2020-04-14, 19:46
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Ja. 25000 i USA döda. Varav 11 000 i New York.

Bara tacka Di Blasios vänsterblivna strategi med att uppmana folk att hängs i parker, äta foodtrucks och åka tunnelbana, trots att man hade ett begynnande utbrott.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
I Sverige får vi räkna med några tusen döda, fanns inget att göra åt detta tyvärr, vi har i alla fall förhindrat en katastrof som många länder drabbades av.

Vad får dig att tro det? Derivatan ökar i Sverige. Den minskar i Spanien, Italien, Belgien.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Nu har 400 000 personer svarat på Aftonbladets enkät.

60% tycker FHM gör rätt.
Citera
Medlem
.Dostoj.s avatar
Viruset verkar även skapa skador på hjärtat, lever etc hos vissa efter de blivit friskförklarade, trots inga hjärtproblem eller dylikt innan. Riktigt illa detta:

https://www.latimes.com/science/story/2020-04-10/coronavirus-infection-can-do-lasting-damage-to-the-heart-liver
Citera
Bannlyst
Corona blandar verkligen bort alla korten....

Jag som ärke värdekonservativ håller med Magda att vi ej skall satsa 100 miljarder i månaden på ytterst tveksamma företag..

Hmm..

Låt nagel och event företagen konka + kiosker och shady restauranger försvinna...dom skall ej få en krona av våra skattepengar.

En restaurang kan alltid starta om igen, det samma gäller eventföretag å annat onödigt skit.

Det enda vi skall satsa cash på är exportföretag.

Gör detta mig till nu till old-school sosse mittiallt?

Dyrkar Ulf i vanliga fall, håller absolut ej med han nu...

Företagarna har grävt guld hela 00 och tiotalet. Dom borde satt undan cash och ej köpt teslor och strandhus i Båstad/Gotland och solkusten i Spanien.

Dom skall ej ha en krona. Allt skall satsas på våra 30 största exportföretag.

Annars är.det lights out Sverige, då i synnerhet när vi valt att ta emot sinnessjukt mycket blattar som kräver EXTREMA resurser och transfereringar.

Jag tror det kan bli dunderkaous och streetfighting years i Sverige framöver.

Senast September.
Senast redigerad av antisocial666 2020-04-14 kl. 20:08.
Citera
2020-04-14, 19:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Här finns källan:
https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-halsa-och-vard/2020/04/14-april-antal-personer-med-covid-19-per-kommunstadsdel/

Många tack!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Nu är vi där med halmgubbarna igen. Ingen har sagt att det "bara är Sverige som använder fel strategi".

Och, som du säkert förstår, så handlar det inte bara om vilken strategi man använder utan när man börjar tillämpa den strategin. Ju senare man gör en "lockdown" ju längre blir bromssträckan, ju högre blir maxvärdet för antal döda per dag, ju längre varar den akuta fasen med högt antal döda, och ju längre tar återhämtningen.
Kan man säga att alla länder som har högre dödstal än Sverige använder/har använt fel strategi, eller har använt den för sent, och alla länder som har lägre använder/har använt rätt strategi?

Eller vilka fler än Sverige använder/har använt fel strategi? Brasilien och Vitryssland?
Citera
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Budbarare
Jag är osäker på vad det är, men jag tror att det är en mental sjukdom som svenskar har vilket gör detta. Är blatte, och kan lova dig att hela min familj och släkt avskyr tegelstenen med hela våra hjärtan. Alla babbar jag känner hatar Tegnell och tror att svenskar är mentalt efterblivna. Och nu på senare tid har jag insett själv att ja, svenskar är efterblivna.

Asså när folk i länder med RIKTIG diktatur kritiserar sin regering och deras "experter" så kommer svensken och hyllar en snubbe som haft så jävla många fel att man kan tro att han är rent av mentalt retarderad.
Bisarrt folkslag, tack och hej Sverige, jag var så jävla stolt över att ha blivit uppväxt i detta land. Men dag efter dag så ser jag att alla dessa problem vi har, har inget med invandring eller de ofta påpekade problem att göra.

Det har för alltid varit ett och samma problem, den naiva efterblivna patetiska svensken.

Kommer det att bli ett folkmord på etniska svenskar i framtiden tror du? Finns ett enormt hat mot svenskar i utanförskapsområdena.
Citera
Medlem
Meck-Vorpommerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Hur länge ska vi svenskar acceptera detta folkmord?

Jag har aldrig sett på maken denna mörkning. Med tanke på helgens underrapportering borde det varit 3-600 döda idag, men icke.

Var gömmer de alla kropparna frågar man sig?

Har du letat i alla soptunnor och runt alla gårdsknutar?
Citera
2020-04-14, 19:48
Medlem
Vasterass avatar
Jävla idioter, om ni inte vet hur man överlever så blir ni offer.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Hur länge ska vi svenskar acceptera detta folkmord?

Jag har aldrig sett på maken denna mörkning. Med tanke på helgens underrapportering borde det varit 3-600 döda idag, men icke.

Var gömmer de alla kropparna frågar man sig?

På bårhuset. och Tegnell sade själv att helgens underrapportering kommer imorgon.

Kolla på PK.

Se själv.

Där fick du dina svar.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Vad får dig att tro det? Derivatan ökar i Sverige. Den minskar i Spanien, Italien, Belgien.
Det måste givetvis öka innan det kan minska, det gäller alla länder, ganska grundläggande faktiskt.

Vi vet inte om den minskar i Spanien, man ändrar sina åtgärder och skickar ut fler i samhället, men vi får hoppas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in