Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Kommit fram till och kommit fram till. Vi satt och spånade som fan, och det är Krmkr som har fantasin här och lyckas tänka i andra banor än vad jag kan. Jag tror fortfarande att SD är mördaren, men det FINNS ju andra infallsvinklar, vilka Krmkr står för. Han lyckas alltid få mig att faktiskt kunna se i andra synvinklar. Jag är ofta villig att se ur andra perspektiv - men behöver lite hjälp med det, då min fantasi inte alltid räcker till.
Men loppet är inte kört. Rätten kan fortfarande komma fram till en fällande dom och sy in SD för lång tid framåt, med överklagande till Hovrätten. Men det känns inte alls lovande detta. Själv hade jag önskat bli totalt friad från anklagelsen, men om detta är det material de har att skriva domen på så finns risk att han frias i brist på bevis. Och det önskar man ju inte när man släpps fri. Man vill ju inte ha det klistret på sig att det alltid finns en tvekan. Mats Alm blev aldrig helt friad - han fick flytta utomlands. Kunde inte röra sig i samhället längre.
Det är ett intressant spår ni lägger fram. Utesluter verkligen inte heller att det är HD som är GM och att SD skyddat henne genom att spela apa och dra till sig uppmärksamheten. Det blir lite för övertydligt hur vi ska styras att tänka i tråden ibland från vissa håll (nu menar jag inte seriösa, sansade konton som ifrågasätter HDs inblandning på ett nyanserat sätt) att tro att de är varandras totala motsatser och att HD inte kan vara kapabel till något medan den bilden då och då faktiskt krackelerar.
Hursomhelst verkar trion inte vilja direkt göra sitt yttersta för att hjälpa utredningen att ta fast LWs mördare. För isåfall skulle inte samtliga tre radera eller skriva över text och bilder ur sina telefoner, vägra samarbeta, vägra lämna ut lösenord, drabbas av akut selektiv minnesförlust och skapa helt orealistiska blodbadshistorier som de däremot minns väl. Så att någon eller samtliga är involverade framstår ganska tydligt. Spekulerar jag. Hade alla tre varit oskyldiga så borde de väl lagt alla kort på borden med glädje oavsett vad de haft för inställning till offret.
Men jag börjar bli rädd att de ska klara sig undan genom att alla kommer att ana att någon av dem är GM men ingen vet vem. Det är lite så detta fall känts från början sett till denna tråd. En soppa av lösa trådar och för många kockar, OT-tjafs och personpåhopp för att få bort fokus från saker som tråden börjat granska. Söndra och härska tills allt är en röra kring SD, HD och JG. Möjligen med MH med i kulisserna.
Något säger mig, apropå det sista du skrev, att SD tyvärr inte kommer att reagera på detta som vi andra. Skulle gissa att han skickar JG på LWs vänner så att de inte vågar yttra sig om honom och eventuell skuld medan han och HD reser runt och jagar burkar i landet i sommar precis som efter mordet. Mordet verkade inte bekomma dem alls så antagligen inte utredningen heller.