2020-04-15, 21:42
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Tycker inte han ser sådär enormt fet ut där heller faktiskt. Svårt att se när han har en jacka på sig men tycker han ser helt ok ut där. Många vanliga Svenssons som är fetare än Adam.

Det går att banta riktigt mycket på tre år med.

På Expressen så ser han hyfsat smal ut. Visst så har han några kilo övervikt men om jag kollar på mitt jobb på de som är 50 så är det 90% som ser ut som han eller mer och så har vi några som åker vasalopp och cyklar 5 mil om dagen och nån som gjort en bypass och ser ut som en E.T
Citera
2020-04-15, 21:43
Bannlyst
Så juden Adam Alsing checkade ut tidigare än väntat, synd.
Det faktum att han inte klarade sig måste ha haft underliggande sjukdomar med att göra vilket innebar att covid fick övertaget.
Senast redigerad av Anonymaalko 2020-04-15 kl. 21:47.
Citera
2020-04-15, 21:49
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Det var väl inte den allra värsta kaggen jag har sett i alla fall.
https://www.youtube.com/watch?v=wJeekjGw070

Nej. Tycker dagligen att man ser många större Svenssons, såväl på jobbet som i kollektivtrafiken.
Fetma är ett av vår tids stora hälsoproblem.

Edit: Adam alltså, inte GW.
Senast redigerad av lakritc 2020-04-15 kl. 21:55.
Citera
2020-04-15, 21:50
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vi har sett honom i rutan i snart 30 år. Vore det inte för det där jävla viruset är jag rätt säker på att han skulle levererat 30 år till.

Hoppas hans död inte är alldeles förgäves, utan att det fungerar som en påminnelse om att det är ett riktigt elakt virus som kan slå till hårt även mot förhållandevis unga och friska personer.

Den bild jag har av Adam var att det var en god och genuin människa. Vila i frid!

Fint sagt. Jo hans död gör att vi måste ta skiten på allvar! Vi kan alla dö utav den här skiten. Ingen är skonad. Upp till kamp. För att besegra det hotet mot oss alla. Jag tror ju som att den inte var det. Folk kommer känna detta eftersom han var just så folkkär och tänka till extra noga sett till att skydda sig själva och inte sprida skiten vidare.
Citera
2020-04-15, 21:52
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Mycket tråkigt och oväntat, en påminnelse om att kinesernas virus även dödar 50-åringar.

Henrik Schyffert hade visst uttalat sig i AB vilket betyder att Schyffert inte ligger på intensiven ännu. Lika gammal?
Citera
2020-04-15, 21:53
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymaalko
Så juden Adam Alsing checkade ut tidigare än väntat, synd.
Det faktum att han inte klarade sig måste ha haft underliggande sjukdomar med att göra vilket innebar att covid fick övertaget.
Jude? Och vad fan spelar det för roll?
Citera
2020-04-15, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymaalko
Han var sekulariserad jude. Att jag nämner det är att han kommer att få en judisk begravning.
Och....?
Citera
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Fint sagt. Jo hans död gör att vi måste ta skiten på allvar! Vi kan alla dö utav den här skiten. Ingen är skonad. Upp till kamp. För att besegra det hotet mot oss alla. Jag tror ju som att den inte var det. Folk kommer känna detta eftersom han var just så folkkär och tänka till extra noga sett till att skydda sig själva och inte sprida skiten vidare.

Adam tillhörde ju även den övre medelklassen antar ja,g som kunde jobba hemma eller arbeta med ett fåtal medarbetare (som borde kunnat kollas upp innan de kommer till studion). Så att han blev smittad är ju också lite nedslående för oss andra med på det sättet.

Kommer se till att skydda mig ännu mer efter den här nyheten nu (om möjligt).
Citera
Avslutad
Så Corona släckte ner Alsing.
Oväntat.
Trist.

Nu tror jag svenskarna vaknar upp och börjar frukta detta virus.
Kan det ha ihjäl Alsing kan det ta vemsomhelst.
Citera
2020-04-15, 21:55
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av htsolna08
Han hade väl gått ner väldigt mycket i vikt senaste året?

Innebär inte att alla andra problem med övervikten är borta

T ex blodtryck , kärlsjukdomar eller diabetes samt eventuella organ som har mycket fett kring sig
Citera
2020-04-15, 21:56
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitMan40Plus
Henrik Schyffert hade visst uttalat sig i AB vilket betyder att Schyffert inte ligger på intensiven ännu. Lika gammal?

Schyffert är mer vältränad, har PT å grejjer.

Tråkigt med Alsing. Hade ingen relation direkt till karln, knappt sett eller hört nåt han har gjort och det lilla jag snappat upp har jag inte direkt gillat, men ingen förtjänar ett sånt här öde. Hoppas att folk börjar se på covid 19 med lite mer uppmärksamma ögon nu.
Citera
2020-04-15, 21:58
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Så Corona släckte ner Alsing.
Oväntat.
Trist.

Nu tror jag svenskarna vaknar upp och börjar frukta detta virus.
Kan det ha ihjäl Alsing kan det ta vemsomhelst.

Det gör ju redan många. De flesta arbetare kan inte stanna hemma från jobbet. Vi kan bara fortsätta gå till jobbet, be till Gud om att inte bli smittade och arbeta på. Om vi får, så kan vi ha skyddshandshandlar och munskydd på oss, men ja som jag skrev innan så borde ju Adam kunnat ha minimerat riskerna att bli smittad ganska ordentligt. Om en från den övre medelklassen med hans ekonomiska och sociala förutsättningar inte kunde skydda sig så går det ju att fråga sig hur arbetarklassen ska lyckas med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in