2020-04-08, 15:03
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anon666
GP slår på stort och verkar göra politik av att dra slöjan av sexhandel och exponera förövarna, jag tycker detta är väldigt bra av GP - något man normalt inte är bortskämd med.

Jag tycker mig skönja en agenda mellan raderna där man vill få igång diskussionen kring de låga straffen och låga antal fällande domar kring sex-relaterad brottslighet. Kanske början på något bra. Denna typ av brott behöver verkligen större resurser.

Det finns en podcast som heter "systrar" där offren berättar målande och man får även höra Denny's taffliga försök till försvar i rätten. 3,5år kan jag tycka är djävligt billigt, men dom denna artikelserie/podcast är han ju spetälsk för livet, för att inte tala om hur kul han kommer ha det på kåken.

Han lär få sitta med andra sexualförbrytare på skogome. Visserligen finns det väl någon form av hierarki där också. Men det är samma avskum hela bunten.
Citera
2020-04-08, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Han lär få sitta med andra sexualförbrytare på skogome. Visserligen finns det väl någon form av hierarki där också. Men det är samma avskum hela bunten.

true..
Citera
2020-04-08, 19:18
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Inte vad jag vet. Är denne Olofsson släkt med ärkeskurken Clark Olofsson måhända?
Eller möjligen C-häxan Maud?
Citera
2020-04-08, 19:45
Avslutad
Det här är ju humor på högsta nivå, han fick sänkt straff i hovrätten pga att han kan få svårt att få jobb inom ungdomsidrotten i framtiden.

https://petterssonsblogg.se/2020/04/06/tidigare-centerpartistisk-namndeman-forelaste-om-jamstalldhet-kopte-och-valdtog-barn/
Citera
2020-04-09, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Det här är ju humor på högsta nivå, han fick sänkt straff i hovrätten pga att han kan få svårt att få jobb inom ungdomsidrotten i framtiden.

https://petterssonsblogg.se/2020/04/06/tidigare-centerpartistisk-namndeman-forelaste-om-jamstalldhet-kopte-och-valdtog-barn/
Nu kommer rotebro-conny gå i taket, var så säker.
Citera
2020-04-09, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e

Detta med att att ge straffrabatter till vissa människor (gärna människor högt upp i samhället) baserat på eventuella negativa karriärmässiga konsekvenser är ett ofog. Det finns väl inte en bransch där svårigheten att få jobb inte påverkas av ett brottsregister som innehåller barnvåldtäkt. Alltifrån snickare till kassör på Burger King.

Att en man som jobbar inom barnidrott beter sig på detta sätt borde snarare ses som en försvårande omständighet och leda till straffskärpning.
Citera
2020-04-10, 17:23
Medlem
Har faktiskt själv sålt sex till denna mannen. Riktigt obehaglig men hade aldrig kunnat tänka mig att det var så pass grovt som det var. Han samtalade extremt mycket om jämställdhet och hur han tyckte om att jag var voluntär för West Pride just då osv.
Citera
2020-04-13, 14:21
Medlem
Någon som har fup?
Citera
2020-04-15, 14:05
Medlem
Kom igen nu flashback! Olofsson har arbetat med barn och ungdomar under lång tid. Måste finnas massor med intressant information. Fram med den!
Citera
2020-04-15, 15:40
Medlem
708s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av littlebabyboo
Har faktiskt själv sålt sex till denna mannen. Riktigt obehaglig men hade aldrig kunnat tänka mig att det var så pass grovt som det var. Han samtalade extremt mycket om jämställdhet och hur han tyckte om att jag var voluntär för West Pride just då osv.

Inga udda avvikelser där då ?
Citera
2020-04-15, 15:45
Medlem
ArgusOnes avatar
Inte nog med att partiet har väldtäktsmän i leden, de har även genomfört afghanamnestin som i sin tur har lett till många svenska flickors våldtäkter.

Värdegrundspartiet...
Citera
2020-04-15, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 708
Inga udda avvikelser där då ?

Nej inte alls. Eller inte vad jag märkte. Var själv 18 när det skedde. Liknande situation, men jag var ganska införstådd i vad han skulle göra innan. Massagebänk etc. Samt att man fattade att han var rätt snuskig då han hade mycket leksaker och sådär, men hade faktiskt inte alls tippat att han var någon som skulle kunna göra så mot en 14åring. Eller ja, kommer specifikt ihåg en kommentar han sa när vi satt i hans kök och där såg man ut mot gatan och min kompis lillasyster gick förbi då de bodde i samma bostadsområde (hon var ca 10 då tror jag) och jag kommenterade det och han sa typ "ja och jag vill inte att detta ska låta fel men hon är väldigt vacker för att vara ett barn". Reflekterade inte alls över det då eftersom hon faktiskt var väldigt vacker och ett sådär typiskt modell-barn, men nu i efterhand blir man ju lite äcklad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in