Citat:
Ursprungligen postat av
DikT
Om det är så att även de som drabbas mycket lindrigt får immunitet så håller jag med dig. Men tills vi vet detta borde vi stänga ner så mycket som möjligt. Vad jag förstår verkar det lång ifrån säkert.
Det måste väl ända vara "fake-news".
Jag har hört på TV att det inte sker någon smittspridning i skolmiljö...

Jag är helt övertygad om att det sker smitta genom förskolor, i alla fall, baserat på egen erfarenhet. Förskolebarn är kassa på social distansering.
Dock sä hjälper väl inte en stängning av grundskolan, om man inte samtidigt förbjuder barn att leka på andra platser, som hos vänner? För då flyttar ju skolstängningen bara umgänget och smittan till en annan plats.
Jag ser dock inte det som ett problem med den här smittan, eftersom det är den mest lämpade kontaktytan för spridning utanför riskgrupper. Hade inte riskbilden verkat vara så enormt låg för oss, också egen erfarenhet, så hade det varit etiskt diskutabelt.
Jag bor i alla fall mitt i härden, och har inte ens hört talas om någon som behövt sjukhusvård för covid19. Så det är ju inte som vissa verkar tro, att det ligger lik på gatan i Stockholm.