2020-04-15, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ukulele-Lelle
Jämför Brasilien och andra Sydamerikanska länder, 0.03% dödlighet av det bedömda antalet smittade. Detta enl data från https://c19map.org/.
Om siffrorna är sanna, så omkullkastar de det mesta i handlingsväg. Frågan om flockimmunitet kanske ska omvärderas.

Det vore något ohyggligt ironiskt om det vart så låga dödstal i just Brasilien med "det är en löjlig influensa"- Bolsonaro i spetsen.

Finns inte en chans att det stämmer dock.
Kanske i länder med lägre snittålder iofs???
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ukulele-Lelle
Jämför Brasilien och andra Sydamerikanska länder, 0.03% dödlighet av det bedömda antalet smittade. Detta enl data från https://c19map.org/.
Om siffrorna är sanna, så omkullkastar de det mesta i handlingsväg. Frågan om flockimmunitet kanske ska omvärderas.

Sydamerikanska siffror har jag svårt för.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Överdödlighet är inte lika med antalet döda och överdödlighet på ett år mäts inte via en kortare tid än ett år. Så vad någon katastrofromantiker postar i april har ingen bäring på överdödlighet för 2020.

God natt!
Okej, då postar ingen av oss något mer här förrän ett år har gått, eftersom ingen med säkerhet kan veta något förrän då. Så vi ses i januari 2021 då. Tvätta händerna.
Citera
2020-04-15, 01:23
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
För att bibehålla en fungerande välfärd. Men det kräver ju att mer rinner in än rinner ut för att det ska fungera. Det var ju det Nuder menade.

Man betalar för fullgod sjukvård på sin ålderdom också. Unga och friska behöver inte så mycket vård.
Citera
2020-04-15, 01:24
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo men märktes inte av? Alla experter säger ju att det som just var unikt med spanskan var att det var yngre som dog.

Ja det var unikt, men det kom med den andra vågen. Det jag menade var att den första vågen inte märktes av så mycket i jämförelse då det var en influensa som tog livet av några gamlingar här Och där.
Citera
2020-04-15, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Jag vet lika lite om det som alla andra. Faktum kvarstår dock, Spanska sjukan säger ingenting om detta specifika virus.

Du går verkligen all in för att missuppfatta vad jag skriver.
Vi släpper det o går vidare.
Citera
2020-04-15, 01:25
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
De månader som avses är definitivt slut i slutet av april...

Så om en person som skulle dött i september i stället dör i april så är det enligt dig en överdödlighet på en person? Ja ja det går ju att räkna på olika sätt om man vill bevisa sin tes.

Om du får förskott på majlönen i april, räknar du då även med majlönen i maj till sluträkningen även om du inte fick den då?

(April +maj) + maj
Citera
2020-04-15, 01:26
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Ännu en sida med noll koll.

Finns ingen som helst chans att ens en enda till restriktion kommer införas inom några dagar, de är verkligen extremt dåligt insatta.

Trodde de kanske våra 22 "experter" skulle då politikerna att köra över sina riktiga experter?

Skit in blir skit ut.

Vi kan börja med att se hur nära 159 döda vi kommer imorgon..

Du förstår inte. Prognosen visar utfallet OM Sverige inför tre av fyra restriktioner den 19/4.

Den påstår ingenstans ATT Sverige kommer införa restriktioner.

Håll dig till emojis.
Citera
Medlem
milofos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
+1

Vi ska inte låta folk låtsas som om det inte är så här. Alla fakta talar för att det är så här. Det finns tyvärr en alltför stor (naiv) tro på att "Alla som behöver vård, får vård, i Sverige".

Sedan kan man få tycka att det är okej att äldre dör utan vård, om man nu har den fruktansvärda människosynen. Men ingen ska stå och låtsas som om det inte sker, eller att man inte visste, i alla fall.

Bra att du kämpar för att visa på verkligheten.

Tack.

Ja, jag började larma om det här i tråden för nästan två veckor sedan nu (den hårda triageringen startade förmodligen kring den 30:e Mars då kurvorna började bete sig underligt) och det har känts hopplöst många gånger att bemötas av så många hjärtlösa, empatistörda individer som ville skyla över förhållandena till varje pris. Men nu börjar ju iaf molnen skingras och polletten trilla ner hos många verkar det som. Tänker på konfrontationen mellan Tegnell och Einhorn och de skarpare frågorna på presskonferenserna bland annat. Till syvende och sist så går det inte att mörka det här för det kommer alltid ut förr eller senare och jag vägrar att tro att vi har blivit såpass kuvade i det här landet att gemene svensk kommer att acceptera att deras äldre dör utan att ens få fullgod palliativ vård med syrgas och morfin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stukas
Du går verkligen all in för att missuppfatta vad jag skriver.
Vi släpper det o går vidare.

Haha ja, du har nog en poäng där. Sorry.
Citera
2020-04-15, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag har sagt det förut. Det finns ingen vinnare i den här pandemin.
Finns tyvär endast människor som dör av covid- 19

Det håller jag med om.
Det känns som att livet till stor del tagit en paus för oss som ännu är friska.
För de som blivit sjuka eller dött är det givetvis en tragedi i sig.
Citera
2020-04-15, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
När skulle riksdagen besluta om regeringens önskan om att få ta egna och snabbare beslut?

Lagen är beslutad och skall börja gällande 18 april, såvitt jag läst. (Riksdagen kommer enligt den lagen att ha rätt att riva upp beslut efteråt, om de anser att regeringen tar några felaktiga beslut.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in