat läsa inlägget jag svarade på så skrev den användaren att Adam hade skrivit att han hade diabetes typ 2 på sitt instagram? Nu har jag inte instagram, och kan inte verifiera detta, men mindes den där artikeln. Den är ju sen 2018. Vad säger att Adam inte mer än lyckades skjuta upp det oundvikliga? Och diabetes är ju en riskfaktor.

Sen tror ju iofs jag att när man väl börjat utveckla diabetes typ 2, så får man nog ändå anses vara diabetiker, även om man inte behöver insulin utan kan hålla det i schack med kosten, eftersom kroppens förmåga att hantera blodsockret får anses begränsat utan "extern hjälp". En ickediabetiker kan ju utan större besvär hantera både en dag utan mat, som en sockerchock ett kilo godis innebär.
Citera
2020-04-16, 10:06
Medlem
Uzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av room6527
Discovery kunde ha fixat läkare som kunde ha skrivit ut preparat i förebyggande syfte, det finns en uppsjö med både mediciner och vitaminkurer som förbättrar motståndskraften mot Covid-19. Att Adam låg hemma en hel vecka och "kände efter" när han var högriskare var vansinne. Så om det börjar brinna hos dig, väntar du då för att se om det tar sig för att sen ringa brandkåren eller agerar du direkt ?

Föreslår att du lägger ner ditt nonsens själv, du verkar inte ha ett hum om arbetsgivares ansvar, speciellt inte vid pågående panepedemier. Föreslår att du tar ett snack med ett skyddsombud om regler/förordningar som gäller på arbetsplatser.

Det är detta som är så jävla viktigt-låt inte skiten ligga och odla i dina lungor, agera direkt !
Citat:
Ursprungligen postat av hashflash
Inget dedikerat vaccin nej, men mediciner som har effekt finns det bevisligen, dina utropstecken till trots!

Från Wikipedia:
Several existing antiviral medications are being evaluated for treatment of COVID-19, including remdesivir, chloroquine and hydroxychloroquine, lopinavir/ritonavir and lopinavir/ritonavir combined with interferon beta. There is tentative evidence for efficacy by remdesivir, as of March 2020.

Grejen med dessa är att de skall intas från tidigt skede. Ligger man hemma en vecka och odlar sjukdomar så försvårar det utgången.

Det finns inte en uppsjö av anti-virala mot Corona förutom medicin man testar experimentellt. Däremot kan man ta antibiotika i förebyggande syfte för att hindra sekundär infektion av bakterier.

Hydrochloroquine fungerar inte över huvud taget, det är malariamedicin som fungerar endast mot patogener som har vakuoler i sin cytoplasma. Våra eurkaryota celler har inte det och dessutom är det något ett virus saknar också.

Chloroquine kan hämma spridingen men man har ingen chloroquine-medicin som är godkänd för människor att ta. Det är ett oerhört giftigt ämne som kan ta kål på dig. Hopp finns däremot för lopanivir och remdesivir alternativt ivermectin.
Citera
2020-04-16, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dumboear
Om du hade orkat läsa inlägget jag svarade på så skrev den användaren att Adam hade skrivit att han hade diabetes typ 2 på sitt instagram? Nu har jag inte instagram, och kan inte verifiera detta, men mindes den där artikeln. Den är ju sen 2018. Vad säger att Adam inte mer än lyckades skjuta upp det oundvikliga? Och diabetes är ju en riskfaktor.

Sen tror ju iofs jag att när man väl börjat utveckla diabetes typ 2, så får man nog ändå anses vara diabetiker, även om man inte behöver insulin utan kan hålla det i schack med kosten, eftersom kroppens förmåga att hantera blodsockret får anses begränsat utan "extern hjälp". En ickediabetiker kan ju utan större besvär hantera både en dag utan mat, som en sockerchock ett kilo godis innebär.

Adam hade väl INTE diabetes. Han gick väl ner i vikt för att han inte skulle få diabetes för att han riskerade få den sjukdomen.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/4de9jV/adam-alsing-berattar-sanningen-om-viktraset

"– Jag var hos min läkare och fick beskedet att jag hade dåliga värden.
Så dåliga att jag riskerade att få diabetes och då kände jag att det var
dags att skärpa mig. Jag tänkte komma i form till min 50-årsdag,
säger Adam till Nöjesbladet."
Citera
2020-04-16, 10:23
Medlem
Får vara glad han blev 51, inte alla som bli det.

Post scriptum: sen blev det nog för många pannkakor med sylt och grädde där.
Citera
2020-04-16, 10:25
Medlem
Tinky-Winkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Var nog mer än 10 kg i varje fall. Gissar på att han hade högt blodtryck om inget annat.

Det mesta han gjorde var ju ointressant, men jag uppfattade honom som en rätt sympatiskt och ödmjuk person. Personligt minne är ju när han var med i På spåret och svarade "Loden" på ledtråd "rock". Svaret skulle vara Brighton. Loden finns inte ens som stad.

Det fetade är oerhört intressant. Har läst en del hypoteser om att blodtrycksmedicin av typen ace-hämmare kan göra så att man smittas lättare samt förvärra symtomen. Åt Adam den typen av blodtrycksmedicin?

Viruset fäster tydligen på något som kallas Ace-2 receptorer och dessa anses öka i kroppen och lungorna vid intag av denna typ av blodtrycksmedicin. Personer med högt blodtryck har ju varit en riskgrupp och haft hög dödlighet. Frågan är om det beror på det höga blodtrycket i sig eller på bruk av ace-hämmare som blodtrycksmedicin?
Citera
2020-04-16, 10:28
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rogersson
Adam hade väl INTE diabetes. Han gick väl ner i vikt för att han inte skulle få diabetes för att han riskerade få den sjukdomen.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/4de9jV/adam-alsing-berattar-sanningen-om-viktraset

"– Jag var hos min läkare och fick beskedet att jag hade dåliga värden.
Så dåliga att jag riskerade att få diabetes och då kände jag att det var
dags att skärpa mig. Jag tänkte komma i form till min 50-årsdag,
säger Adam till Nöjesbladet."

Det skulle kunna röra sig om en blodpropp pga immobilisering.
Adam var ju en man som höll igång och en period av plötsligt stillasittande/liggande pga isolering/virussjukdom kan vara en utlösande faktor.
Citera
2020-04-16, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHatarInvandrare
Nu när Adam är död kan jag äntligen berätta något som jag fick veta av en mycket trovärdig källa med insyn i arbetet med podden "Adam & Co."

Att Adam och Anette hade ett öppet förhållande var ingen hemlighet. Adam hade en omättlig sexuell aptit och på alla jobbresor räckte Anette helt enkelt inte till, så det var överenskommet att Adam fick tillfredsställa sina lustar med kvinnliga kollegor - bara det sköttes diskret.

Så långt inget omvälvande. Men vad min källa berättade var att ett av dessa vänsterprassel var ingen mindre än poddkollegan Vanessa Falk. Adam och Daniel hade testat många tjejer innan de valde Vanessa. Daniel hade inte varit imponerad av hennes insats, men eftersom Adam redan inlett en affär med henne övertalade han Daniel att välja Vanessa som deras nya sidekick.
Trovärdig källa?
Troll och det är tröttsamt med sådana inlägg.
Lägg ner!!
Citera
2020-04-16, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dumboear

Diabetes typ 2 är inte riktigt en sjukdom utan mer ett tillstånd. Typ 1 och typ 2 är väldigt olika. Det är ingen sjukdom man får sådär utan man kan säga att man är genetiskt predisponerad för att få dåliga värden. Oftast får man den då när man kommer upp i hög ålder när kroppen helt enkelt börjar ge upp. Men den kan även komma tidigare om man missköter sin hälsa genom att röra sig för lite eller genom att tillföra vissa skadliga saker, t ex alkohol eller vissa mediciner. Så om man rör på sig mycket och sköter sin hälsa så att mätvärdena ser bra ut så är det ingen skillnad på att inte ha predisponeringen. Tills man kommer upp i hög ålder då, för då blir det mycket svårare att hålla det bra.
Men om man inte har kontroll på insulinresistansen så är det självklart en riskfaktor eftersom det sliter på kroppen. Det samma gäller även diabetes typ 1, sköter man om den så mår kroppen bra och då är man inte heller i någon större risk.
Citera
2020-04-16, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manurihn.32
Krökade han mycket?

Han va tidigare glad i sponken
Citera
2020-04-16, 10:46
Medlem
Adam Alsing har gett Covid-19 ett ansikte.
Citera
2020-04-16, 10:46
Medlem
mr.demons avatar
Adam måste ju i alla fall haft en 30 kilos övervikt. Inte 10 som redan har skrivits. Han har ju varit överviktig hela sitt liv. Imponerad av att han klarade cykelvasan. Det är många i hans storlek som inte skulle klara det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in