2020-04-15, 13:06
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det mest intressanta i detta fallet är att den som bringade livet om L*na Wesstr*m skall straffas med kännbara påföljder och sättas bakom fängelsemurarna.

SD är fortfarande misstänkt på sannolika skäl för att tidigare ha bragt livet om L*na Wesstr*m antingen du vill eller inte.

Några inom TR kanske tyckte att fnitter-putte var en härlig kille full av sanning i vart enda ord som föll från hans läppar

Mvh/ @JokerMannen
Vill eller inte? Vad är det för trams?
Jag hade självklart hoppats på fällande dom.
Citera
2020-04-15, 13:08
Medlem
Philomenas avatar
Finns något som tyder på att någon annan erkänt?

Ponera rent teoretiskt att HD och JG åker in för mord och SD senare istället för medhjälp eller skyddande av brottsling. Hur skulle den rättsliga processen se ut fr o m nu och dagens händelse? Vad skulle krävas, hur skulle processen se ut givet tidigare utredning?
Citera
2020-04-15, 13:08
Medlem
Någon har begått mordet, sannolikt SD men det finns inte tillräckligt mot honom. Som han själv sa:

"De har ingenting på mig". "De kommer aldrig lösa mordet".

Dessa 2 meningar har etsat sig fast hos mig sen allra första början. För vem, förutom mördaren själv, kan yttra sig på det sättet?

När jag ser på det grymma brottet så ser jag främst till motivbilden, eftersom det inte finns reella spår. När jag ser till skadorna på Lena så ser jag ett oerhört hat, som är så personligt det bara kan vara.

Av vad vi vet nu, så finns det bara 2 personer som kan hysa detta hat och det är SD och HD.
För finns det öht någon annan som kan ha samma motiv och hat?

Vi vet också att frisläppandet idag inte alls innebär att SD är oskyldig. Skulle gärna vilja veta av vilka skäl SD släpptes.
Citera
2020-04-15, 13:09
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Blir nog inget i HD heller!
Tvärtom. Där krävs bevis , mer än i TR om man säger så.

Ja, det är " bara " indicier " som framkommit, det är dock inte lika starkt som bevis.
Citera
2020-04-15, 13:09
Medlem
Åklagare Therese Johansson fortsätter
- Vi har också en mental beredskap att det kan bli en hovrättsförhandling och då måste vi ju jobba i ärendet igen.
Na
Citera
2020-04-15, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Det är polisiärt uppklarat och GM är SD som jag ser det.

"Polisiärt uppklarat" räcker inte.
Tillhygget är ej hittat.
Spår av LW på SD och tvärtom kan ha uppstått på olika sätt.
Om LW befann sig på BP med SD:s DNA kan de
ju hamnat på BP utan att SD varit där just då.

Han hade ju varit där i samband med geocashing.
Vet inte hur man argumenterat för och emot detta i rätten eller hur SD
svarade.
Vet inte hur länge DNA går att spåra innan det förstörs med tiden.
.
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Ja, det är " bara " indicier " som framkommit, det är dock inte lika starkt som bevis.
Har dock dugt gott i andra rättegångar. Hyste visst hopp om att indicieberget skulle räcka men men...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Ja, du har också tillhört tvivlarna. Om jag var Hiding skulle jag lägga mig ner och gråta efter 14000 försök, och lika många i slasket. Var det inte just de 14000 sidorna som var bekymrande och en aning osannolikt? Reaktionen blev något i stil med att det var en slags penisförlängare, när substans saknades eller något ditåt?

Nä, det räcke inte med att tota ihop en av historiens största
samt skitigaste FUP.

Vi får se var det landar, det är inte med nödvändighet klart ännu.
Citera
2020-04-15, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf

Just det. Att tillhygget saknas är en stor del av upphävandet av häktningen.
Citera
2020-04-15, 13:14
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Har dock dugt gott i andra rättegångar. Hyste visst hopp om att indicieberget skulle räcka men men...

Det hade vi många här i tråden, men troligtvis kommer det inte att räcka till ett fällande.
Citera
2020-04-15, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Min inställning är att caset verkat svagt från början. Men när allt kommit upp i förhandlingen blev jag mer övertygad

Så ungefär kan jag själv känna.
Fallet kändes oklart och det blev bara fler och fler sidor med antaganden och spekulationer
i förhandlingen ...
Citera
2020-04-15, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Upp med hakan. Han är fortfarande misstänkt. Det TYDER på en friande dom, men den är inte skriven än. Dessutom så kommer domen, om den blir friande, överklagas av åklagaren och Hovrätten kan mycket väl sy in mördaren igen. Det är därför vi har en Hovrätt, just för att få en second opinion.

Jag misstänker också att åklagaren just nu filar på ett överklagande vad gäller friandet från häktet. Kanske hon stillar sig och låter honom springa lös, hon förlorar ju inget på det egentligen. Men en friande dom kommer överklagas och tas upp i Hovrätten.

Men det finns andra personer som är livrädda nu, skulle jag tro.

Det var just den här risken, att SD skulle släppas, som jag tror är största skälet till HD:s ovillighet att prata i rätten. Eller om det faktiskt är så att hon själv är högst delaktig i mordet. Eller rent av är ensam GP.

Är övertygad om att åklagarna jobbar stenhårt vidare på detta. De släpper inte fallet, möjligen sporrar detta dem ännu mer för att sanningen ska komma fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in