2020-04-15, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boroj
ln(e^x) = x, d.v.s. om du logplottar siffrorna så är tillväxten exponentiell om den resulterande plotten är en linje, vilket hen menar att den inte är.

Tack, så långt är jag med. Problemet låg i att jag läste fel.
Citera
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag hörde att hon var överviktig? Men var hon verkligen Somalier? Mina fördomar säger att dom brúkar vara ganska tunna, eller är det bara männen?

Det här med att den gravida kvinnan var somalisk känns lite som "hitte-på", men vad vet jag. Någon källa till det finns inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Snart är det mest dödsfall per capita av alla länder i belgien. Spanien ligger fortarande i topp.

Belgien har rusat fram i den eländiga ligan. Det är nu dubbelt så många dödsfall per capita i Belgien som i grannlandet Holland. Detta är anmärkningsvärt. Vad skiljer Holland från Belgien vilket förklarar denna stora skillnad?

Hur de rapporterar, såklart.

Detsamma gäller Sverige, Tegnell har ju varit tydlig med det med, våra siffror ör väldigt exakta, så ör det inte i massor av andra länder.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Tror ni kan lägga ner hela idén med gruppimmunitet eftersom man bara verkar få en kortare immunitet så när en tillräckligt stor grupp har passerat immunitetsperioden är de fair game att agera värdar för viruset på nytt.

Om det du skriver skulle vara sant är världen som den sett ut slut för all framtid och då har du mycket värre saker än Tegnell att bekymra dig om.
Citera
Medlem
Anders Tegnell: ”Fortsätter till sommaren, sen andra våg i höst”

Men eftersom hösten kommer efter sommaren, så blir det ju inget avbrott emellan alls
Citera
2020-04-15, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morozz
Men antalet nya registrerat smittade är ju 476 personer?? Det är ju den siffran som är intressant.
Det är en skitsiffra.
"2,5 procent av de testade i Stockholm smittade"
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7449802

Du må tycka att det är en skitsiffra. Det tycker inte jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Sjukt. Tycker synd om stockholmarna. Vilken läkare ger såna råd?

Läkarna vet ju inte vad viruset är.

En kollega tilläts jobba på sjukhus med virus i kroppen, för han "saknade symptom" sa läkaren som bedömde.

Läkarna litar inte på testerna heller. Det råder förvirring på alla plan.

Jag har sett vården inifrån, och jag vet att det svajar som fan.

Jag har aldrig sett vården så skör som nu.

Helhetsbilden når inte media.
Citera
Bannlyst
Har en god kompis som mår som skit, allt jag hört av vad han säger så är det Corona. Vältränad 40 åring som aldrig rökt och nu knappt kan andas. Blir sämre för varje dag.

Hans fru jobbar inom hemtjänsten.

När dom ringer och säger detta så säger 1177 att det är coolio för hon att fara till sina boenden.
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meck-Vorpommern
https://youtu.be/ReGwpguOe1A

Synd att jag inte kan koreanska. Såg fram emot humorn bland kommentarerna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Nej, mer restriktioner = lägre topp men längre förlopp.
Nej det är inte sant. Det är just detta som är det stora felet i Tengele strategi. Han har fått för sig arr spridningen inte slutar förrän man har nått biologisk flockimmunitet. Men detta är gammalt tänkande. Det går med kraftfulla restriktioner och modern teknik att utrota smittan och det går snabbare än fri spridning.
Varför har annars Kina och Sydkorea fått slut på spridningen långt innan man skulle nått flockimmunitet med fri spridning.
Vi har redan flera länder i Europa som är på väg mot noll. Exempelvis Österrike.
Citera
Medlem
På worldometer corona registrerades idag 170 döda för Sverige men bara 24 för Danmark, Norge och Finland och som utvecklingen ser ut dör det inte dubbelt så många i Sverige utan det ser ut att bli 3 gånger fler dödsfall i Sverige i Corona.

Ändå säger Folkhälsomyndigheten att kurvorna pekar nedåt det har alltså redan peakat. Dom två sista dagarna skulle då mest vara eftersläpning. Detta är en underlig historia? Det kan väl komma en ny peak många kan ha smittats i påsk, framförallt i utanförskapsområdena. Jag förstår inte alls hur Folkhälsomyndigheten resonerar. Det dör så många och ändå ser det ljust ut?
Citera
2020-04-15, 20:35
Medlem
Hur länge kan covid-19 ligga och jävlas i kroppen? Inte haft hög feber eller torrhosta men i princip alla andra symptom.

Varit krasslig till och från i över en månad. Vissa dagar helt nedslagen, andra hur pigg som helst. Svårt att tro att det skulle vara pollen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in