2020-04-14, 23:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Jobbat med smittskydd har de såklart eftersom de har de i sitt grunduppdrag. Men fokusområden ifrån regeringen har inte legat där utan på det gamla vanliga HBTQ, feminism, jämställdhet, minoriteter etc.

Du glömde bekämpning av fake news. Det måste vara ett av FMHs kärnuppdrag och det sätter de Tegnell på. Då rapar han upp sina ordbajserier som ingen orkar lyssna på. Ibland låter han som något ett AI kunde kläcka ur sig, en robot.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Tyvärr kommer många människor att dö och jag tror också att jag själv kommer att vara ett av offren tyvärr.

Ja det är ju tyvärr så. Men varför tror du att du kommer vara en av dem? Tänk på att även riskgrupper och väldigt gamla så är det betydligt fler som överlever än dör.
Citera
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ikväll ligger platz.se på 1084 döda, det var väldigt vad det skenar iväg. Fortfarande är det Stockholm som är sorgebarnet. Det blir ju klart över 1100 i morgon, det blir inte kul för Anders Tegnell att framträda. Kurvan är inte alls tillplattad vad jag kan se. Det finns många nya smittade. Peaken får nog senareläggas.

Dock går det överraskande bra för Skåne och Göteborgsområdet. Det är underligt att där är så mycket bättre men vi skall inte ropa hej.

Vad beror det på att våra två andra stora städer vid sidan av sthlm klarar sig relativt bra? Tegnell har lyft fram sportlovsveckan som inföll en vecka tidigare. Samtidigt är det väl en tänkbar hypotes att vården är bättre i gbg-området än i sthlm. Karolinska verkar enligt min mening vara ett skrytbygge, "kostymen" är för stor och det märks av vid en pandemi.
Citera
2020-04-14, 23:41
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Tyvärr kommer många människor att dö och jag tror också att jag själv kommer att vara ett av offren tyvärr.

Äsch, gaska upp dig.

Se till att njuta av livet medan det finns tid.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Du glömde bekämpning av fake news. Det måste vara ett av FMHs kärnuppdrag och det sätter de Tegnell på. Då rapar han upp sina ordbajserier som ingen orkar lyssna på. Ibland låter han som något ett AI kunde kläcka ur sig, en robot.

Vad är poängen att sitta och larva sig om sånt här?
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
I Augusti är det över för den här gången säger de.

Och det tror vi på? Tror inte att detta är över på minst två år om inte man får fram en medicin eller vaccin mot COVID-19.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Inhemsk turism kommer att vara aktuellt. Frågan är dock hur många verksamheter som finns kvar?

Jag reser varje år till grekiska övärlden.
Jag har redan insett att åtets resa blir inställd.
Men ett land som Grekland kommer få oerhörda ekonomiska problem med en eller två somrar utan turister.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
De har inte det uppdraget så det kan du inte ha märkt utifrån det du tror dig ha märkt, men egentligen bara inbillar dig.

Så när de gång på gång upprepar "det viktigaste nu är att vi skyddar våra äldre" så pratar de om saker som inte ingår i deras uppdrag?!
Att inget har påpekat detta...
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
18.000 döda fram till och med Augusti är beräknat på att vi stänger till hårdare i maj. Gör vi inte det kan det bli fler verkar det som.

40000-60000 döda lär det bli om vi kör full Flockimmunitet genom befolkningen (som vi ändå inte vet funkar).
Dock om sjukvården kollapsar helt så kan det bli högre siffror.

Jämför detta med att köra övriga-Norden-modellen, dvs pausa pandemin och invänta de första bra medicinerna (ej vaccin) som beräknas finnas framme redan i sommar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Vänd på det. Hade du haft samma problem om det vore flyktingboenden och inte äldreboende som drabbats hårt?
Jag lade inga personliga värderingar i det mest bara less på att vi spenderat miljarder i humanismens namn utan tanke på ekonomiska konsekvenser.
Hela världen skulle vi rädda, inga grupper ställas mot varandra.
Men nu verkar det ta emot helt plötsligt.
Citera
2020-04-14, 23:43
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Så när de gång på gång upprepar "det viktigaste nu är att vi skyddar våra äldre" så pratar de om saker som inte ingår i deras uppdrag?!
Att inget har påpekat detta...

Läs hela det inlägg jag skrev där du bara citerar en del.

Deras uppdrag omfattar inte att bestämma.
Citera
2020-04-14, 23:43
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Exakt! Det är helt makalöst hur folk är villiga att släppa all frihet de har över en dag pga av ett virus som har dödat ca 1000 människor. Det övergår mitt förstånd. Twilight Zone är bara förnamnet.

Du ser ingenting konstigt i att hela världen inklusive Indien och Sydamerika gör minst lika stora uppoffringar? Eller är det bara Sverige som överdriver?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in