2020-04-16, 08:17
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag kan tillägga att Stockholm har 300 döda/miljon just nu, så det indikerar för mig att Stockholm kan vara nära toppen nu (halvvägs) baserat på min mycket grova uppskattning 600 döda/miljon.

Jag hörde också från en läkare som bemannade ett coronatält i innerstan att det varit stendött hela dagen igår med i princip inga patienter på hela dagen. Men det kan ju ha vara en tillfällighet, även om det känns lite hoppfullt.
Bra, då kanske de kan ställa i ordning test-tält snart igen. Jag vet om 6 pers I bredare bekantskapskretsen som inte fått testa sig.
Citera
2020-04-16, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Yes, vet en som hittills legat nedsövd i 4-5 veckor (pågår fortfarande), och hade feber i 2-3 veckor innan det.

Nedsövd i 4-5 veckor?? Det är väl extremt. Genomsnittstiden som jag har hört är 2 veckor.

Pallar ens kroppen ligga i narkos så länge?
Det känns ju som att patienten antingen borde ha dött eller tillfrisknat nu.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerskorpan
Det planar tydligt. Läs förklaringen som jerka11 har skrivit så förstår du. Enkel matematik.
Har du SETT statistiken? Linjen går ungefär såhär: /
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerskorpan
Vi är tidigt i pandemin. Många verkar vara sjuka mer än 4 veckor.

Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Yes, vet en som hittills legat nedsövd i 4-5 veckor (pågår fortfarande), och hade feber i 2-3 veckor innan det.

Jösses!
Citera
2020-04-16, 08:19
Medlem
ettanollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
2 meter gäller i Sverige

Senast igår hörde jag att det ev. kan spridas det dubbla avståndet..? Det håller väl på att forskas i det skulle jag tro.

Konstigt att det då står håll 1,5 meters avstånd mellan varann på butiker
Och på arbetsplatser säger dom 1 meters avstånd.

Där ser man i verkligheten att fhm information är inte helt solklar för många!
Citera
2020-04-16, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Sverige tar precis efter Glorious People's Republic of China I detta avseende. De gjorde likadant. Kallade det för lunginflammation istället.
Därför dom vet att det finns på så många ålderdomshem.
Citera
2020-04-16, 08:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Det är minst lika vanskligt att vifta bort det som statistiskt insignifikant, när observationen stämmer så väl med hypotesen, och när det handlar om liv och död. Jag håller med dig om att vi i statistiskt och epidemiologiskt hänseende inte "vet" något förrän i april 2021, men personligen tycker jag ju det vore komplett vansinne att bara sitta och rulla tummarna tills dess.

Hade siffrorna för 2020 legat kring medelvärdet så hade jag gett med mig, och sagt att det kanske ligger något i hypotesen att de som dör nu skulle ha dött i alla fall. Men tendensen är mycket tydlig att det inte är så.

Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Konstigt att det inte skrivs ännu mer om det och varför det ser ut som det gör. Så jävla långt före övriga Sverige med corona var man inte. Övriga 7 miljoner av Sverige utanför Stockholm och Sörmland ligger på ca 400 döda, det är inga anmärkningsvärda siffror direkt så långt. Såklart kan man inte ta bort det värsta ur statistiken men övriga Sverige ligger alltså likvärdigt med Danmarks siffror, som nu börjar öppna upp igen.

Tror inte man vågar stänga ned bara Stockholm.

Alla gånger att det är folktätheten. Stockholm har säkerligen kommit ofantligt mycket längre i sin spridning än övriga Sverige, avståndet ökar nog för varje dag.
Citera
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Här utvecklar artikelförfattaren lite kring det oförklarliga hyllandet av experter och ifrågasättande av kritikerna. En långläsning och jag lägger inledningen här:
...

Det ironiska är iofs att alla väljer sina egna experter och hyllar just dem som säger det man vill tro på.
Självklart skall man kritiskt granska det FHM säger men man skall också kritiskt granska det FHM:s kritiker säger.

Ofta blir det istället "Tre professorer säger att experterna på FHM har fel så FHM måste vara totalt inkompetenta".

Både "appeal to authority" och "argument from popular belief" är trots allt logiska argumentationsfel.

Att "tjugotvå professorer" eller "en massa andra länder" säger något gör inte att det garanterat är mer riktigt.
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Ni som följer presskonferenserna: har Tegnell och FHM bett folk banta än?

Det är uppenbart att fetma är en kraftig riskfaktor för sjukdomen och i och med att den går att påverka själv så borde det faktiskt vara lämpligt att nämna det. Även om det är så att det "bara" handlar om BMI>40 eller liknande.
Citera
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Breitbart propagandist, running the “less deadly than the flu” bullshit is dangerous. ~65 people have died of the flu this winter season in Sweden. 1000+ people have died of COVID19 so far here and it’s not looking like slowing down.

The people who is dieing from this covid-19 is having one or two metabolism sickness. That medicin that the patient is given is making the immundefence weakness more. That brings covid-19 easy attacks your body and kills you. So if people stop eating big pharma medicin that just makes your body worse and change your diet. Us has the same problem with metabolism sickness as we in Sweden. Thats why many people is getting killed by this virus..
Citera
2020-04-16, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Nedsövd i 4-5 veckor?? Det är väl extremt. Genomsnittstiden som jag har hört är 2 veckor.

Pallar ens kroppen ligga i narkos så länge?
Det känns ju som att patienten antingen borde ha dött eller tillfrisknat nu.
Ja, jag uppfattar det som att personen svävar mellan liv och död. Och så har det varit ett tag.

Vissa värden har förbättrats, men mycket har också förvärrats, och nya komplikationer har uppstått.

Och ja, kroppen pallar uppenbarligen att ligga nedsövd så länge. Eller ja, vi vet ju inte om personen kommer att överleva. Men än så länge så lever denne. Om personen överlever så tror jag att det blir permanenta skador.
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2020-04-16 kl. 08:24.
Citera
2020-04-16, 08:22
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Fonus öppet dygnet runt?Ändå sägs inte vara nån större panik Varför har man då öppet dygnet runt?
Källa på detta sensationella uttalande, tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in