2020-04-15, 20:33
Avslutad
Vilken orättvisa. Vore det moraliskt fel att finna ut var den här horungen bor, sitta där utanför ett tag och vänta för att sedan bara skjuta han ned, tömma hela magasinet från benen och uppåt?
Jag menar nu går han ju fri, hur ser ni på den filosofiska delen?
Citera
2020-04-15, 20:35
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Det är väl KJ vi pratar om? 430 sidor i fup med messengerkonversation.

Menar du Kristin Jacobson?

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:63f3669805b8439e2b2b883eb8fe6663
Citera
2020-04-15, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Menar du Kristin Jacobson?

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:63f3669805b8439e2b2b883eb8fe6663

?? Jag hänvisar till ditt svar och den person som nämns där. Men det är kanske inte samma. Och nej, det är inte K*ristin
Citera
2020-04-15, 20:51
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag lutar åt att hela rätten "vet" att han är skyldig, inkl advokaterna. Men det finns inte tillräckliga bevis för att fälla honom rent juridiskt. Det kan vara något sådant. Har de inte någon annan gärningsman på lut överhuvudtaget, så släpps han enbart i brist på bevis och inte på ett klart frikännande. Det är skillnad. Det innebär att han alltid kommer vara misstänkt gärningsman, om än inte formellt.

MGM kommer att få åtalet ogillat och då är han formellt sett oskyldig, jag tror inte att Björn Lindén kommer att göra som Carl-Anton Spak och formulera sina domskäl som om MGM vore skyldig, en sådan fadäs som Spak gjorde sig skyldig till räcker nog för rättsväsendet.

Kommer att bli mycket intressant att läsa domskälen i den dom som kommer.
Senast redigerad av Reimer 2020-04-15 kl. 20:54.
Citera
2020-04-15, 20:52
Medlem
Citat:
?? Jag hänvisar till ditt svar och den person som nämns där. Men det är kanske inte samma. Och nej, det är inte K*ristin
Jag pratade om Knatos/Kenneth och jag antar att det är det som Glorian också lade in citat om.
Citera
2020-04-15, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKetcher
Så du menar att alla värdelösa exempel på mordvapen bör exponeras med två?
Från Rubars' lista med 20 mordvapen;

Så får vi 400 olika kombinationer av mordvapen (20 ** 2)

Men det underbara resonemanget, så tror jag personligen att Professor Plommon är mördaren, med revolvern i danssalongen.

Vad svamlar du om? Att jag skriver att jag tror att en hammare (för mig) är det troligaste vapnet är pga dels märkena på Lena (cylinderformade) , dels på de färska skadorna i trädet (rektangulära).
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-15 kl. 20:55.
Citera
2020-04-15, 20:55
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Joh*ansson, Ke*nneth?

Jag hittar honom inte i messengerkonversationerna.
Citera
2020-04-15, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mgm kommer att få åtalet ogillat och då är han formellt sett oskyldig, jag tror inte att Björn Lindén kommer att göra som Carl-Anton Spak och formulera sina domskäl som om MGM vore skyldig, en sådan fadäs som Spak gjorde sig skyldig till räcker nog för rättsväsendet.

Kommer att bli mycket intressant att läsa domskälen i den dom som kommer.
Jag funderar lite på den här kraftiga vändningen på några dagar. Först häktad till dom faller, sen frisläppt i väntan på dom. Kanske kan det ske en ny vändning och domaren inser att detta faktiskt är den skyldige och så suger han in SD igen? Bäst att Stefan nu njuter av frihet och familj ett tag. Risken finns att det kanske inte blir en friande dom. Men det verkar ju inte bättre än att det blir så.
Citera
2020-04-15, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Joh*ansson, Ke*nneth?

Jag hittar honom inte i messengerkonversationerna.

430 sidor. AB 168. Börjar på sid 2242.
Citera
2020-04-15, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag pratade om Knatos/Kenneth och jag antar att det är det som Glorian också lade in citat om.

Ja det var det jag trodde. Då finns 430 sidor messengerkonversation sparade.
430 sidor. AB 168. Börjar på sid 2242.
Citera
2020-04-15, 20:59
Medlem
Citat:
Ja det var det jag trodde. Då finns 430 sidor messengerkonversation sparade.
Ok, då så. Då uppfattade jag rätt i ljudfilen. Tack!
Citera
2020-04-15, 21:00
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Som påpekats har SD med flera blivit uthängd. Det är inte på lösa boliner dock, vilket vi inte ska glömma.
Det kan vara så att vi alla har hemligheter som vi inte vill ska nå ut till allmänheten. Det är inte sannolikt att de flesta av oss har sån magnitud på liken i garderoben som SD och HD ändå.

* SD har haft en mångårig sexuell relation med LW. SD har även ljugit om det inför sin hustru tills han blev överbevisad. Han slutade dock inte träffa LW utan snart därpå återupptogs deras relation.
* SD har bevisligen haft för avsikt att döda HD och deras gemensamma barn i något sorts "lindrande" syfte, så som det framställts.
* SD har bevisligen hotat att ta livet av LW och en av hennes barn (A*on).
* Trion SD, HD och JG har alla raderat inlägg i sina telefoner. SD har även lyckats fumla så mycket på fotoknappen på sin Samsung att han tagit över 900 foton på stenbeläggningen utanför polishuset. Att det var ett halvt lyckat försök att skriva över tidigare raderad info förnekar SD.
* Den oefterhärmliga minnesproblematiken som de tidigare makarna Davidsson bjuder på är stundtals underhållande. Speciellt med tanke på att vissa saker kan återges med skärpa. Här utmärker sig HD på ett negativt sätt i förhören med en stor mängd "jag vet inte", "vill inte svara på det" "vet inte vad jag känner" "jag väljer att inte svara på det" och så vidare..

Punkterna nedan är även sånt som kommit fram som bi-material i utredningen men ändå visar på potensen som finns hos SD. Och HD för alla del.

* Strösselförhöret.
* Slå näven genom väggen i "samtal" med sin dotter.
* SD har haft sex på sin arbetsplats upprepade gånger enligt han själv. Kanske inte så kul för kollegorna att få reda på vad som försiggått på deras fikabord. Och nu kommer han väl tillbaka till arbetet om jag förstod det rätt.. Fram med handspriten!

Grannar, kollegor och närstående har all anledning att fjärma sig från dessa människor med ytterst tvivelaktig moral. Vi kan väl anta att byggbranschen redan har slagit stopp i maskin och inte blir det bättre ifall T*yrens har SD som anställd. Detsamma gäller kollegor till HD på sjukhuset som verkligen behöver skärskåda ifall HD, med sin minnesproblematik, är lämplig att föräras medicinskt ansvar på strokeavdelningen. Att universitetsanställda har häpnat över JG:s uppträde i TR är redan känt och omvittnat. Ta det ett steg längre och fråga vad han är för människa som raderar telefonens innehåll så att polisen inte kan ta del av konversation med SD/HD.

Ja, det var lite reflektioner. Fler kan mer än gärna fylla på med ytterligare punkter och tyckanden efter eget behag. En sak är i vart fall säker, vi backar inte om rättvisa för LW och hennes familj! Inte nu och inte i framtiden. De tre som aktivt bidragit till att försvåra utredningen (SD, HD och JG) kommer inte glömmas bort. Inte heller kommer vi att glömma grannar, bekanta och andra som bidragit med pusselbitar för att bilda en helhet som bringar förstånd i den brutalitet som ändade LW:s liv.
Inte heller ska vi glömma att backa upp LW:s familj!

* SD har en allt annat än professionell inställning både till kunden och sitt arbete, vilket framkommer när han chitchattar med vännen JG:
"Besiktigat just nu. Bygge för 70 miljoner."
"Underkände entreprenaden här nu. Det är kul."

(AB 145/sid 115)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in