2020-04-15, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Hela den här tråden har genomsyrats av en juridisk okunskap.
Vore kul att höra kommentarerna nu från de som sa case closed.

Kan hålla med dig till somliga delar!
Citera
2020-04-15, 11:58
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du tror på friande dom?
Ja, det har jag gjort sedan sista rättegångsdagen
Citera
2020-04-15, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Du har helt rätt, Troligtvis blir han helt friad från mordanklagelsen. Men åklagaren kommer med all sannolikhet att överklaga och då är det upp till HR om han ska häktas igen.

För att HR ska ta upp målet ska något nytt ha framkommit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ja detta var oväntat.
Någon har ju begått mordet. Får TR bara slå sig till ro nu?
De bör leta fram GM.
De HAR GM. Om jag får spekulera lite så kan det vara så att han fått reseförbud, anses inte kunna förstöra några bevis och släpps därför i väntan på dom. Men min spekulation faller på att det är obligatorisk häktning när det gäller mord. Är han fortfarande misstänkt - eller är han friad från alla misstankar? Jag vill ha mer info!

Det är tyvärr möjligt att bevisningen inte räcker till i nuläget och att man känt att man varit tvungen att släppa honom. Han sitter nog inne i sitt hus och dragit ner alla gardiner - eller så är han hos Hanna och gömmer sig.
Citera
Medlem
Honan6s avatar
Faktumet att han är släppt och att avspärrningarna vid hans hem är hävda, antyder helt klart om en friande dom.

Nu kan han sälja sin story till "lokalblaskan", men jag misstänker att deras ekonomi inte tillåter det.

Jag funderar på om det kan ha inkommit något erkännande eller avgörande bevis som friar honom?
Kan det vara så att han har spelat hjälte och skyddat någon?

Vad jobbigt det måste kännas för alla geocachare som nu riskerar att stöta på honom i skogen igen.
Citera
2020-04-15, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Ja, det har jag gjort sedan sista rättegångsdagen

Var det något där som gjorde att du ändrade inställning?
Citera
2020-04-15, 12:01
Medlem
Citat:
Det är tyvärr fel information du har.
Citera
2020-04-15, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De HAR GM. Om jag får spekulera lite så kan det vara så att han fått reseförbud, anses inte kunna förstöra några bevis och släpps därför i väntan på dom. Men min spekulation faller på att det är obligatorisk häktning när det gäller mord. Är han fortfarande misstänkt - eller är han friad från alla misstankar? Jag vill ha mer info!

Det är tyvärr möjligt att bevisningen inte räcker till i nuläget och att man känt att man varit tvungen att släppa honom. Han sitter nog inne i sitt hus och dragit ner alla gardiner - eller så är han hos Hanna och gömmer sig.

Han kanske handlar litet mat på hemvägen eller är inbjuden till HD.
Citera
2020-04-15, 12:04
Medlem
Smhfs avatar
Citat:

Vilket troligtvis inte kommer att ske.
Citera
2020-04-15, 12:10
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Var det något där som gjorde att du ändrade inställning?
Min inställning är att caset verkat svagt från början. Men när allt kommit upp i förhandlingen blev jag mer övertygad
Citera
2020-04-15, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
... och sedan tog tillbaka anmälan för att hon
skämdes och inte ville bli kallad ”slampa”.

Verkligen jätterädd
Ja! Hon var RÄDD för vad han kunde hitta på! Fattar inte hur det ska vara så svårt för dig att förstå
Och att hon tog tillbaka anmälan visar väl också på att hon visste hur dåren fungerar
Citera
2020-04-15, 12:11
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Mats Alm i all ära men det är inte riktigt samma sak då han fälldes för brott mot griftefriden men inte mord.

Nä, sant. Men situationen för dom båda kan bli snarlik. Dvs att ständigt bemötas av "där är han som kom undan med mord".
Å andra sidan - jag tycker att domstolen gjorde helt rätt i Alm-fallet trots allt (kan man inte bevisa att någon mördats ska man inte heller döma någon för mord), och det ä r problematiskt att fortsätta att betrakta någon som mördare trots att den frikänts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in