2020-04-15, 13:17
Medlem
Har inte läst det rättsmedicinska utlåtandet men planerar att lyssna på avsnittet senare. Frågar dock redan nu, hur såg hennes skador ut ni som vet? Och hur många?
Bara på huvudet eller även ansiktet/kroppen?
Citera
2020-04-15, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Ja precis, sen hur utfallet blir i HR blir intressant, det är HR jag diskuterar inte HD.
Du skrev:

Citat:
OM det blir en överklagan till HR återstår att se, om HR ö.h.t tar upp det, återstår att se.

OM det blir överklagan så måste HR ta upp det. Det finns inget "ö.h.t" vilket jag antar betyder "överhuvudtaget". De har liksom inget val.
Citera
2020-04-15, 13:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det tog alltså bara en dag för att konstatera att fallet inte höll, det var ju snabbt jobbat av Tingsrätten trots allt och inte helt oväntat.

Misstänker att en viss "krukväxtindian" sitter med persiennerna nere just nu.

Hugin och Munin hade rätt i sina farhågor.

Krax krax.

Jösses Reimer.
Ha ha ha ha ha ha ha.

Från den dagen Lena försvann och när hon senare hittades död, så har det nystats upp en historia som inte ens går att fantisera ihop.
Vi har fått lära känna ett gäng mycket märkliga individer med mycket märkliga beteende.
Lögner, svek, skyddande, rädsla, skvallrande till polisen, undanröjande.

- Men du måste väl veta om du heter Hanna i alla fall, människa !!
- Eehh...Aahh...jag vet inte...jag minns inte...eehh va?...jag säger i alla fall samma som Stefan.

En pastor, ett par, Geo burkar, loggningar, raderade loggar, och till slut ett mord !!

Det har ploppat upp nya konstiga saker varje vecka, typ.

Och när vi inte kunde tro att nåt mer konstigt kunde hända.. SÅ HÄNDER DET HÄR !!!!!!!
Ha ha ha ha ha ha... Jag dööör Reimer. Orka !!

Vi får acceptera att en mördare och medhjälpare går på gatorna i Örebro i några veckor till.
Sen gör vi om allt i Hovrätten igen - Och hoppas att dom åker in båda två.

Men fram tills dess skall det bli spännande och höra hur livet bland grannar och Geo-vänner har det i Örebro. (förmodligen ligger väl alla o knullar, men det skall bli intressant o höra hur nästa event ter sig, för kungen o drottningen är ju säkert på plats med narren JG, och resten av hovet kommer väl knäböja)

Jadu Reimer, själv börjar jag bli för gammal för sånt här. Hjärtat orkar inte.
Citera
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det här ifrån min sida handlar inte om att sprida ut ord och meningar som skall vara tröstande för vissa medlemmar inom tråden,

Det här handlar om ren fakta, det vill säga, att jag vet att det inte betyder att SD är avskriven.

SD är fortfarande på sannolika skäl misstänkt för att tidigare ha bragt livet om L*na Wesstr*m under den sena Måndags-kvällen den 14 Maj året 2018 och beträffande denna misstanke, så vet jag med säkerhet att den kvarstår.

Det finns en orsak till att SD försatts på fri fot, men observera mina ord .... det är endast tillfälligt.

Mvh/ @JokerMannen

Det enda man med säkerhet kan konstatera är följande, du vet ingenting om någonting. Du kommer med största sannolik att förpesta/trolla trådar fortsättningsvis.
Citera
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Just det. Att tillhygget saknas är en stor del av upphävandet av häktningen.

Mordverktyget har aldrig hittats

+ mkt annat som raderats, i slutna chatter, för att dölja bevis.
Citera
2020-04-15, 13:24
Medlem
1. Jag visste att han blir friad, för svag bevisning. 2 han kommer kräva och få ett fett skadestånd och sist är en undran, kommer han verkligen vilja bo kvar i Örebro🤦‍♀️🙄
Citera
2020-04-15, 13:25
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du skrev:

OM det blir överklagan så måste HR ta upp det. Det finns inget "ö.h.t" vilket jag antar betyder "överhuvudtaget". De har liksom inget val.

Hur utfallet blir i HR vet vi inte, men du kanske har svaret?
Citera
2020-04-15, 13:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Och snart får vi läsa att 45-åringens hustru blir anhållen?
Advokaten visste ju att SD var oskyldig. Har han berättat Vem den egentliga mördaren är?

Han blev hjälte när han skyddade sin drömkvinna?

Tänk om du skulle ha rätt här !!!!

Det skulle fan inte förvåna mig.
Citera
2020-04-15, 13:26
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Så ungefär kan jag själv känna.
Fallet kändes oklart och det blev bara fler och fler sidor med antaganden och spekulationer
i förhandlingen ...
Delar din uppfattning
Citera
2020-04-15, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Nä, det räcke inte med att tota ihop en av historiens största
samt skitigaste FUP.

Vi får se var det landar, det är inte med nödvändighet klart ännu.

Sant. En större och skitigare fup lär vi aldrig läsa. Det lågvattenmärket vill iallafall inte jag tillbaka till. Orkade knappt läsa på slutet, blev nästan dränerad av kraft i allt mörker.

Tänk att på ytan kan det verka så vanligt och normalt, men på djupet dölja sig en sådan misär och destruktiv relation.

Vi vet inte var det slutar och hur det slutar, men jag tror han frias i HR också som jag tippat hela tiden.

Ändå har jag hela tiden önskat att de skulle lyckas fälla honom, att H och barnen fick ett fredat liv. Känns som sista spadtaget på Ls grav.
Citera
2020-04-15, 13:28
Medlem
Citat:
Hur utfallet blir i HR vet vi inte, men du kanske har svaret?

Picasso2 menar ju att du först uttalade dig om att det är inte ens säkert att det tas upp i HR alls.
Citera
2020-04-15, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Har inte läst det rättsmedicinska utlåtandet men planerar att lyssna på avsnittet senare. Frågar dock redan nu, hur såg hennes skador ut ni som vet? Och hur många?
Bara på huvudet eller även ansiktet/kroppen?

Minst 17cslag mot ansiktet/huvudet = Ett glasklart hatbrott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in