Citat:
Ursprungligen postat av
ElPadre
Omöjligt att säga om Sverige eller övriga världen gör rätt, tiden måste utvisa det. Enda jag kan säga är att stänga ett samhälle är mycket mycket värre än vad alla tror.
Alla som är vettiga förstår att facit kommer när epidemin är slut. Då vet vi om de som som stängde sina samhällen fick en kraftigare andra våg än de som körde mer öppet som Sverige och Japan.
När det gäller frågan om troll så kan man konstatera att Nato-chefen gick ut och varnade för falsk propaganda från Ryssland och Kina Igår. Att vissa ivrigt förnekar det är också intressant. Vad har dessa personer för intresse att försvara Ryssland? Varför tror de inte på Nato, Säpo, mfl?
Det som jag tycker varit mest obehagligt det senaste dygnen är de personangrepp som riktats direkt mot Tegnell. Först i Aktuellt där en känslomässigt upprörd läkare började prata om hur hemskt det var med de som dog på ålderdomshem.
Det är hemskt. Men det är absolut inte Tegnell som är ansvarig för äldrevården i tex Stockholm. Om det saknas tex syrgas så är det helt andra makthavare som skall svara för det. Det vet både programledaren och det borde ju även den kvinnliga läkaren veta?
FHM är ansvariga för den övergripande strategin, med tanke på att antalet som tas in för akutvård inte verkar stiga längre i Stockholm så verkar de åtgärder man vidtagit ändå haft effekt. Att i det läget hävda att FHM har helt fel verkar konstigt.
Sedan var det en debattartikel från någon forskare som också hävdade att enda alternativet var att stänga ned Stockholm. Fast just nu verkar det ju som att det finns skäl för litet optimism? Även här verkar man lasta FHM för saker som landstinget i Stockholm, och eventuellt olika kommuner har ansvaret för.
Dessutom hade väl den där forskaren varit inne på någon Rysk site och hämtat material, det verkar ju lagom seriöst...
Jag tycker alla borde erkänna att FHm verkar ha ett riktigt svårt jobb. De skall i princip lyckas förutse framtiden. Ingen lätt grej att lyckas med direkt...