2020-04-15, 13:47
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Man tycker ju att krav på munskydd för att få vistas ute borde vara en självklarhet.

Andra länder tror ju inte att Sverige är på riktigt. Vi var ett dårhus på grund av massinvandringen innan viruset.

Nu har Sveriges anseende förstörts för tid och evighet. Det är tveksamt om vi ens kommer att få resa till vissa länder på väldigt många år.

Sant. Thailand har diskuterat att inte ta emot svenskar under överskådlig framtid, förmodligen till 2021. Norrmän däremot är välkomna.
Citera
2020-04-15, 13:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Ända till du släpper på din lock-down. Då börjar det öka igen.
--> Lockdown
--> repeat

Släppa Lockdown? Det har väl ingen sagt något om?
Citera
2020-04-15, 13:48
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Man kan också vända på det: 40 %, dvs inte långt från hälften är tveksamma till det som görs.
Sverige verkar vara delat, vilket i sig är ett stort misslyckande.

Misstänker också att det bland dessa 60 % finns de som tycker det är bekvämast att lalla på, eller att de mer tänker på närmaste månadsslut då räkningar ska betalas ...
Jag tror att mycket handlar om människors vilja att tro på den de anser har makten. Att den som har makt över deras tillvaro skulle begå stora fel, när det verkligen gäller, blir för skrämmande.

Att 40% av Aftonbladets (Obs!) läsare inte är med på tåget är ett enormt underbetyg.
Citera
Avstängd
Citat:
Man tycker ju att krav på munskydd för att få vistas ute borde vara en självklarhet.

Andra länder tror ju inte att Sverige är på riktigt. Vi var ett dårhus på grund av massinvandringen innan viruset.

Nu har Sveriges anseende förstörts för tid och evighet. Det är tveksamt om vi ens kommer att få resa till vissa länder på väldigt många år.

Lägg dig. Utanför ditt pojkrum där du sönderrunkat din kuk till porr så har Sverige ett högt anseende och kommer att fortsätta att ha det efter den här charaden.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Det tror jag säkert det kan komma att göra. Kanske med skillnaden att detta ämne faktiskt kan diskuteras ut olika perspektiv utan att någon åker på en munkavle eller blir svartmålad direkt dock.

Det intressanta är dock att människor inte verkar riktigt kunna se denna situation ur ett makroperspektiv. Regeringen misslyckas kapitalt med att inge det förtroende som krävs i en krissituation till folket. Detta är inget annat än ett totalt misslyckande och ett kapitalt underbetyg till sittande regering. Löfven visar sig knappt medans allt fler människor dör. Svenska folket är splittrat, forskarkommuniteten är splittrad och han är i det närmsta osynlig.

Katastrof bara där tycker jag.
Helt överens, och iakttagelsen om att denna debatt inte är lika ”stigmatiserande” som invandringsdebatten är jag helt med på.
Möjligtvis kan det bli lite brus kring ”somalieklustren”, ”timtidarna-från-andra-kulturer-i-hemtjänsten” och ”taxichaffisar-från-MÖ-länder”.
Citera
2020-04-15, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Och bra är det. Min poäng var snarare (lite sarkastiskt) att den där prognosen verkar vara hopplöst dåligt.

Ok. läste slarvigt och upptäckte inte sarkasmen. Då är vi på samma sida ;-)
Citera
2020-04-15, 13:49
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Hur går det med de där antikroppstesterna?

Helvete vilken tid allting tar. De har sagt ”det kommer nån gång i veckan eller nästa vecka” i tre veckor nu.

De vill väl inte testa folk.

När testerna kommer kommer de ändå förbruka dem där de minst behövs.
Citera
2020-04-15, 13:50
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Lägg dig. Utanför ditt pojkrum där du sönderrunkat din kuk till porr så har Sverige ett högt anseende och kommer att fortsätta att ha det efter den här charaden.

Mmm, visst
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag tror att mycket handlar om människors vilja att tro på den de anser har makten. Att den som har makt över deras tillvaro skulle begå stora fel, när det verkligen gäller, blir för skrämmande.

Att 40% av Aftonbladets (Obs!) läsare inte är med på tåget är ett enormt underbetyg.
Precis, för vad ska man göra då som ”den lilla människan”? Det är ju makthavarna som sätter ”spelreglerna”.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-skalman
Det är en gammal artikel dedär som citerades och har inget med covid19 att göra.
//Skalman
Men den dyker upp och finns. Och AW är i ropet.
Citera
2020-04-15, 13:51
Medlem
Talespins avatar
Det verkar vara fler och fler forskare som kräver att Stockholm sätts i karantän.

Hur länge kan Tegnell sitta kvar egentligen?
Citera
2020-04-15, 13:51
Medlem
Mr-skalmans avatar
Citat:

Munskydds krav håller jag med dig om men lär nog aldrig hända, varje gång frågan kommer upp påstår man från FHM att det inte hjälper osv. I Frankrike har jag för mig att det är krav på att täcka ansiktet ute i kollektivtrafiken.
//Skalman
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in