2020-04-15, 21:07
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Wutt?

Detta skrev du: "Vi har ej rätt att utrota våra 30-talister på detta sätt. Good People.

Detta är i klass med nazismen."

Nu frågar jag vad dina svar sen dess har med mitt ifrågasättande av detta att göra?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
De på hemmen har väl inte direkt fått allra bästa omvårdnaden innan heller, iaf inte på vissa hem. Varför starta nu?

Och i de fall hittills där de över 80 nekas vård har det funnits plats till alla. Skulle du ge bort din plats till en tom säng av ekonomiska skäl?

Tycker det är jättesvår diskussion. När jag är 80 år (om jag blir 80 år) hoppas jag att jag är såpass nöjd med livet att en Iva-behandling med respiratorvård inte känns aktuell.. men det vet man nog inte förens dagen att välja står framför en... så klart extremt svåra etiska beslut att ta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Så de är bara svenskar som åker utomlands då. Oki doki. Visste inte att vi var så före våra grannar.

Hur inget generellt med att åka utomlands att göra. Handlar om att åka specifikt till italienska alperna. Svenskar är kända för att vallfärda till alperna, det är då fan inte finnar, danskar eller norrmänn.

Säger väl sig självt att det blir en ohygglig smäll direkt om så många kommer hem på en och samma helg.
Citera
2020-04-15, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Ja, men mer hanterbar. Spanien och Italien hade nog önskat att de haft en mycket längre kurva istället för sina megautbrott. Eller vad tror du?
Kurvan stiger inte i Sverige nu, så vi kommer inte att överstiga sjukvårdens kapacitet.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Ja men så är det ju.

Den friskaste människan kan dö i en hjärtinfarkt om det vill sig illa. Eller få dödlig cancer osv.

Men det känner nog de flesta till

Dock verkar det vara en missuppfattning hos vissa unga, att de är helt immuna mot corona. Men så är alltså inte fallet. Det är betydligt större risk för de att dö i corona än exempelvis i en flygcrash. Bara för att ta ett exempel.
Större risk för en ung människa att dö genom att sätta sig i en bil än att dö i corona. Betydligt större risk för någon under 50 att dö i suicid än att dö i corona.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haaahaa
Har han varit en av dom som tjatar/tjatat om att det här är som en influensa?

Är det så finner jag absolut noll sorg i att han gick bort

Det är väl för fan tragiskt vem som än dör!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Tycker du det verkligen?
Det är inte en fråga om att tycka.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Jag ser en handfull personer om dagen med munskydd. Det är inte svenskar som bär dessa. Många använder även engångshandskar, främst syrianer och Iranier.

Engångshandskar delas ju ut av t.ex. bensinstationer. Bra att använda.
Citera
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Sker och har alltid skett i alla länder.
Dock sällan ett folk gått och röstat för att sortera bort sig självt likt det svenska.
Citera
2020-04-15, 21:09
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Lockdowns stoppar inte viruset. Hur svårt ska det vara att förstå?

Det gör smittspridningen långsammare. Vården blir mindre lidande.
Citera
Medlem
morozzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Nix. Senaste rönen säger 82% för flockimmunitet.

Missar målet med 3,5 miljoner...
50-60% för flockimmunitet.
Fast det är nog inte "total" flockimmunitet. Kan väl vara 82% för det i så fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Folk måste fortfarande gå ut och handla. Det fungerar bevisligen inte i de länder i Europa som provar det nu. Smittan sprids fortfarande.

Så varför avtar dödsfallen i Italien, eller Spanien?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in