2020-04-15, 21:15
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Rökte eller drack Adam något? Han verkade vara lite av en "festkille" men med ålder och familj så borde ju det ha lugnat ned sig.
Om han lattjade med kokain i yngre dagar kan det ha försvagat hans hjärta och gjort honom mindre motståndskraftig. Det finns en del antydningar åt det hållet i början av tråden, sanningshalten vet jag ej.
Citera
2020-04-15, 21:19
Medlem
dialektikers avatar
Kollar lite klipp på youtube, då han var med i "Arga snickaren med Adam Alsing". Detta program gick ju 2017. Då hade han en sådan där rejäl, livsfarlig kagge iallafall.

https://www.youtube.com/watch?v=AVtl4WbgQ7Y 1,17 in i programmet.

De där programmen tyckte jag var så läskiga så jag inte orkade se dem.
Adam åkte ju hem till folk med TOTAL MISÄR!
Det var 100 gånger värre än Anders program "Arga snickaren".
Så otroligt deprimerande med alla misär-hus han åkte hem till som var som rena kåkstäder och fall för socialtjänsten. Jag orkade inte se det. Någon slavisk familj som diskade disken i badkaret. Totalförfallna hus, ungefär som zigenarbostäder.

Jag tyckte det var lite läskigt att Kanal 5 kunde göra dessa oacceptabla miljöer som ett underhållningsprogram, därför kände jag lite antipati för det hela (och även för Adam Alsings programledarroll).
Citera
2020-04-15, 21:22
Medlem
Citat:
Nyheter Direkt - SVT
Adam Alsing har avlidit - han blev 51 år
Programledaren, tv- och radioprofilen Adam Alsing har avlidit. Det meddelar hans familj via mediabolaget Discovery Networks.

https://www.svtplay.se/video/26426074/nyheter-direkt/adam-alsing-har-avlidit-han-blev-51-ar
Citera
2020-04-15, 21:23
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Nej han hade inte på spåret, det är Christian Lok du tänker på.

Däremot hade Adam Alsing ett program i TV där de utbildade bilförare. Eller man fick se deras färdigheter vad det gällde fordonskunskapa b.la. De skulle köra en hinderbana på tid osv, minns ej vad programmet hette. Sedan hade han något byggprogram, tror de va arga snickaren eller nått sånt.

Tror att du missförstod...

Han var med i På spåret 2011 och tävlade tillsammans med Ebba Blitz.
Citera
2020-04-15, 21:24
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Kollar lite klipp på youtube, då han var med i "Arga snickaren med Adam Alsing". Detta program gick ju 2017. Då hade han en sådan där rejäl, livsfarlig kagge iallafall.

https://www.youtube.com/watch?v=AVtl4WbgQ7Y 1,17 in i programmet.

De där programmen tyckte jag var så läskiga så jag inte orkade se dem.
Adam åkte ju hem till folk med TOTAL MISÄR!
Det var 100 gånger värre än Anders program "Arga snickaren".
Så otroligt deprimerande med alla misär-hus han åkte hem till som var som rena kåkstäder och fall för socialtjänsten. Jag orkade inte se det. Någon slavisk familj som diskade disken i badkaret. Totalförfallna hus, ungefär som zigenarbostäder.

Jag tyckte det var lite läskigt att Kanal 5 kunde göra dessa oacceptabla miljöer som ett underhållningsprogram, därför kände jag lite antipati för det hela (och även för Adam Alsings programledarroll).

Tycker inte han ser sådär enormt fet ut där heller faktiskt. Svårt att se när han har en jacka på sig men tycker han ser helt ok ut där. Många vanliga Svenssons som är fetare än Adam.

Det går att banta riktigt mycket på tre år med.
Citera
Medlem
CPJesuss avatar
Tråden börjar med Madam Kärstin och slutar med dödsrunor med finstämda dödsrunor. Skvallervärlden i ett nötskal.

Till topic är det väl ganska svårt att innan en obduktion yttra sig om det fanns underliggande sjukdomar.
En släkting slutade röka i början av 80-talet och avled i KOL förra året, nästan 40 år senare så det är lurigt det där.
Citera
Medlem
Rookie81s avatar
Fan det tog emot att läsa. Vill minnas att han i några avsnitt av arga snickaren gick med käpp och tänkte redan då att det var gikt som en följd av diabetes men det var ju ett tag sen.

Det finns nog en del bakomliggande orsaker förutom övervikt men det tröstar ju ingen familj. Han hade lätt levt många år som morfar eller farfar utan coronan...å andra sidan hjälpte väl inte en loj inställning till riskerna som jag förmodar att han hade (likt många stockholmare har).

Nåväl, sjukt trist...tänker på familjen...
Citera
2020-04-15, 21:25
Medlem
cece123s avatar
Väldigt tråkig nyhet, sånt som man inte vill höra.
51 år är ingen ålder.
Hoppas att det kan bli en tröst för familjen med
att så många har genuint positiva och fina saker att säga om honom.
För mig kommer han framför allt att bli en saknad röst att lyssna på.
Citera
2020-04-15, 21:26
Medlem
Herregud han varnar för coronan på hans twitter innan han blev sjuk Från att planera nästa maldivernas resa till ugnen på skogskyrkogården kan gå fort
Citera
2020-04-15, 21:28
Medlem
Adam hade diabetes typ 2. Står på hans insta.
Citera
2020-04-15, 21:30
Medlem
Riktigt tragiskt...nu blir vägen till jobbet mycket längre utan att ha dig i radion.

VIF Adam.
Citera
2020-04-15, 21:30
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Förmodligen. Adam var ju extremt folkkär. Som en nära vän eller släkting till oss alla. Hans död i denna skit kommer förmodligen spinna upp det extremt. Om folk inte tagit det på allvar tidigare lär man göra det nu.

Vi har sett honom i rutan i snart 30 år. Vore det inte för det där jävla viruset är jag rätt säker på att han skulle levererat 30 år till.

Hoppas hans död inte är alldeles förgäves, utan att det fungerar som en påminnelse om att det är ett riktigt elakt virus som kan slå till hårt även mot förhållandevis unga och friska personer.

Den bild jag har av Adam var att det var en god och genuin människa. Vila i frid!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in