2020-04-15, 11:26
Medlem
arbetets avatar
Tyskland förlänger karantänen till början av maj:

German government pushes to extend coronavirus restrictions until early May
According to sources, the federal government is set to extend the current lockdown restrictions in Germany until at least May 3rd.

Chancellor Angela Merkel was set to hold a video conference on Wednesday with cabinet ministers and later with the leaders of Germany’s 16 states.

The politicians are to discuss a key paper with recommendations on how Germany can exit lockdown.

Debate over when and how to lift Germany's partial lockdown – which is in place officially until April 19th – has been growing.

The current measures, which include a ban on gatherings of more than two people in public as well as the closure of schools and non-essential businesses, have brought public life to a near standstill.
https://www.thelocal.de/20200415/german-government-pushes-to-extend-coronavirus-restrictions-until-early-may

Åtminstone ett land som tar det här på allvar. Ett med betydligt bättre siffror än vad Sverige har.
Citera
2020-04-15, 11:26
Bannlyst
ÖVER 2 miljoner smittade, Nu har dom tillräckligt med information att gå på.

Varför drabbas män hårdare? Vad har kvinnor som inte män har?

Hur många av dom som dör/ Iva är rökare?

Varför drabbas inte barn? Vad har barn som vuxna inte har?

Blir man mer allvarligt sjuk om man andas in viruset från en hosta/ Nysning än om man pillar på ett handtag och pillar sig i munnen.

Nu kan dom inte skylla på att det är för tidigt att säga. Varje land i nästan hela världen jobbar på detta 24/7 dessa frågor ska kunna besvaras inom några dagar.

Sen kan man kan inte fastslå 100% Att det är så, Men dom borde nu ha väldigt starka aningar på varje fråga jag ställt.
Citera
2020-04-15, 11:27
Medlem
neuron-drones avatar
I länder där det inte finns åldersgräns på intensivvård överlever 50 % andningshjälp. I Sverige där man ratar de äldre överlever 75 %. I andra länder kan man förutsätta fler gamla än unga på intensiven. Trots det överlever alltså 50 %. Det betyder att gamla kan överleva. Inte med samma goda procent som de yngre, men det är inte hopplöst.

Dvs vi dödar folk som har överlevnadschanser i Sverige.

Och vissa får inte ens palliativ vård. De får dö ensamma i sitt rum på hemmet, eller i sin lägenhet, gurglande från lungorna. En så värdig död så!

Helt i linje med tvångssteriseringarna och tvångslobotomierna. Sverige är samma gamla nazistat som vi alltid varit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alvaro
Det vanligaste är dock inte land-blockering utan det vanligaste är att man tar bort videon för alla.. Landblockering gör man mest med musik som kan ha olika regler för olika länder.

Jag vet inte varför, men det mesta som SVT säger är deras är landsblockerat. Fråga mig inte varför.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Jag råkade stänga ner en flik i telefonen som var en sida där Sveriges statistik redovisades (antal bekräftade fall, antal tillfrisknade, antal nya fall för dagen, antal dödsfall för dagen och hur många som kräver sjukhusvård + IVA). Någon som vet vilken sida jag menar? Kändes som den var bättre än den som länkas till i första inlägget.

Den här?

https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/
Citera
2020-04-15, 11:28
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Givetvis är den bara blockerad i Sverige eftersom det är i Sverige SVT har upphovsrätt på den.
Skaparen har rätten i alla länder.
Youtube blockerar dock per land i sitt system. Om de blockerar i alla länder så får du fortfarande ett fel om att filmen är blockerad i din region.
Citera
Medlem
Alvaros avatar
Vill bara göra en allmän kommentar om många felaktigheter som rapporterats återigen.. Dom dyker upp var och varannan dag så känner ett behov av att korrigera det.

Angående Finland: Bara för att Finland öppnar upp vissa delar betyder det INTE att man ger Sverige rätt och tror att man själv har gjort fel. Helt från starten har planen för alla länder med lockdown vart att man ska öppna upp igen gradvis efter någon vecka.. Väldigt enkelt att förstå..

Angående Belgien: Belgien är ett av dom få länder som rapporterar alla med symtom som döda i covid. Man behöver alltså inte ha ett bevisat test för att rapporteras som död med covid. Dessutom är Belgien MYCKET tätare än Sverige.. två faktorer som gör att jämförelser med Belgien ofta blir missvisande..
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Alla dödsfall i Sverige räknas.

Falskt lögnare. De som inte är diagnosticerade och de som dör hemma och på boenden räknas inte.
Citera
2020-04-15, 11:30
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Jag råkade stänga ner en flik i telefonen som var en sida där Sveriges statistik redovisades (antal bekräftade fall, antal tillfrisknade, antal nya fall för dagen, antal dödsfall för dagen och hur många som kräver sjukhusvård + IVA). Någon som vet vilken sida jag menar? Kändes som den var bättre än den som länkas till i första inlägget.
Vet ej, men ett tips är att kolla historiken för platser du besökt.
Citera
2020-04-15, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Skaparen har rätten i alla länder.
Youtube blockerar dock per land i sitt system. Om de blockerar i alla länder så får du fortfarande ett fel om att filmen är blockerad i din region.

Du har rätt. Jag ber om ursäkt till <insert han jag kritiserade här> för min felaktiga , så jag gör en på mig själv.
Citera
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Sveriges strategi för att bekämpa coronapandemin har öppnat upp en djup spricka i forskarvärlden.

På ena frontlinjen står en virusforskare och professor – som nu vill se statsepidemiolog Anders Tegnells avgång.

– Det som pågår nu är ett högriskexperiment, säger Cecilia Söderberg-Nauclér vid Karolinska institutet.

Kritiken mot Sveriges coronastrategi har pyrt i debatten ända sedan början av pandemin. På tisdagen blossade den upp ordentligt med två debattartiklar i Sveriges största morgontidningar, signerade av flera tunga forskarnamn.

Kritikens kärna är att Sverige inte vidtar tillräckligt kraftfulla åtgärder för att förhindra spridningen av viruset i samhället.

Cecilia Söderberg-Nauclér, läkare och professor på Karolinska institutet som forskar om virus och vårt immunförsvar, har undertecknat båda debattartiklarna. Hennes förtroende för Anders Tegnell är förbrukat.

– Jag tycker han ska avgå. Det behövs någon som lyssnar på hela forskarsamhället, som kan ha en öppen dialog.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4qeKx6/professor-vill-se-nedstangning-av-stockholm

Cecilia Söderberg-Nauclér ger ett gott intryck tycker jag. Hon borde få en debatt med Tegnell.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Darchaos
Vill bara tacka alla alarmister och i synnerhet Dr Jeffrey för ett par veckor av god underhållning! Tack för att ni finns och keep reaching for that rainbow!

Vill bara tacka från djupet av mitt hjärta alla förnekare för flera veckor enorm underhållning. Att se troll och förnekare febrilt leta efter idiotiska bortförklaring över det som pågår är underhållning på världsklass. Förnekarna är surrounded. Om några veckor, när inte ens barnsliga bortförklaringar finns att tillgå, går dem över till fatalism: "Ja du, jag vet att det dör ett tusen pers per dag i Sverige, men alla ska väl dö, eller???"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in