2020-04-15, 19:46
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maern23
300 skit snack suttit häktad själv 1375kr.å detta var för 7 år sen och det var inget media brott jag var misstänkt för, här har det högt ut hela hans liv skadat hans framtid. Så fett med pengar får han.

Förlorad arbetsinkomst i sju månader + skadeståndsersättning borde landa på runt en halv miljon.

Enligt Justitiekanslerns praxis bestäms ersättningen för lidande i normalfallet till 30 000 kr för den första månaden. Ersättning utgår med 20 000 kr för varje ytterligare månad fram till och med den sjätte månaden och därefter med 30 000 kr per månad till och med den tolfte månaden. Därefter ökar ersättningen successivt ju längre frihetsberövandet har pågått.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
För att HR ska ta upp målet ska något nytt ha framkommit.

Nej.
Citera
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ett typiskt inlägg från dej - med totalt fokus på LW:s agerande.
Ja, det ledde till att hon nu är död - enligt dej.
Ja, hon bad om det - enligt dej.
Ja, hon grävde sin egen grav - enligt dej.

Jag frågar - än en gång: menar du att hon de facto begick självmord?
Eller håller du med om att hon blev mördad?

Nu är SD frisläppt. Vill du se GM fälld? Hur kan du i så fall hjälpa till? Genom att i ytterligare ett par år spy galla över en mördad människa?

Jag misstänker starkt att även detta inlägg antingen
a) plockas bort - medan dina vidriga utbrott mot en mördad får ligga kvar
b) besvaras med en talande tystnad, på det sätt du besvarat mina tidigare inlägg med ungefär samma frågor

Jaaa, det är en intressant frågeställning riktad till Snor-johan.
Kan det vara så att LW begick självmord och att de hatiska inläggen enbart ska ses som sakliga..... Hmmmm, det borde ju förhålla sig så, då dessa hatdrypande inlägg uppenbarligen äger sin giltighet.
De ligger ju kvar. Som alltid.

Lena slog troligen sig själv med 17 slag tills döden inträffade.
Snoris har ju med tydlighet visat att hon förtjänat det.

Stefan Davidsson och hans fd hustru Hanna Davidsson kan väl med gott samvete, med små lyckosprång, glida ner längs gatan och låta sig beundras av alla lyckliga grannar. Vilken harmoni det ska råda i grannskapet.
Troligen försöker Jerry G hålla deras takt, medan han försöker fånga upp de små godsakerna de frånskilda slänger till honom.

De skuttar troligen ända bort till bullerplanket och gör en highfive...
Eller också kommer Deras verklighet att se totalt annorlunda ut.
Den som lever, får se.... Eller hur,Stefan?
Ditt lågt stående kräk.
Citera
2020-04-15, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
OM det blir en överklagan till HR återstår att se, om HR ö.h.t tar upp det, återstår att se.

HR måste ta upp det om domen i TR överklagas.
Citera
2020-04-15, 19:57
Medlem
Det är otroligt att han släpptes. Jag har lyssnat på en vän, vet inte vem det var, som berättar att han ringde till polisen två minuter efter att SD pratat med honom. För mycket som inte stämde och som var konstigt, så vännen ville meddela polisen.

Nu lyssnar jag på Knatos. Även han kontaktade polisen efter att ha mobilen full av grejer från Lena, som Stefan skickat till henne. Han säger att Lena älskade Stefan men hon var rädd för honom också.
Citera
2020-04-15, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Tomten vet inte vad han pratar om.
Det styrs av RB 23 kap 4 §.
Det är just det här jag menar, 4 miljarder idiotinlägg.

Vill personligen inte idiotförklara någon (kanske med något undantag), ingen är fullkomlig och det är mycket som man inte har någon koll på.
Men tror att flera nu talar lite mot bättre vetande: man har under lång tid ”investerat” tungt i en viss riktning (en alldeles säkert fällande dom) och nu när det, iaf i första instans, starkt lutar mot motsatsen så blir det kämpigt att ta till sig.
Man kreerar då mer eller mindre mystiska och smått konspiratoriska varianter som man tror har spelat in i beslutet att släppa SD.
Man vill inte bara ta in att saken kan vara så ”platt” som att TR helt enkelt inte kan se att det skall bli tal om ett fällande.
Och i det läget så måste ju SD försättas på fri fot.

Det handlar om vad man anser sig kunna bevisa.

Som en gammal åklagare sa: ” i rättssalen är sanningen en sällsynt gäst”.
Citera
2020-04-15, 20:06
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är otroligt att han släpptes. Jag har lyssnat på en vän, vet inte vem det var, som berättar att han ringde till polisen två minuter efter att SD pratat med honom. För mycket som inte stämde och som var konstigt, så vännen ville meddela polisen.

Nu lyssnar jag på Knatos. Även han kontaktade polisen efter att ha mobilen full av grejer från Lena, som Stefan skickat till henne.
Han säger att Lena älskade Stefan men hon var rädd för honom också.

Men han hade väl också råkat tömma
mobilen på allt LW skickat?
Citera
2020-04-15, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Så ser jag det också.
Stefan visade tydligt med USA resan.
Lena försökte få honom att Inte åka...
Men när han skulle åka iväg med Hanna i 5 veckor så blev det nog.
-Jag drar till Norge med min "nya kille" Fuck you.
Hon mådde verkligen bättre dom sista 2-3 veckorna...
Ett enkelt o spännande Hejdå knull, som både Du o Jag har varit med om...
He he he.
Problemet är att min Inte stack. Har kvar Kärringen ännu.

Avskedsstunden på jobbet verkar trovärdig ...
Men om han blev så svartsjuk att han mördade henne för att hon också skulle ge
sig iväg ett tag, med en partner, hur orkade han då göra verklighet av den planerade USA - resan.
Om han hade ihjäl henne i stark affekt, borde det motsvara en stark svartsjuka innan - men det
visade han inte tecken på.
Får det inte att gå ihop rent känslomässigt.
Citera
2020-04-15, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Men han hade väl också råkat tömma
mobilen på allt LW skickat?
Inte såvitt jag hört i ljudfilen.
Citera
2020-04-15, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men räcker det med "ord mot ord"?
Tvivla inte på vem jag litar på!

Men det är ju så där hal han är SD.
Åklagaren visar på att SD sagt annat i förhören mot nu i rätten.

Att SD nu försöker få det till att n*a har berättat bra mycket till honom, gör ju att han vet mycket mer än han skulle kunna om han var oskyldig (naturligtvis). Och SD vet att ingen vet vad som sades i samtalet.

Vips så har SD vridit det så att det passar BÅDE som sanning i förhöret och i rätten. Fast de egentligen är motsägelsefulla.

Nej det var inte jag som ville, utan det var L*ena som sa, ville, gjorde,....
Eller jag var inte svartsjuk, jag var avundsjuk...lika avundsjuk som jag hade varit på om hon åkt med K*arin och T*herese osv
Det var vår vanliga hälsning...
Jag brukade tända ljus hemma hos henne innan hon kom hem så det skulle vara mysigt...

Uppfinningsrikedomen är lika snabb som genialisk. Visar på en person som har arbetat på sitt "yrke" som mästermanipulatör länge.
I vissa fall har det räckt med endast indicier för att få någon dömd.
Har även jag haft bad feeling om rådmannen B*jörn L*indén, man anställer inte kvinnomisshandlare, trots att domen är långt bak i tid. Det visar ju på att sådant inte tas på allvar.
Håller med om allt du skriver om SD, hal som en ål och kan anpassa sina svar till sin fördel väldigt slugt.
Senast redigerad av Fleudhesten 2020-04-15 kl. 20:17.
Citera
2020-04-15, 20:10
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Jag undrar det samma! Vilka skyldigheter har IB att genom sin vetskap förtälja vem det i så fall är som är GM?
Enligt mig så finns det inget annat scenario att IB skulle säga VET.
Jag har så svårt att tro att båda åklagarna och målsägarbiträdet har gjort någon sorts gemensam katastrofal miss i framställan.
För mig är enda förklaringen att IB, av någon anledning, VET vem den skyldige är. Hur IB har fått det till sig är en annan fråga.

Jag har aldrig hört en försvarare sagt just VET att min klient är oskyldig. Har någon annan varit med om det?

Vad bra att någon förstod vad jag menade och tänker samma. Jag undrar vilka krypregler det finns i lagen som Backman isåfall kunnat nyttja för att både med kraft lägga fram att SD inte kan vara GM men samtidigt slippa säga vem SD då säger att GM ska vara. Det känns som om Backman isåfall lyckas konsten att slå knut på sig själv men ändå slinka ur möjliga paragrafer som kunnat måla in honom i ett hörn. Vigt måste man erkänna.

Men när man läser Hidings kommentar så verkar det dessvärre som om inget nytt om alternativ GM framkommit utan att Backman bara lyckats övertyga om att indiciekedjan inte räcker. Men då återkommer jag ändå till Krmkrs spånande, varför kom TR inte fram till detta direkt förra veckan? Varför vänta fem dagar? Krmkrs spånande är intressant för det visar ju på att det kan ha tillkommit något som väger tungt bara de sista dagarna.

Vad skulle kunna sagts bakom stängda dörrar? Eller är det bara så trist att TR inte vågar fälla på indicier?
Citera
2020-04-15, 20:10
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
@Flaskbackare
Jag var egentligen inte intresserad av att bevisa något alls för dig, du borde leta rätt på saker och ting själv, speciellt när saker och ting nämnts flera gånger i tråden och flera gånger i live-rapporteringen. Men varsågod: En domare, fyra nämndemän och en tingsfiskal. Eftersom du troligen kommer ifrågasätta detta också så sätter jag nummer framför nämndemännen.

Du skall t o m få en länk: https://www.na.se/artikel/rattegangen-fortsatter-bakom-stangda-dorrar-har-ar-na-s-rapportering-fran-forsta-rattegangsdagen-om- hjarstamordet Spara den länken, det finns väldigt mycket hämtat därifrån och då kan du bevisa eller motbevisa själv.

26 feb 2020 09:10
Rätten består av:
lagmannen Bj*rn Lind*n och
tingsfiskalen R*bert Ing*marsson samt
nämndemännen
1) M*anfred B*arenfeld,
2) I*ga-Lill Er'iksson,
3) Ew'a Le'itzler och
4) Le'if Sund'ström

Edit: Tingsfiskalen är också domare i målet, under utbildning. Så i praktiken finns det två juridiska domare i detta mål.

Jag hittade detta och erkände att jag hade fel några sidor bak i tråden, men jag reserverade mig från början att jag lika gärna kunde ha fel. Hittade och rättade mig själv, borde dock ha citerat dig om jag missade det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in