2020-04-16, 06:19
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Självklart tråkigt när någon går bort så tidigt, men jag har en annan bild än vad de flesta av er verkar ha av Adam. Jag jobbade med BB under några av de år han var programledare och han var inte alltid den trevlige och jovialiske man som han låstades vara framför kamerorna. Ni kan ju se vad Victoria Tolstoy sade om honom 2000 och även varför Carin da silva hoppade av Adam live
Vem fan är perfekt?
Är du det?
Sitta och kasta skit på någon som just dött gör dig till en elak jävel. Osmakligt till tusen!
Citera
2020-04-16, 06:23
Medlem
BuzzAldrins avatar
Vila i frid Adam du är saknad av många!

En legendarisk underhållare har lämnat oss allt för tidigt. Minns honom som en skarp personlighet med värme, intelligens och humor, se nedan:

På min gravsten ska det stå “Jag är tillbaka direkt efter reklamen”. Det har jag snott av den amerikanske talkshowvärden Johnny Carson.

💔🙏😉...
Citera
2020-04-16, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Han dog av just det! Tror nog denna nyhet kommer chocka Sverige sett till att se hur allvarligt hotet är. Han skulle ju levt minst 40 år till utan denna skit.

Rent krasst så nej, han skulle inte ha ”levt minst 40 år till”.

Medelåldern för män i Sverige är 81 år.
Citera
2020-04-16, 06:29
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Annan genetik. Semiter och negrer tycks drabbas hårdare.

Tex 20% av Nordborna är immun mot HIV. Förmodligen för att vi haft en pandemi här som slog ut de flesta utan dom som hade motståndskraft mot den typen av virus. Kan vara likadant med ’det här viruset.
Men hur vet folk att han var jude? Hittar ingen information någonstans om detta.
Citera
2020-04-16, 06:33
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 50337
Rent krasst så nej, han skulle inte ha ”levt minst 40 år till”.

Medelåldern för män i Sverige är 81 år.

inte omöjligt att han kunde gjort det. när Adam hade varit 81 så hade också medelåldern blivit högre.. sen ökar ju för vart år.
Det har ju snackats om att den första människan som kommer bli över 200 år gammal redan kan vara född.
Citera
2020-04-16, 06:34
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Inte helt sant. Det är synnerligen ovanligt att fler än några hundra dör av influensa. Ett undantag var 2017-18 då en miss i vaccinet gjorde att ovanligt många äldre dog. Drygt 1000 bekräftade fall, men kan ha handlat om 2-3000.

Dock så går inte det nuvarande utbrottet på nåt som helst sätt att jämföras med influensa om man ser till antalet som behöver sjukhusvård. Aldrig i modern tid har man behövt utöka vare sig intensivvårdsplatser eller andra vårdplatser som nu. Bara i Stockholm så vårdades under gårdagen 1108 personer på sjukhus för Covid-19. Av dessa fick 224 intensivvård. Lägg till det att 85 personer avled i region Stockholm under gårdagen.

Då ska man dessutom vara medveten om att ytterst få äldre äldre, ens får sjukhusvård vare sig vid influensa eller vid detta utbrott. De dör på sina boenden eller i hemmet. Vid influensa är det aldrig så här många yngre som behöver sjukhusvård.

Tro mig! Det är väldigt mycket värre än under nån influensa vi haft i modern tid. Och detta kan hålla på många månader till.

Det finns liksom en anledning till varför man inte stänger ned samhället och inför undantagslagar vid en vanlig hård influensasäsong.

https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-halsa-och-vard/2020/04/15-april-lagesrapport-om-arbetet-med-det-nya-coronaviruset/

Den vanliga influensan är vanligtvis livsfarlig för mycket små barn. Så verkar inte vara fallet med Covid 19 tack och lov.
Citera
2020-04-16, 06:35
Medlem
Steffo sa precis på Nyhetsmorgon att han och Adam var tillsammans på den stora fest där Adam blev smittad, och att han själv kände sig orolig nu.
Citera
2020-04-16, 06:41
Medlem
Skvistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hewperry
Steffo sa precis på Nyhetsmorgon att han och Adam var tillsammans på den stora fest där Adam blev smittad, och att han själv kände sig orolig nu.

Menar du den stora smitthärdsfesten hos bögparet?
Citera
2020-04-16, 06:41
Medlem
Facebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Självklart tråkigt när någon går bort så tidigt, men jag har en annan bild än vad de flesta av er verkar ha av Adam. Jag jobbade med BB under några av de år han var programledare och han var inte alltid den trevlige och jovialiske man som han låstades vara framför kamerorna. Ni kan ju se vad Victoria Tolstoy sade om honom 2000 och även varför Carin da silva hoppade av Adam live
Skitsnack! Vad sa denna Victoria Tolstoy då?
Carin och Adam var alltid goda vänner.
Citera
2020-04-16, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Menar du den stora smitthärdsfesten hos bögparet?

Haha, Steffo sa inget om vilken läggning de som höll i festen haft. ”Festen där vi var tillsammans” är alltså hans egna ord. Han sa också att Adam var väldigt försiktig på festen och var noga med att hålla avstånd till andra.
Citera
2020-04-16, 06:50
Medlem
Jag förstår inte riktigt varför ni hyllar honom och rip:ar o s v. Adam Alsing representerade en helt onödig människotyp. Han var en sådan som ville vara med i underhållningsbranschen till varje pris. Han medverkade i meningslösa radioprogram, var en dålig programledare i teve bara för att nämna några exempel. Och allt bara för att hans pappa var journalist med visst inflytande. Jag saknar honom definitivt inte. Han var en meningslös människa, som Alex Schulman till exempel, som tycker att han är berättigad en plats inom kulturen bara för att hans pappa verkade där.
Senast redigerad av akrylforlibbad 2020-04-16 kl. 06:53.
Citera
2020-04-16, 06:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Trist besked! Adam slog mig som just sympatisk och faktiskt också smart, han verkade ha sunt förnuft.
smart va han inte eftersom han va PK
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in