2020-04-15, 14:49
Medlem
Zisselas avatar
Jag lyssnar nu på förhöret i TR med HD, det som handlar om städningen.

Det hävdas ju att pulversläckaren i källaren var själva anledningen till städningen. Ändå säger hon att ”det blev inte lika noga städat i källaren för det gjorde vi sist.
Citera
2020-04-15, 14:49
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Man förstår ju att tingsrättens agerande i det här ärendet måste framstå som svårbegripligt för åklagaren Åsa Hiding. Först häktar man alltså SD på sannolika skäl i augusti 2019, utan att riktigt kunna förklara på vilka grunder. När TV4 frågade åklagaren om det här svarade hon "den frågan får nästan ställas till tingsrätten" (2:40 in i klippet):
https://www.tv4play.se/program/nyheterna/12526568

Nu efter rättegången vänder man alltså helt om och försätter lika plötsligt SD på fri fot, och även den här gången lämnar man åklagaren helt oförstående:
Åklagaren om det stora bakslaget i Hjärstamålet: "Förvånad är det rätta ordet":
– Jag vet inte hur de motiverar sitt beslut och det är heller inget jag vill spekulera i eller kommentera innan jag har sett domen, säger hon.
https://www.na.se/artikel/aklagaren-om-det-stora-bakslaget-i-hjarstamalet-forvanad-ar-det-ratta-ordet
Måste ändå ge dig cred för att oförtrutet trots hemska påhopp ställt frågan "vilka objektiva bevis" det finns för att han utfört gärningen..till dom rabiata kärringarnas förtret.

Det är på sin plats att framhålla att du hade 100% rätt.
Citera
2020-04-15, 14:50
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hur vet du det?

Jag är, som SD, normalbegåvad.
Citera
2020-04-15, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Det får man ju hoppas att man slipper betala det via skatten.

Det är mycket som man önskade att man inte skulle behöva betala skatt för.😐

Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Och ändå gör dom det, senast erfaret vid en rättegång för inte så länge sedan som jag bevistade

Ja om rätten efter förhandling med den åtalade närvarande beslutar om frisläppande så är det upp till personen om hen önskar gå direkt ut på gatan eller medfölja transporten tillbaka till häktet (för att återfå tillhörigheter etc) och sedan gå fri därifrån.
Kanske var det så i ”ditt” fall?
Är mycket tveksam till att man erbjuder skjuts hem, av en mängd skäl. Inte minst säkerhetsmässiga. Skulle vilja se den Krim-vårdtransport som kör hem den frisläppte gänggangstern till ghettot.
Men klart OT att gå vidare med detta.
Citera
2020-04-15, 14:52
Medlem
https://www.instagram.com/stories/noawesstrom/
Citera
2020-04-15, 14:52
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det här ifrån min sida handlar inte om att sprida ut ord och meningar som skall vara tröstande för vissa medlemmar inom tråden,

Det här handlar om ren fakta, det vill säga, att jag vet att det inte betyder att SD är avskriven.

SD är fortfarande på sannolika skäl misstänkt för att tidigare ha bragt livet om L*na Wesstr*m under den sena Måndags-kvällen den 14 Maj året 2018 och beträffande denna misstanke, så vet jag med säkerhet att den kvarstår.

Det finns en orsak till att SD försatts på fri fot, men observera mina ord .... det är endast tillfälligt.

Mvh/ @JokerMannen
Kan orsaken vara att polisen vill att han skall ”göra bort sig” ? De lär skugga honom nu.
Citera
2020-04-15, 14:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Även om han skulle gå fri även i Hovrätten, så kan åklagaren ansöka om resning om det kommer upp nya bevis. Loppet är aldrig kört och mord preskriberas aldrig.

Men hur ska man kunna få fram någon ytterligare bevisning när mgm varit fri i 1,5 år och utredningen inte kunnat få fram tillräckligt ens för fortsatt frihetsberövande?

Jag säger att jag inte gillade domarens ton. Redan när han sa "nu ska vi göra juridik av det här" blev jag lite orolig.

Självklart är det det som de ska göra.
Men jag tyckte att det lät som att (underförstått) det hade man ju inte gjort tidigare. Åklagaren jobbar ju faktiskt efter juridiska lagar.

Fruktansvärt negativt att han släpps redan nu, vilket betyder att han med stor sannolikhet kommer att få friande dom.

När jag lyssnade på del tre i morse av förhören med SD tänkte jag att nu hörs det ju hur han ljuger och undanhåller. Mindes inte en enda viktig detalj, bara exakt vilka mail och sökningar (barnspärrar) som gjordes på kvällen. Det gick han in i detalj och förklarade.
Citera
2020-04-15, 14:54
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jag tycker den där kvinnan, som är ansvarig för "reviewing", direkt NU skulle ta bort Golvbrunns-Hannas 17 fuskloggningar.

En gång för alla.

Detta var önskan från en nu död kvinna (brutalt mördad av åtminstone HD´s make), som enbart och enkom ansåg, att man bara skulle logga de cacher, som man själv varit delaktig i att ta. I alla fall i samband med hennes Cacher. Ett inte allt för orimligt krav, kan man tycka? Istället vänder HD och JG upp och ner på världen för dessa 17 fuskloggar, innan LW ens har kallnat.

Om inte detta görs på det rätta sätte, så kommer jag se GC som en "sport" med sanktionerat fusk.

Och mina tankar på, och min lust att, börja/pröva på detta ihop med vänner (tankar som vissa av vet jag har haft ett bra tag), har numera sjunkit till NOLL om man kan fuska hur man vill, inte minst med döda personers cacher.

Ni som är goa nog att sköta LW´s gömmor idag (bla BeholderX). ni hoppas jag är lika rakryggade som LW och inte accepterar fusk?

Att hysteriskt kämp för att få sätta in 17 fuskloggar, bara någon vecka efter LW´s bortgång och sen höra HD´s pappa prata om hur han tröstat SD efter sex år otrohet och att HD´s och SD´s största oro den 15/5 var att de inte skulle få bo på hotellet det bokat (och som hade samma kod som de fyra sista numren i SD´s mobil, men ändå var "omöjligt att komma ihåg"....

Den STÖRSTA ORON borde varit att att de gick en kidnappare lös i deras radhusområde. Men ingen tycks ha pratat om oro för barnen, grannar och andra? Ingen.

Ju mer jag lyssnar på ljudfilerna från Tingsrätten, ju mer blir jag övertygad om att det finns fler skyldiga än SD i denna sjuka soppa.

Tack, Rättegången, för att du lagt upp detta!

#TeamÅsaHiding

Vad betyder exakt satt på fri fot ?
Citera
2020-04-15, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Kan orsaken vara att polisen vill att han skall ”göra bort sig” ? De lär skugga honom nu.

SD hade 1,5 år på sig att göra bort sig. Det verkade inte hjälpa.
Citera
2020-04-15, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Det får man ju hoppas att man slipper betala det via skatten.
Om han blir frikänd lär du få beta honom ett saftigt skadestånd via skatten för tiden i häktet skulle inte förvåna mig om han även får några 10 000 tals kronor extra pga alla skriverier och spekulationer på nätet ex här
Citera
2020-04-15, 14:58
Medlem
IWannaBeSedateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeSedated
Hmm, SD släppt och avspärrning av huset hävt.
Kanske ska man ta sig en sväng och se om det är nån aktivitet i huset...?

Citat:
Ursprungligen postat av daikirai
Den tanken slog mig med...

Hur dags ska vi ses? 😉
Citera
2020-04-15, 14:58
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja om rätten efter förhandling med den åtalade närvarande beslutar om frisläppande så är det upp till personen om hen önskar gå direkt ut på gatan eller medfölja transporten tillbaka till häktet (för att återfå tillhörigheter etc) och sedan gå fri därifrån.
Kanske var det så i ”ditt” fall?
Är mycket tveksam till att man erbjuder skjuts hem, av en mängd skäl. Inte minst säkerhetsmässiga. Skulle vilja se den Krim-vårdtransport som kör hem den frisläppte gänggangstern till ghettot.
Men klart OT att gå vidare med detta.

Har nog aldrig hänt att KVV kör hem någon om denne blir släppt. Som du skriver så åker de flesta med tillbaka till häktet för att samla sina behörigheter och i vissa fall kan polisen släppa av dig hemma eller hos någon anhörig.

Men skulle tippa på att hans advokat hämtat honom när denne fått reda på att han blir släppt och kör honom dit han önskar, det är väl det sista han kan göra efter han tjänat enorma pengar på sin klient.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in