2020-04-16, 08:40
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
De kistorna är ju tänkta att tas upp igen och begravas normalt när så är möjligt. Men tills vidare antar jag att de behandlas som begravda med präst och rabbi närvarande.

Man kan ta upp en del kistor igen om familjerna till de döda som begravts där gör anspråk på kroppen. Men enda orsaken till varför dom hamnade där i första början var för att ingen hade gjort anspråk på kropparna. Så jag tror dom flesta kommer att få ligga kvar där dom nu ligger. Givetvis så begravs dom med dom ceremonier som hör till.

Det verkar som att dom har staplat kistor på varandra där sedan åtminstone 1890

https://www.nationalgeographic.com/history/2020/04/unclaimed-coronavirus-victims-being-buried-on-hart-island-long-history-as-potters-field/
Citat:
More than a thousand burials are conducted each year, and it’s estimated that a million people are interred across the island’s hundred-plus acres.

[...]

The burial process hasn’t changed much since the late 1800s. An 1890 photo by Jacob Riis shows coffins being lowered into a trench, and an aerial video today shows a similar scene.

It’s been the practice that every week, staff and eight inmates from nearby Rikers Island prison have come to carry out the burials, stacking coffins three deep in trenches large enough to hold up to 162 for adults and a thousand for infants and fetal remains.
Citera
2020-04-16, 08:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Oj där togs det i från tårna med otrevligheter till höger och vänster. Skållad råtta, jaha, det var ju trevligt uttryckt. Nåja, trots det otrevliga tilltalet så ger jag det ett försök att svara. Fast jag misstänker att det inte är ngn idé egentligen.

Vet precis vad flockimmunitet innebär.

Predikar ingen undergång alls. Vill bara inte vara med i ett experiment eller en strategi som innebär att "lite svinn får man räkna med" i människoliv. Det är inte min grej. Men to each their own.

Högljudd vet jag inte vad du menar med, tycker inte jag skriker, utan skriver helt normalt. Om man är högljudd för att man innehar annan åsikt, så ja då är jag väl högljudd.

Alla länders slutmål är folkimmunitet, låt ingen inbilla dig något annat. Antingen genom att folk blivit sjuka och/eller via vaccin när (om) detta kommer om några år.
Citera
2020-04-16, 08:41
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Nedsövd i 4-5 veckor?? Det är väl extremt. Genomsnittstiden som jag har hört är 2 veckor.

Pallar ens kroppen ligga i narkos så länge?
Det känns ju som att patienten antingen borde ha dött eller tillfrisknat nu.

Pratade men en väninna igår. Hennes man har legat nedsövd i 3,5 veckor. De har nu börjat väcka honom. Tuben har han kvar men de försöker få honom att börja andas av sig själv. Kroppen är helt förtvinad han orkar inte ens röra händerna. Trots allt verkar det gå vägen om han bara kommer igång och spontanandas igen sedan väntar lång tid med rehabilitering. Han är 53 och vad vi känner till inga andra sjukdomar eller överviktig.
Citera
2020-04-16, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Intressant att så många andra länder inte rapporterar alla döda i viruset. Vilket gör att Sveriges siffror inte är så skräckinjagande som uppviglarna här skriker ut i parti och minut

Enligt uppviglarna gör inte Sverige det heller :-p
Citera
2020-04-16, 08:42
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Fan nu har alltså Adam Alsing dött! En person man träffat ett flertal gånger. Oerhört trevlig snubbe. Jävla skit! Finns ingen ände på detta helvete. Men vi får ju inte ge upp. Hans död kanske kommer få svenskar att vakna upp. Inse vilket hot detta faktiskt är.

Han var tydligen bara 51 år gammal och dessutom i någorlunda form. Ingen vet hur bra ens immunförsvar klarar ett helt nytt virus.. ...
Citera
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Vi får inte veta om vi gör rätt i Sverige för om si så där tio år sa ju Tegnell för nåt tag sedan. Hur menade han då? Att då föreligger exakt facit på hur det blev? Men om kurvan nu planar ut så ger ju det ändå en indikation att nåt görs rätt i alla fall?
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Är du rädd för covid för din egen del? Då förutsätter jag att du tillhör en riskgrupp.
Själv är jag orolig för min mor.
Varför är du orolig för mor? Hon ska bidra till flockimmuniteten som alla andra, var det inte så? Det finns inga fribiljetter, ut med mamma i minglet. Din mamma är också Någon Annan Som Ska Fixa Detta. Det har jag lärt mig i denna tråd.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Det handlar om sjukvårdskapacitet till stor grad. Inte fullt ut såklart utan även restriktioner kan ge effekt men då måste de komma i ”rätt tid” som Tegnell brukar säga.

Ta även med att länder räknar dödstal olika och Sverige gör det antagligen mest korrekt eftersom vi har systematik med personnummer. Hur skulle det se ut om seriösa länder även räknade med äldreboenden? Hur skulle det se ut om U-länder och diktaturer hade kapacitet och vilja att säga hur det faktiskt ligger till?

Kika på denna artikel.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7453068

Min tankegång har hela tiden varit att Italien som inte hann få någon större förvarning om sin allmänna smittspridning gjorde helt rätt som stängde ned medan Sverige som fick lite mer förvarning gjort rätt med sina lite mildare restriktioner.
Citera
2020-04-16, 08:43
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Han var tydligen bara 51 år gammal och dessutom i någorlunda form. Ingen vet hur bra ens immunförsvar klarar ett helt nytt virus.. ...
Fast vi vet ju att han var svag biologiskt sett
Citera
2020-04-16, 08:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Fast du kan nog anta att det är så. Nu säger hela forskningsvärlden att mörkertalet kring smittade är gigantiskt. Det lär även finnas publicerade artiklar i ämnet om du letar runt efter skriftliga källor.

Det gör jag, men jag önskade att det var någon ny undersökning som visade på ett ännu större mörkertal.
Citera
2020-04-16, 08:44
Medlem
erwynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Intressant att så många andra länder inte rapporterar alla döda i viruset. Vilket gör att Sveriges siffror inte är så skräckinjagande som uppviglarna här skriker ut i parti och minut
Det är ju lite kul att det vart en utbredd sanning att vi i Sverige gör tvärtemot alla andra och skiter i våra döda på boenden e.tc.... Först ut var Norge med att erkänna deras metoder, där man inte skriver in alla döda i sviterna av Covid-19 som döda AV Covid-19. Nu kommer mer rapporter att andra länder gör raka motsatsen också och struntar i att rapportera in döda utanför sjukhusen. Jag vill tro att länder med strikt lockdown har fler anledningar att hålla nere siffrorna än exempelvis här.
Citera
2020-04-16, 08:45
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Du missade kanske det viktigaste?

"att det i relation har dött lika många, i Sverige bara i snabbare takt,"

Läste klart och tydligt, är för tidigt att säga när det hela tiden är 2 veckors eftersläpning. Ganska trött på att folk gör det till en tävling när vi knappt ännu vet hur det kommer att sluta. Där emot är jag ganska trött på höra om att ekonomi verkar vara det viktigaste. Ekonomi är ett sånt uråldrigt system som inte ens borde existera idag men tack vare våra förfäder, kåt gubbar som bara vill ha makt istället för samarbeta så kommer vi ha pengar systemet minst 1000 år till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in