2020-04-15, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bregott246
Har du kanske en anhörig i den åldern du skulle vilja se bli nekad vård?

Absolut. Men om valet står mellan en 30 åring två barnskara eller min 85 åriga mormor är jag rädd att jag skulle ge platsen till den som har livet framför sig :/

Hemskt men sant.

Helst vore väl om alla fick vård men idag när det inte är verkligheten bör alla ha rätten att dö utan att drunkna i sina egna lungor. Det tycker jag.
Citera
2020-04-15, 21:06
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Stockholmsfotbollen drar igång på seniornivå och idioterna på Stockholms fotbollsförbund ser inte till annat än smittspridningen. Att spelare skadar sig i parti och minut och tar upp sjukvårssplatser är inget man tänker reflektera över. För en gångs skull, kanske första gången någonsin, håller jag med Löfvén.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/awxMkd/stefan-lofven-kritisk-mot-stockholmsfotbollen-oansvarigt
Problemet med hans ledarskap är att han är otydlig. Han ger folket vaga och tvetydiga instruktioner. När sedan Skistar, Stockholms Fotbollsförbund eller enskilda restaurangägare tolkar dessa vaga instruktioner på det sätt de tror de är avsedda att bli tolkade går han ut i efterhand och kallar det ”olyckligt” eller ”oansvarigt”. Men det verkar inte slagit honom att om han som ytterst ansvarig vore tydlig från första början så hade situationen aldrig uppstått...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Tråkigt med Adam. Vila i frid. Varje morgon denna veckan har dom snackat om att han varit ledig.

Har man följt vakna med NRJ senaste veckorna har man kunnat höra Adams skämtsamma ton om denna snuva.

Har han varit en av dom som tjatar/tjatat om att det här är som en influensa?

Är det så finner jag absolut noll sorg i att han gick bort
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Coronapatienter med underliggande hjärt och kärlproblematik kan ligga pyrt till. Risken är fortfarande låg, men kraftigt förhöjd.
Risken är fortfarande låg, men kraftigt förhöjd.

En mening som bara en obegåvad person kan skriva.
Citera
Medlem
neuron-drones avatar
Medelåldern på vårt covid IVA är 40 år. Den yngsta är svensk och tidigare helt frisk.

Klart att det är farligare för äldre, men nu när vi rensat ut dem ur vården så räknar vi ju med en ökning i fall hos de yngre. Ju mer smittade, desto fler råkar vara yngre. Det betyder såklart inte att alla yngre som får detta blir allvarligt sjuka. Men vissa blir det. Tillräckligt för att folk ska bli förbannade om man bara låter dem dö.

Det är för de yngre vi isolerar oss. Så de ska få en sjukhusplats.

Bara ljug att påstå något annat.

Låter så himla fint att vi gör det för de "sköra".
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Det finns plats på sjukhusen. Det är hanterbart.
Tycker du det verkligen?
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Folk måste fortfarande gå ut och handla. Det fungerar bevisligen inte i de länder i Europa som provar det nu. Smittan sprids fortfarande.

De väntade för länge. Tar tid innan det ger effekt. Kina gjorde det.
Fast förnekarna säger ju att de som lyckas ljuger.
Citera
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Personligen så har jag problem varje dag när jag pratar med folk i min omgivning, dom tycker att jag är en konstig filur som isolerar min familj, handlar hem all mat osv.

.
Har äldre bekanta > 80 år som envisas med att handhälsa. Dom tycker Tegnell också verkar ok.
Citera
2020-04-15, 21:07
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Det är bra. De tänker

De har bättre insyn i vad som hänt i deras hemland Iran t ex. En kollega har släkt kvar i Iran, ingen vacker bild han målat upp.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Folk måste fortfarande gå ut och handla. Det fungerar bevisligen inte i de länder i Europa som provar det nu. Smittan sprids fortfarande.

Så länge folk vidtar rekommenderade åtgärder så är inte matinköp en stor grej.
Citera
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Vilket är precis vad vi behöver. Ju fler som springer runt smittade samtidigt, desto fler kommer att dö.

Vi behöver fler arbetslösa och mer kriminalitet menar du?
För det är precis vad en "lockdown" skulle åstadkomma. Inget annat.
Dödstalen för 2020 understiger fortfarande dödstalen för 2019 samma period. Och då var 2019 ändå väldigt "snällt" i jämförelse.

När ska ni hypade människor förstå att detta är ett vanligt corona influensavirus som härjar?

Medellivslängden för svenskar är 82 år.
Medellivslängden för döda i covid19 är 82 år.
Har du hjärnceller att använda? Använd dom i så fall.

Det finns en tråd som ifrågasätter varför vissa länder inte har några corona influensa fall alls typ.
Svaret är enkelt, testar man inte för nåt så finns det inte.

Och vad gäller Adam så kan jag sätta min hatt på att han antingen dog av en överdos eller dog av underliggande komplikationer. Att media utnyttjar detta är bara skamligt.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Med förhoppning om att inte försvinna i bruset skriver jag denna fråga:

Vad tror man om sommaren och värmen, kommer den att minska spridning? Vet att den teorin diskuterades för ett tag sen. Obs. Jag vet att covid 19 finns i flera varma länder just nu , men tänker mer på när samtliga länder på jorden är över låt säga 20°.

Jag tycker att vi börjar se det nu. Värmen tror jag dock inte väger så tungt på våra breddgrader. Snarare längre dagar med mer UV-strålning, det gillar inte virus, rent generellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in