Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
Sådana som du är av den typen att ni är beredda att offra äldre och handikappade för "den goda sakens skull". Alla som dör i Corona oavsett ålder och hälsotillstånd är fall som borde undvikas. Dessutom är det lagreglerat att människor ska ha rätt till adekvat vård. Det här är ett brott mot hälso- och sjukvårdslagen och de mänskliga rättigheterna. Nu skyfflar man rutinmässigt undan äldre människor för att bättra på statistiken för IVA-vårdade. Detta är ett allvarligt brott mot folkrätten.
Tro mig.
Jag är verkligen inte beredd att offra någon.
Jag ser på saken sakligt och baserad på fakta.
Bara för man inte har panik så betyder det inte att man är empatilös.
Jag ser på att anledningen till att många dör just nu inte primärt är pga att Tegnell och Sverige valt denna väg.
Jag tycker vårt val av väg är rätt. I sak.
Men!
Vi har misslyckats kopiöst med att skydda våra äldre och skydda sjukvården. Plus en rad andra saker.
Och det har mestadels med andra orsaker att göra. Som jag skrivit om i massa andra inlägg.
Den typiska paniken alla får när det börjar gå åt fel håll är att direkt angripa folk personligen. Att tillsammans med andra hitta en skyldig.
I paniken får man också svårare att se det logiska. Svårare att göra bra/rätt analyser.
Man får tunnelseende och ser bara sin egen ”panik” som det enda rätta. Och letar hela tiden bekräftelser på det man känner och tycker.
Samtidigt vill man få med massa andra i sina ”panik” övertygelser genom förstärkta uttryck som MASSDÖD, JORDENS UNDERGÅNG och vad vet jag.
Så. Nej.
Jag vill inte offra någon.
Försöker se detta nyktert och baserat på fakta och hur man ska lyckas med den vägen vi valt.