2020-04-15, 15:18
Medlem
Honan6s avatar
Stackars, stackars No*a, Est*er och Ar*on

Behöva se den skrattande självbelåtna psykopatmördaren gå fri.

De är rädda och jag hoppas de har skydd - även psykopatens barn som kunde tänka sig mörda både sin fru och döttrar tidigare. SD är LIVSFARLIG!

Offrets son N*oa skrev på sin Insta att vi var fria att dela hans tankar, så jag skärmdumpade

Se och LÄS! Särskilt ni som är vänner och håller SD om ryggen

https://www.docdroid.net/lsxnCVq/den-skrattande-och-sjalvbelatna-mordaren-gar-fri-pdf
Citera
2020-04-15, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Vill eller inte? Vad är det för trams?
Jag hade självklart hoppats på fällande dom.

Men snälla du ...... domen har ju inte fallit än, det vill säga, du kan fortfarande hoppas på en fällande dom

Mvh/ JokerMannen
Citera
2020-04-15, 15:25
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

De är rädda och jag hoppas de har skydd - även psykopatens barn som kunde tänka sig mörda både sin fru och döttrar tidigare. SD är LIVSFARLIG!

Offrets son N*oa skrev på sin Insta att vi var fria att dela hans tankar, så jag skärmdumpade

https://www.docdroid.net/lsxnCVq/den-skrattande-och-sjalvbelatna-mordaren-gar-fri-pdf

Ja det måste vara tungt för barnen, men man kan inte sätta människor i fängelse enbart på känslor. Ingen vet med säkerhet om det är SD som mördat LW, många tror och önskar men det räcker inte som tur är.
Citera
2020-04-15, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Just det: "bevisen sammantaget"ger en bild som borde vara tillräckligt för en fällande dom. Men den har inte kommit än - och sen blir det garanterat en sväng i Hovrätten, som kan döma helt annorlunda.

Förhoppningsvis. Om inte så är väl chansen att en grandios personlighet erkänner för någon låtsat imponerad person som han har förtroende för och vill glänsa för (som i sin tur har sinnesnärvaro nog att spela in erkännandet) det ytterst smala hoppet här.

Gloria korkar väl upp en pava champagne nu kan tänkas.
Citera
2020-04-15, 15:27
Medlem
YouTube: Förhör med "Gärningsmannen", vill jag minnas att jag läste.

Hur blir det med det måntro.
Citera
2020-04-15, 15:31
Medlem
Lonnrots avatar
Sen när man då ånyo betänker hur mycket material som finns samlat om honom, hur mycket indicier, hur tillgängligt allt material har varit och är, så kan man ju inte annat än tycka att TR s.a.s. har förklaringsbördan hos sig. Vad i hela världen är det frågan om? Nu ska han gå lös i tre veckor, och vi ska vänta, efter allt väntande som redan varit.

Jag måste säga att det känns olustigt, och det känns olyckligt.

Sen måste man ju då tillägga att TR är i sin fulla rätt, och att vi får ge oss till tåls, för att få veta hur de har tänkt. Men likväl. Hemskt.

Vem ska man liksom kunna döma då? Och vari ligger problemet?

Jag tror han åker på det ändå till sist, men nu måste man fortsätta grubbla på eländet.
Citera
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Ja det måste vara tungt för barnen, men man kan inte sätta människor i fängelse enbart på känslor. Ingen vet med säkerhet om det är SD som mördat LW, många tror och önskar men det räcker inte som tur är.
Klokt skrivet.
Citera
Medlem
Citat:

En liten påminnelse från den nu förgångna tiden.

Enligt SD:s tidigare gjorda utsagor.

Sats 1:A ...... Citat: "Dom har ingenting på mig ... slut citat /

Sats 2:B ...... Citat: "Dom kommer ALDRIG att klara upp det här mordet ... slut citat /

3: / Vad blir slutsatsen ?

Dom = Poliserna och Åklagarna.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-15, 15:34
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:

Det är helt ofattbart!! Lenas förtvivlade gråt som hörs i samtalen med vännen och polisen har satt sig fast 💔😢
Jag lider något enormt med familjen och hoppas att de och Lena kan få upprättelse. I det här fallet har systemet svikit dom. Fy fan.
Citera
2020-04-15, 15:36
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
YouTube: Förhör med "Gärningsmannen", vill jag minnas att jag läste.

Hur blir det med det måntro.

Lena Wesström Del 1: -"Vi kommer direkt att lyssna på mördaren, han som dödade Lena Wesström".

4:00 in i videon.
Citera
2020-04-15, 15:39
Medlem
Efter långt samtal med Krmkr har vi kommit fram till följande (rätt eller fel): Efter en kvarts överläggning i onsdags beslutade tingsrätten att SD skall kvarsitta i häkte i väntan på dom. Ett häktesbeslut som pekade på att det skulle bli en fällande dom. Sen blev det torsd och därefter röda dagar t o m måndag. I går tisdag är det en arbetsdag, och idag släpps SD. Efter så kort tid?

Kan det vara så att polisen helt enkelt i skymundan fortsatt under höst och vår att sikta in sig på en annan mördare? Kan man ha gjort en liten husrannsakan hos någon och där hittat bevis på att SD INTE har varit själva mördaren - dvs varit den som slagit ihjäl Lena? Varför släpps han så plötsligt? Skulle den sittande rätten - dvs domare och nämndemän - kommit fram till att det inte finns bevis nog för fällande dom? Under ett par dagar? När man i onsdags beslutat att han skulle sitta häktad i väntan på dom?

Vad har hänt under de här dagarna som gjort att SD släppts och med så kort varsel, när tingsrätten beslutade något helt annat förra veckan? Är det brist på bevis eller har man hittat en annan gärningsman?

Kan man i helgen ha hittat mordvapnet, överlämnat denna personligen till NFC som tog i förtur och nu hittat fingeravtryck och annat som INTE tillhör SD?

Kan det vara HD som är den faktiska mördaren? Eller nån annan?

Det här tål att tänka på. Jag börjar tro att SD är involverad på något sätt - men undrar om det inte är omvänt: HD slog ihjäl Lena, och SD vet om det. Eller.... elller…. eller....

Krmkr har börjat få mig att tvivla lite här. Inte mycket... men lite.
Citera
2020-04-15, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Efter långt samtal med Krmkr har vi kommit fram till följande (rätt eller fel): Efter en kvarts överläggning i onsdags beslutade tingsrätten att SD skall kvarsitta i häkte i väntan på dom. Ett häktesbeslut som pekade på att det skulle bli en fällande dom. Sen blev det torsd och därefter röda dagar t o m måndag. I går tisdag är det en arbetsdag, och idag släpps SD. Efter så kort tid?

Kan det vara så att polisen helt enkelt i skymundan fortsatt under höst och vår att sikta in sig på en annan mördare? Kan man ha gjort en liten husrannsakan hos någon och där hittat bevis på att SD INTE har varit själva mördaren - dvs varit den som slagit ihjäl Lena? Varför släpps han så plötsligt? Skulle den sittande rätten - dvs domare och nämndemän - kommit fram till att det inte finns bevis nog för fällande dom? Under ett par dagar? När man i onsdags beslutat att han skulle sitta häktad i väntan på dom?

Vad har hänt under de här dagarna som gjort att SD släppts och med så kort varsel, när tingsrätten beslutade något helt annat förra veckan? Är det brist på bevis eller har man hittat en annan gärningsman?

Kan man i helgen ha hittat mordvapnet, överlämnat denna personligen till NFC som tog i förtur och nu hittat fingeravtryck och annat som INTE tillhör SD?

Kan det vara HD som är den faktiska mördaren? Eller nån annan?

Det här tål att tänka på. Jag börjar tro att SD är involverad på något sätt - men undrar om det inte är omvänt: HD slog ihjäl Lena, och SD vet om det. Eller.... elller…. eller....

Krmkr har börjat få mig att tvivla lite här. Inte mycket... men lite.

Tror nog snarare att rätten beslutade om fortsatt häktning för att de ville gå igenom materialet efter helgen nu är helgen över och de har gått igenom allt och kommit fram till att bevisen inte räcker. Därför frisläppandet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in