2020-04-15, 08:25
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Kul hur man måste vara ett ryskt nättroll för att påpeka att Sverige är dysfunktionellt. Hur fan kan man inte inse att det är hel tafatt och oförberett för detta när det inte finns någon beredskap, när skattepengar uppenbarligen lagts på något helt annat än sjukvård och välfärd.

Gör det så förbannat ont att se sanningen att man inte får vad man betalar för i det här landet?

Måste göra något förbannat ont när ni inser att miljöskatten inte alls gått till några miljöändamål också.
Du är inte ensam, jag är tydligen ett ryskt nättroll enligt vissa här. Men jag tror att deras oförmåga att diskutera leder till div tillmälen, inget att bry sig om.
Citera
2020-04-15, 08:26
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Tycker du det är frihet att låta viruset sprida sig okontrollerat. Vi får inte ta tester. Var i helvete är antikroppstesterna? Det händer ju inget i detta land. Immunförsvaret riskerar att bli totalt förstört likt en AIDS-sjuk. Är det frihet? Du är världsfrånvänd. Sverige borde göra allt för att förhindra spridningen. Det är ett hån mot oss alla. Fortfarande OK med grupper upp emot 50 personer. Vi är snarare berövade vår frihet och hälsa i detta farliga land.

Kanske kan immunförsvaret skadas, men det kommer inte att bli "lika förstört" av 2019-nCOV som av HIV. Det har du medvetet valt att missförstå från din tidigare länkade studie.
Citera
2020-04-15, 08:26
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
OK- det ger ju verkligen tyngd till din åsikt...
Vad menar du? att jag skulle ha källhänvisning på min åsikt? Lägg ner...
Citera
2020-04-15, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwieback
Om det är sant att personer över 80 (biologisk ålder - alltså kan det vara en multisjuk 55-åring) nekas intensivvård är det så fruktansvärt sorgligt och en nationell tragedi som förtjänar ett minnesmärke, särskilt med tanke på att andra länder vårdar sina gamla med respirator och många överlever ju. T.ex. var det en över 100 år gammal dam som överlevde i Kina som det rapporterades om. Så tragiskt alltihop. Det får ta slut nu jag får en riktigt dålig känsla av dom nya artiklarna som kommit ut på sistone, tänker främst på att man nu tvivlar på långvarig immunitet etc!

Det är absolut sorgligt, håller med. Tror det var nån 100-åring i Italien också, som hade klarat sig. Det var härligt att se. Hade själv en släkting runt 100, riktig krutgumma. Glad att hon slapp hinna uppleva coronakrisen...

Försök att inte oroa dig för mkt med det med immuniteten, om du är under 50/60 och frisk så bör du inte vara i ngn riskzon alls. Om du är i riskgrupp håll avstånd från andra osv. Håller med, man önskar det ska ta slut allt detta tragiska.
Citera
2020-04-15, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Ett för fritt land behöver inte alltid vara en fördel, speciellt i en pandemi.

Antalet döda kommer öka drastiskt pga det. Folk tar det inte på allvar och lever som vanligt.

Det är en styrka också att kunna leva någorlunda vanligt i en kris.
Precis som britterna försökte under andra världskriget.
Inget ska knäcka oss och vår moral typ som inställning.
Man ska inte bete sig korkat, men det upplever jag inte att majoriteten svenskar gör heller.
Citera
2020-04-15, 08:28
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
OK- det ger ju verkligen tyngd till din åsikt...
Va, fungerar det inte att sätta en diagnos genom det man läser och hör på tv? Utan att ens ha träffat "patienten"?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Trump stoppar finansieringen av WHO.

😎

Fantastiskt bra gjort av honom. Hatten av. Den enda som törs säga att kejsaren är naken.

WHO är totalt infiltrerad av kineserna och WHO vågade inte kritisera Kina ens då när det var solklart för alla oss vanliga att Kina hade försökt tysta ner visselblåsarna och hotat med stränga straff om de inte höll käften. De höll smittan hemlig och förstörde bevismaterial.

Istället för att kritisera Kina berömde WHO Kina för sina snabba åtgärder.

Alla som har heder i kroppen måste rysa av äckelkänslor när man hör något sådant.

Att stänga pengaflödet som straff är rätt åt WHO.
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Om det är sant att personer över 80 (biologisk ålder - alltså kan det vara en multisjuk 55-åring) nekas intensivvård är det så fruktansvärt sorgligt och en nationell tragedi som förtjänar ett minnesmärke, särskilt med tanke på att andra länder vårdar sina gamla med respirator och många överlever ju. T.ex. var det en över 100 år gammal dam som överlevde i Kina som det rapporterades om. Så tragiskt alltihop. Det får ta slut nu jag får en riktigt dålig känsla av dom nya artiklarna som kommit ut på sistone, tänker främst på att man nu tvivlar på långvarig immunitet etc!

Citat:
Ursprungligen postat av Gula-Gardiner
Just nu finns det intensivvårdsplatser över.

Finns det syrgas för alla äldre ute i stugorna i landet som hemtjänsten kan distribuera?
Citera
2020-04-15, 08:29
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Det är absolut sorgligt, håller med. Tror det var nån 100-åring i Italien också, som hade klarat sig. Det var härligt att se. Hade själv en släkting runt 100, riktig krutgumma. Glad att hon slapp hinna uppleva coronakrisen...

Försök att inte oroa dig för mkt med det med immuniteten, om du är under 50/60 och frisk så bör du inte vara i ngn riskzon alls. Om du är i riskgrupp håll avstånd från andra osv. Håller med, man önskar det ska ta slut allt detta tragiska.

Framgick det om 100-åringen som klarade sig hade behövt syrgas under en tid för att underlätta andningen?
Citera
2020-04-15, 08:29
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
De som hävdar 300 (eller fler) tillkommande döda från påskhelgen har bara extrapolerat befintlig kurva. Det är liksom inte möjligt att dödstalen plötsligt viker av helt omotiverat, det har de inte gjort någonstans i något land. Omöjligt alltså att det blir typ 100, 106, 116 och sen plötsligt 55. Istället är 138 ett mer troligt värde i mätserien.
Nu har det aldrig varit över 100 till att börja med.
77 är toppnoteringen från 8/4.
När det är påfyllt med eftersläpningen mellan den 9e till 13e får vi se, jag tror max en dag eller ingen kommer över 100st, en platt kurva eller minskning mao.
Citera
2020-04-15, 08:30
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Va, fungerar det inte att sätta en diagnos genom det man läser och hör på tv? Utan att ens ha träffat "patienten"?
Han verkar vilja ha en källhänvisning till min åsikt om att Jennifer Wegerup på Expressen är rabiat och verkar lida av en sinnessjukdom.
Citera
2020-04-15, 08:30
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Kanske kan immunförsvaret skadas, men det kommer inte att bli "lika förstört" av 2019-nCOV som av HIV. Det har du medvetet valt att missförstå från din tidigare länkade studie.

Jag skriver kan...hur vet du att det inte blir lika förstört? Oavsett är det illa om immunförsvaret skadas för en grupp människor. Att inte tillräckliga antikroppar bildas hos vissa är illa nog. Sverige borde göra allt för att minska spridningen. Det är ett hån att folkgrupper om 50 personer är tillåtna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in