Citat:
Ursprungligen postat av
Kiya123
Även när det gäller ekonomi?
Ja framförallt när det gäller ekonomi. Har skrivit hur många inlägg som helst med mina teorier gällande ekonomi framöver för Sverige. Hur många investerarare kommer välja Sverige som förstaland att investera i, när tom både Norge och Finland sätter sina medborgare i karantän när de varit i Sverige på PK tex?
Hur många kommer tycka att Sverige är ett land dit de kommer vilja skicka sina medarbetare att arbeta i framöver? Ekonomin kommer ju att bli den blinda fläck där FoHM inte tagit någon som helst hänsyn till. Att många företagare bett om att få ett datum, ja tom i Aktuellt stå och nästan skrika ut det att de behöver det. Att ha isolering med stor testning skulle ju givetvis gagnat Sveriges ekonomi. Ingen kommer hylla ett land som kört
experiment med sin befolkning när det gäller nyinvesteringar. Vi har ju inte klarat att skaffa fram tillräckligt med testmaterial, skyddskläder så vår befolkning varit skyddad.
Jag hoppas verkligen jag har fel. Men tänk själv som investerare, skulle du satsa på landet som gick emot hela världen, eller något annat land där man hade ett annat säkerhetstänk?