Citat:
Ursprungligen postat av
Mrjobi
Du litar på den statiskt den du

Har släktingar som bor där som besökt flertal tomma sjukhus i New York där flertal människor skulle stå i kö för att bli testade, flertal över 800 personer hade dött på sjukhuset min kusin besökte. Gissa vad? Det var helt tomt på sjukhuset, han hade även pratat med ambulans förare som hade hämtat folk, den personen hade hämtat tre personer som de inte ens hade testat utan de bara antog? Har sett läkare som skriver in patienter som covid-19 patienter utan att de ens får göra tester. I usa tjänar sjukhusen pengar på att ha patienter med covid-19, därför skriver läkare ut att du har covid-19 för att tjäna pengar..
New York har 600 döda per miljon. Det är vad jag många andra har hävdat (länge) är i nivå med förväntat antal döda vid flockimmunitet.
Det betyder inte att NY har perfekt flockimmunitet, utan att tillräckligt många är smittade för att covid19 ska dö ut, under nuvarande restriktioner. Alltså, R-värdet sjunker kraftigt p.g.a. att antal mottagliga värdar för viruset minskar kraftigt = du hittar ingen du kan smitta längre (som inte isolerat sig). Det kan vara 20% smittade, 40% eller 60%, jag vet inte.