2020-04-15, 16:51
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Ännu en krasch för tilltron till svenskt rättsväsende.
Vi lever inte i medeltiden. En heder för vårt rättsväsende.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-15 kl. 16:56.
Citera
2020-04-15, 16:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Känner samma. Läste också och det är hemskt. Förstår inte hur någon kan göra detta mot barnen W oavsett vad nu någon tyckte om deras mamma. Blir nästan galen också av vanmakt att läsa det N skriver och någonstans veta att paret högst troligt kommer att resa runt smajlandes runt landet och logga burkar som om ingenting hade hänt och livet är på topp. Allt medan barnen W står där utan mamma och med MGM på fri fot samt JG hycklandes samtidigt som han söker upp deras mammas vänner och beter sig som allt annat än en vän.

Jag hoppas att barnen har kloka vuxna omkring sig som beskyddar dem och framförallt lyfter en del av bördan från Ns axlar. Han är äldst i syskonskaran men ska inte behöva känna att han bär allt detta. Och för guds skull, någon måste se till att prata med honom så att han inte gör något dumt nu för att hämnas sin mamma. Det är SD inte värd eller vem nu än GM är. Allt fokus hos de vuxna nu måste vara att få barnen att hur genomsvårt det än är fokusera framåt på sina egna liv nu och inte låta SD driva dem till att antingen göra något förhastat eller fastna i bitterhet hur orättvist detta än känns. Den bästa hämnden de kan ta på SD är att få ett bra liv och föra vidare alla ljusa minnen av deras mamma.

Precis vad jag tänkte, att hoppas inte N*a gör eller säger något dumt.
Han visar samtidigt att han är förståndig och klok.

N*oas uppmaning till folket:

LÄS FUP!!!

Ett mycket bra förslag.
Och bara det att han skriver ut sin förtvivlan och sin rädsla är bra!
Nu har de varandra, och en bra och klok pappa!
Jag är säker på att de kommer att fogas samman mer och bli starkare tillsammans!
Inte låta hatet äta upp dom.
Inte låta hatet förstöra mer.

Jag hoppas att mgm har förstånd nog att flytta ur kvarteret så att grannar inte ska behöva känna obehag och rädsla.

Och ANMÄL minsta lilla försök som mgm gör för att försöka på något minsta vis påverka dom och deras vittnesmål.

Jag hoppas att någon som vet något TAR BLADET FRÅN MUNNEN.

Fruktansvärt osmakligt att mördare ska få gå fria!

Jag har en granne som mördat sin fru. Han är snart ute, efter två år. Det för att han ljugit och ljugit och undanhållit.

Det är ruttet att man ska kunna LJUGA sig fri, undanhålla och låta bli att göra det rätta.

VEM låter bli att lämna ut sitt password!!!!
När en vän har blivit mördad!

Finns bara en.
Citera
2020-04-15, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Nej 300 per dag är snarare vad han får om han inte blir dömd alls.

300 skit snack suttit häktad själv 1375kr.å detta var för 7 år sen och det var inget media brott jag var misstänkt för, här har det högt ut hela hans liv skadat hans framtid. Så fett med pengar får han.
Citera
2020-04-15, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Och det gjorde dom på en ( 1) dag menar du?

Så rätten kom fram till det under tisdagen då, alltså på en dag, och lämnade beslutet på onsdag förmiddag.
120 timmars inspelningar från rätten, varav kanske 10 timmar är av intresse. Dessa 10 timmar har dom då lyssnat på och grundat sitt beslut på. På endast tisdagen......... Nä.
Inte en chans.
Nåt har kommit in till rätten som gjort att beslutet kunde komma så fort.
Undra vad.?

Kanske har SD pekat ut HD eller någon annan nu när det är skarpt läge?
Citera
2020-04-15, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Det är inte direkt ovanligt att rätten efter avslutad rättegång beslutar om att den misstänkte ska stanna i häkte och sedan efter några dagar när de haft överläggningar beslutar om att släppa på fri fot i väntan på dom

Hej.
Fast problemet är ju inte att dom haft några dagar.
Förra Onsdagen tog rättegången slut.
Efter en kvart var det klart, han skall vara kvar i häktet.
Torsdagen var en halvdag - även för TR.
Fre - Mån var alla Påsk lediga.
Tisdag jobbade dom, och då kom dom på att "ojdå, han skall visst släppas"
Och idag Ons förmiddag släpps han.
20 dagars rättegång, 120 timmars rättegång, minst 10 Tim med relevant mtrl att gå igenom. Och det löste dom igår på endast en enda dag.
Skall det verkligen behöva ta 3 veckor att skriva en dom att "ej tillräckligt med bevis"
Nä... Nåt Måste ha inkommit...
Citera
2020-04-15, 17:02
Medlem
Honan6s avatar
CarlJanne75 hjälpte till att ta fram namnen på nämnden för några dagar sen

"Rätten består av: lagmannen Björn Lindén och tingsfiskalen Robert Ingemarsson samt nämndemännen Manfred Barenfeld, Inga-Lill Eriksson, Ewa Leitzler och Leif Sundström"

Jag trodde Draifos skulle bistå med information om nämndemännen, men har inte sett något inlägg ännu.

MB (S) 70-årig man, verkar vara naturfotograf. Bor i Karlskoga
EL (M) 62-årig kvinna. Bor i Örebro
LS (FP) också äldre. Från Laxå
I-LE kvinna. Inte hunnit få fram uppgifter ännu
Citera
2020-04-15, 17:02
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Se där ja, inte helt oväntat.
Så gick det när domstolen "gjorde juridik av det hela".

Det är inte alls säkert att det går upp till HovR, det beror på hur
domen formuleras.

Mja, att det kommer att landa i HR kan du nog vara djävligt säker på, vore konstigt om nu Hiding & Johansson kastade in handduken så lätt med tanke på att de till och med försökte jäva ut Björn Lindén som domare i målet, de kommer inte att ge upp hur välskriven domen än blir.

Domskälen kommer ju att bli högintressanta att läsa, beslutet om att MGM skulle släppas kom ju så snabbt när de väl satte sig ner och analyserade fallet igår, misstänker att det kommer att bli en rejäl sågning av de så kallade "bevisen".
Citera
2020-04-15, 17:03
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maern23
300 skit snack suttit häktad själv 1375kr.å detta var för 7 år sen och det var inget media brott jag var misstänkt för, här har det högt ut hela hans liv skadat hans framtid. Så fett med pengar får han.

Ja du kan ha rätt nu när jag läser på om saken, förlorad arbetsinkomst, bli utmålad som mördare osv höjer "taxan" för ersättningen man får. Men detta är ju bara ifall han går loss i Hovrätten.
Citera
2020-04-15, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Det gör ont att läsa den unge mannens rader. Han och hans syskon behöver allt skydd och stöd som tänkas kan.

Jag hoppas Psykopat-Steffes barn är skyddade från sin far.

Dj-la nämndemän i TR. I HR sitter det utbildade jurister. Antagligen blir det en tur där och förhoppningsvis nya bevis i form av mordvapnet och återkommet minne från de som tappade känslan för rättvisa till offret.

Håller med om allt gällande dina ord som berör alla barn i detta grymma och
bestialiska morddrama.

Men nya bevis vad gäller mordvapnet har jag svårt att se skulle komma fram, den som
mördat Lena har haft så god tid på sig att förstöra eller gömma det tillhygge som med
minst 17 slag berövade Lena livet. Eller alternativt fått hjälp av någon/ några med att
göra sig av med tillhygget/ mordvapnet.

Det skulle i så fall vara att den/ de som eventuellt varit behjälplig i bortskaffandet av
mordvapnet drabbas av dåligt samvete och vill lätta sitt hjärta för att rätt GM skall
dömas och straffas.
Citera
2020-04-15, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Ja du kan ha rätt nu när jag läser på om saken, förlorad arbetsinkomst, bli utmålad som mördare osv höjer "taxan" för ersättningen man får. Men detta är ju bara ifall han går loss i Hovrätten.

Ja naturligtvis å det får vi hoppas att han inte gör.
Citera
2020-04-15, 17:05
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
CarlJanne75 hjälpte till att ta fram namnen på nämnden för några dagar sen

"Rätten består av: lagmannen Björn Lindén och tingsfiskalen Robert Ingemarsson samt nämndemännen Manfred Barenfeld, Inga-Lill Eriksson, Ewa Leitzler och Leif Sundström"

Jag trodde Draifos skulle bistå med information om nämndemännen, men har inte sett något inlägg ännu.

MB (S) 70-årig man, verkar vara naturfotograf. Bor i Karlskoga
EL (M) 62-årig kvinna. Bor i Örebro
LS (FP) också äldre. Från Laxå
I-LE kvinna. Inte hunnit få fram uppgifter ännu

Det verkar finnas undantag läste jag nu när det gäller mål som beräknas pågå över en längre tid. Jag hade fel med andra ord.
Citera
2020-04-15, 17:05
Medlem
Jag har funderat mycket kring det här med mordvapen. Va fan har han använt som är långsmalt? Tycker också det är för mycket "slump" vilka 2 (enda) datum som Stefan reggat sitt kort på gymmet. Vidare frågar utredarna dom andra som var där och tränade om dom såg någon som stal något/ om något saknades. Kan syftet med Stefans gymbesök varit att hämta sig ett mordvapen? Kanske en hantel eller annat föremål...? Det skulle kunna stämma med att ingen sett honom på gymmet den 14e dvs han var bara in och vände.

Det behöver ju inte vara en 15kg hantel (opraktiskt att bära med sig) utan räcker ju med de där lättare "tjejvikterna". Att drämma nån i huvudet 17 ggr med en 1-3kg hantel skulle ju ta livet av vem som helst.

Argh! Så frustrerande att inte få svar.

Ledsen om ovanstående nyligen dryftas i tråden. Jag ligger flera veckor efter pga sträckläsning av FUP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in