2020-04-14, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
På tal om alternativa GM, jo då, SD:s tidigare imaginärt skapade och utsläppta hotfulla "Skogs-Mållgor är fortfarande ute på sina fria fötter och dansar Hjärsta-Rock bakom bullerplanket, frågan är bara om Ingv*r Backm*n hinner få tag på dom innan domen skall falla över sin klient SD ?

Jag har en fråga till dig gällande mordvapnet.

Om vi tänkte oss ett smalt runt rör (ihåligt) med en maxlängd av 3 decimeter, om vi då tänkte oss inom ett hus, var någonstans inom huset är enligt ditt tankesätt den säkraste platsen att gömma mordvapnet ?

Innan du svara, så tänk på att röret är smalt och framför allt ihåligt

Mvh/ @JokerMannen

På rak arm: en kökskran eller annan längre kran, skaftet till en bordslampa, metallstång till en smalare garderob eller metallgardinstång till ett mindre fönster (vet ej om det finns till små fönster).
Kommer kanske på fler alternativ.
Har funderat på en rejälare pump som sitter på en cykel.
Citera
2020-04-14, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Men alltså på riktigt? Läs FUP eller lyssna på rättegången istället hörru.

JAG tycker det är ett grovt brott. Men absolut, fortsätt skydda Stefan du. Det var ju faktiskt inte olagligt när han gjorde det, sånär som ett par veckor.

Men jag förstår inte på vad sätt jag skyddar SD?
Ska han fällas så ska man ha goda indicier. Bara så.

Inte heller försvarar man SD om man vill se klart på LW och hur hon agerat i deras interaktion.
Det är alltid både intressant och relevant i alla mordutredningar, vad slags motiv som finns,
tillvägagångssätten, hur personerna är.
Mitt inlägg om fotolagen är bara en komplettering.
Visst kan man diskutera fotolagen!
Senast redigerad av Moschata 2020-04-14 kl. 15:12.
Citera
2020-04-14, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Lite om terminologin bara, ett rör är per definition ihåligt, annars är det en stång

Säkert att en gardinstång av metall inte är ihålig?
Citera
2020-04-14, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror att du sammanfattar ganska exakt sammanhanget här, det som blir den motivbild som åklagaren anser är en del av mordet.
Och jag håller med dig, jag tror inte att SD har någon djupare insikt i sig själv.
Men jag är säker på att han vet att han döljer och ljuger.
Men han gör det med en sådan lätthet att det besvärar honom inte.

Till och med åklagaren försöker han att "sätta på plats" genom att säga till henne att "jag for lov att omformulera frågan åt dig", vilket hon går med på. Jag är ganska säker på att ho märker exakt vad han pysslar med.

Det till skillnad från H*anna.

Jag vet inte om jag orkar djupsyka i det mer, men jag uppfattade det som att flera upplevde inte bara L*ena gladare på slutet, utan även H*anna verkade gladare när hon träffade S*llen.

H*anna döljer för SD att de har en sexuelll relation, vilket jag uppfattar som att hon inte är fri nog från SD att inleda en förbindelse hur hon vill. Enligt SD ska de ha haft en uppgörelse om att de skulle vara öppna med varandra om de träffade någon. Men ändå blir hon hemlighetsfull om relationen.

Jag tror att HD vet att SD kommer att ogilla det. H*anna har också varit den som drivit skilsmässa och jag litar inte på SDs nya uppgifter som han lämnar i rätten om att det var han som tjatat på henne i över ett år att hon ska lämna honom. Det är hans frisserde version. H*anna har ju tagit av sig ringen, medan SD har den kvar på sig. Och det avgörande steget tog H'anna när det uppdagades att han gått in i hennes media (för att ta reda på hur hennes förhållande med S*illen såg ut?).

Det tyder ju på att H*anna vill dra sig från SD, SD är både svartsjuk (vilket han själv vill kalla avundsjuk; avundsjuk på henne precis som han skulle ha varit om hon åkt med K*arin och någon annan, haha) och kontrollerande.

Och vips, rätt som det är avlutar hon med S*illen, säger ja till USA resan och cachar mer än någonsin med honom.

Satt just och läste förhör med H*ana efter hennes häktning.
Började tänka att kan SD ha planterat in minnen om att L*ena har berättat om de gymnastiska sexlekarna och blodet så mycket att H*anna faktiskt tror på det?

Jag vet att det låter galet, medn jag kan inte tro att l*ena har sagt detta oh jag har svårt att fatta hur H*anna kan sitta och återupprepa detta särskilt som hon blir visad intima bilder och texter mellan L*ena och SD.

Hur kan hon vara så lojal mot denna man????

Det övergår allt mitt förstånd.

Aktbil 149/345
"

HDs beteende stämmer faktiskt mycket väl in i den beskrivning som Enander ger i sin bok om varför kvinnor lämnar. De gör vanligen 3-5 försök innan det faktiskt sker. HD gick tillbaka till SD från sitt förhållande med Sillen. Vilket SD säkert trodde att han skulle få henne att göra, bara han släppte efter en aning och gav henne ”lite mer rep”. Under noggrann övervakning.

Enander skriver även om hur utsatta kvinnor tar över förövarens världsbild och hur de försvarar dem. Jfr tex Stockholmssyndromet (som iofs kanske inte fanns på Norrmalmstorg men som är belagt i andra sammanhang). Även detta stämmer väl med HDs beteende.

Självklart ljuger, utelämnar och förvränger SD allt vad han kan i rätten, när han tycker att han behöver det. Han vill ju inte hamna i fängelse. Han vill ju fortsätta sitt liv med HD, som han är så beroende av. För att nå det målet har han ju redan visat att han är beredd att gå mycket längre än så. Enligt min tolkning av verkligheten här.
Citera
2020-04-14, 15:11
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Säkert att en gardinstång av metall inte är ihålig?
I vetenskapens vackra värld är det helt säkert
Citera
2020-04-14, 15:15
Medlem
Citat:
37 avsnitt finns!
https://www.youtube.com/playlist?list=PLvOJ3rmH43554VDREmuI2DS1lyR0y3cUO

Tack!
Hörde avsnitt 1 i går kväll och blev såååå trött på SD:s röst jag också.
Menar du att 36 avsnitt återstår?
Han vill vara neutral inför okända åhörare, har han sagt (vill inte sitta där och gråta, sa han), på så sätt får man lättare
att föra sanningen bakom ljuset.
Men jag tror han kommer att erkänna inom inte så avlägsen framtid.
Citera
2020-04-14, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Tänk om det är så som vi har varit inne på några gånger att hon faktiskt är livrädd för honom.
Det är svårt att föreställa sig hur hon skulle kunna tänkas uppträda om hon verkligen var livrädd.
Det kan ju vara så att HD är rädd men har lite svårt att se det med tanke på en hel del konstigheter. Exempelvis så var det ju hon som bestämde att de skulle åka iväg till USA efter velandet fram och tillbaka
-Vi åker! Skrev hon till SD när han tjorvade angående om att resa eller inte resa där veckan innan mordet.
Och sedan skyddandet i både förhör och rättegång, där hade hon haft världens chans att bli fri om hon varit rädd.
Istället har hon önskat att L*ena var död och vägrat medverka med någon som helst information med sina:
- Vet ej
- Kommer inte ihåg
- Ingen kommentar osv osv
Citera
2020-04-14, 15:20
Medlem
Citat:
Jaja, han blev häktad och buggad lite senare bara.

Hur pass långt ifrån löst det är, det har du ingen aning om.

Här var det fler som var ute och cyklade

SD blev alltså inte häktad DÅ.
SD var alltså inte buggad DÅ.
Vilket var vad saken handlade om.
Tycker du verkligen att fallet var så gott som löst, klappat och klart för två år sedan? VET du nu att det kommer en fällande dom som kommer att vinna laga kraft?

Och nej, jag var inte ute och cyklade någonstans. Det jag skrev, vilket jag explicit nämnde i inlägget, var att det var ett svar på en fråga och en teori som jag INTE höll som sannolik.
Är du måhända lite trög?
Citera
2020-04-14, 15:24
Medlem
Den enda gången han låter något så när normal i rösten, är när han talar sanning. Han svarar ljust och lätt, och lite frågande, på frågor där han måste ljuga. Det är då rösten mer eller mindre skär sig. Vilket är i princip hela tiden. Han "låter" tillbakalutad, lite nonchalant, som om det är halvfåniga frågor han får.

Den killen är förhoppningsvis körd.
Citera
2020-04-14, 15:27
Medlem
landbandys avatar
Den där spaden med rött handtag som stod lutad mot LW:s husvägg på vänster sida om ytterdörren , den undrar jag över om vad den varit med om ???

(Spekulation)
Citera
2020-04-14, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Varför ska jag vara objektiv när ingen
annan här är det?

* Ingen försökte utesluta henne från
caching. Om vissa människor inte längre
ville cacha med henne så var det deras val.
Man kan cacha ensam, det måste inte göras i flock.

** För att han inte ville träffa henne? För
att han försökte reparera sitt äktenskap.

*** Hon såg att SD och HD loggat FTFer.
Att de var ute på samma FTF-jakt som
hon. Då kontaktade hon dem och ville
samarbeta. De svarade undvikande. Då
ställde hon sig i skogen och väntade på
dem! Och lade sedan ut foton på dem
tillsammans. Vilket var totalt onödigt.

Det hade väl varit bättre om hon försökt
ta så många egna FTFer som möjligt själv
istället för att vänta in SD och HD?

**** SD skulle ha sagt åt LW att han och
HD ville vara ifred. Att de inte ville cacha
med henne. Att hon fick cacha själv eller
hitta någon annan lekkamrat.

Jag tycker inte att man försvarar SD bara för att man granskar hur LW agerat
i dramat.
SD:s agerande är det mest viktiga och väsentliga.
Man har inte rätt att mörda bara för att någon har se med andra! Det finns ju en kategori
mördare som mördar prostituerade efter att de utnyttjat dem sexuellt.
De är ju inte mindre mördare för det, däremot på ett sjukt sätt låtit sig dras in.

För att klargöra några saker, vad tänker du om SD och hans skuld?
Citera
2020-04-14, 15:28
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
På rak arm: en kökskran eller annan längre kran, skaftet till en bordslampa, metallstång till en smalare garderob eller metallgardinstång till ett mindre fönster (vet ej om det finns till små fönster).
Kommer kanske på fler alternativ.
Har funderat på en rejälare pump som sitter på en cykel.

Ett rör på ~30 cm tar man inte hem igen. Man kör ner det i marken i skogen eller slänger det nånstans. Dessutom är det nog i lättaste laget för brottet ifråga. Och kryllar av spår då.

Det känns ynkligt att fundera omkring nu.

SD bör ju ha tagit sig hem från BP bakvägen genom skogen. Full med blodstänk. Och dykt upp bakom UWs hus. Han har säkert gjort sig av även med LWs mobil o bankkort nånstans på vägen. Hur det nu var med mobilen, jag minns inte säkert. SD kan ha gömt sakerna i ett träd om han tycker om att spara på saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in