Citat:
Ursprungligen postat av
Miraquella
KAN vara så att Mergim fått den storebror han saknat? Och att känslor väller över. Han är så ung och vilsen. Vuxit jättemycket under BB. Är inte alls lika övertygad att det är sexuellt. Inte från Mergim. Jag vet att ALLA kommer säga jag har fel. Men Mergim kändes ärlig, sa att Lennie lärt honom så mycket. Vilket är sant. Lennie har aldrig försvarat Mergim. Ända som sagt sanningen till honom. Det är faktiskt bra. JAG om någon var inne på bögspåret. Tveksam...
Det är såklart jättesvårt att veta, men kanske är det en blandning? Jag tror att allt det där är förvirrande för Mergim, han bor fortfarande hos sina föräldrar och har därför inte fått leva ut ordentligt som den han verkligen är. Speciellt med religösa föräldrar. Oavsett om han är gay eller inte så tror jag han har haft svårt att veta vem han är.
Man märkte att han första veckorna fortfarande försökte hålla den där orten-blatte-attityden vid liv, för att inte hans riktiga jag skulle komma fram. Nu har han släppt på det, och Lennie har nog hjälpt honom att våga vara sig själv.
Jag tror definitivt att han är gay, vilket är fantastiskt, så länge han vågar vara sig själv och stå för det.