2020-04-15, 21:34
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vad händer i Frankrike egentligen?:

+1,438 döda idag.

De testar döda på äldreboenden.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Jag tycker definitivt staten ska stödköpa företag med målet att rädda dem och återsälja senare. Vissa saker borde ses som nationella intressen - Sverige tillverkar vapen av väldigt specifika skäl, varför inte skyddsutrustning? Produktionen behöver finnas inrikes, myndigheter måste hålla lager, sen vet jag inte om staten ska behöva göra allt själv.

Kan bara hålla med dig om att svenska staten nu måste gå in och ta ansvar för produktion av civilt beredskapsmateriel eftersom den globala marknaden är en total besvikelse i en kris.
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Prova 3-4 år istället.

Vi är högst 5-6 procent smittade nu.

Tror du? KA har testat 320 gravida de senaste veckorna innan de skulle föda. 7% var smittade.

Vet inte om du har barn, men jag kan iaf berätta att gravida är en grupp som verkligen försöker hålla sig friska.

Så att det skulle ligga på som högst 5-6% i Stockholm kan du glömma.
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Ja, det var ett gäng lågbegåvade idioter som tog sig över gränsen för att handla billigt fläsk, som vanligt. Visste tydligen inte att en svensk hundralapp kostar 104,- NOK just nu.
Kompletta idioter, borde låsas in på obestämd tid.

Norska kronan har tagit stryk mot svenska kronan. Undrar vad det beror på?
.
Citera
Medlem
Gobigorgohomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Sök på Adam Alsing och diabetes så får du massor av träffar på det jag sa och inget av vad du sa.
Det är fult att sprida lösa rykten om döda mönniskor.

Man ska inte tro på allt man läser på internet.
Citera
2020-04-15, 21:35
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Personer som under många år levt med kraftig övervikt har frestat på de vitala organen, inte minst hjärtat. De har också kvar latenta fettceller under flera år efter de gått ner i vikt så det är inte bara att banta ner sig och se det som att allt är på noll. Han hade fortfarande övervikt trots viktnedgången.
Latenta fettceller? 😩😂😂
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Tror inte att det är någon chans att Corona-Bob Tegnell hamnar i fängelse.

Efter jag hörde tjocka Steffe prata ikväll tror jag inte heller.
När man i juni är uppe i 80 tusen döda i Sverige komma han köra exakt samma svammel om att vi gör rätt i Sverige och att man förberett en hel del enkät som ska skickas runt. Detta under förutsättning att han inte insjuknar i covid-19 vilket är nåt jag önskar mer än nåt annat just nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Men kom igen för fan, Adam hade redan gått ned i vikt massor och senast jag såg han inte fet ut, jag köper inte snacket om att han borde isolera sig för detta, varför då? För han var inte i en riskgrupp över 70år med multipla sjukdomar.

Med facit i hand så borde alla isolera sig eftersom vi vet inte hur jävla illa C19 kommer göra med de som smittas men du tror väl att de smittade är immuna och sedan är faran över.

Dessvärre hade han sjukdomar. Nu bör du sluta spekulera i den saken och sluta använda tragiska dödsfall för att elda på din alarmistiska agenda.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag anser fortfarande att polisen ska ta hand om de kriminella - inte oss vanliga medborgare. Vi klarar oss utan dem.

Även Finland kom fram till samma slutsats efter sitt experiment med karantänen av Nyland.

Ja, precis. Ta hand om pundarna alltså genom att färre människor begår tillgreppsbrott t.ex.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Tror du? KA har testat 320 gravida de senaste veckorna innan de skulle föda. 7% var smittade.

Vet inte om du har barn, men jag kan iaf berätta att gravida är en grupp som verkligen försöker hålla sig friska.

Så att det skulle ligga på som högst 5-6% i Stockholm kan du glömma.
Exakt Stockholm borde ha minst 20 % nu.
Citera
2020-04-15, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Nej jag ville veta procenten för den har gått upp i Sverige och det är inte bra.

Det beror på att Sverige har testat så få. Ärligt, driver du eller är du så lobotomerad som du framstår?
Citera
2020-04-15, 21:36
Medlem
Gammaray68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Nån som sett svetsarn senaste två veckorna?

Faan, nu börjar jag verkligen hoppas, i den bästa av alla världer så har Anders Mengele hostat på honom och ....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in