2017-10-27, 06:24
Medlem
MrSokratess avatar
TV 12 började sända säsong 4 innan sommaren men efter det har det bara varit repriser.
Kanske dags att fortsätta med säsong 4 snart.
Citera
2018-02-26, 22:53
Medlem
Roffedyngiss avatar
Bump...

Dagens höjdpunkt. Kronofogdar är hjältar.

Delroy är bäst.
Citera
2018-02-26, 23:12
Medlem
Älskar serien, det är nått tillfredsställande med att se folk få ta konsekvenser för sina handlingar, till skillnad från Sverige där man kan strunta i att betala hyran och ha hur mycket skulder som helst i ett par år innan nånting faktiskt händer. Och här är man så jääääkla feg också, finns inte en chans att man skulle fula sig och kolla upp alternativa adresser och jobbadresser i Sverige.

Pinsamt att se hur alla ljuger och försöker påstå att de inte känner till skulderna. Riktigt pinsamt. Jag hade ju inte ens försökt ljuga, snacka om att man ser dum ut.

Och väldigt intressant också, att se hur det funkar med deras system kring bidrag.

Passar på att länka till one of the best från programmet, jag skrattade högt i 5 minuter.
https://www.youtube.com/watch?v=j7OONElill8

Och via detta klipp kom jag också till ett annat klipp, där det avslöjas att en av snubbarna i programmet blivit fälld för narkotikainnehav. Har för mig att det var Delroy... Åsikter om detta?
Jag är kluven.
Citera
2018-02-26, 23:22
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roffedyngis
Bump...

Dagens höjdpunkt. Kronofogdar är hjältar.

Delroy är bäst.
Delroy har tydligen leukemi.
https://www.youtube.com/watch?v=MwIEh9LlZrI
Trist att höra. Skön typ.
Citera
2018-03-03, 10:48
Medlem
QueerSchilvias avatar
De som t ex inte klarat av hyran ska hängas ut med en kamera rakt upp i nyllet.

Det som irriterar mest i det här programmet är de slöhuvudena som springer runt och leker polis och ska förnedra folk. Var har de hittat dom? I Arbetsförmedlingens arkiv under "Hopplösa fall"? De verkar få sina inkomster genom att de får provision på det dom drar in.

De stövlar runt i andras hem och är uppkäftiga. Och i slutet så drar till med en "rolig" kommentar som ska förnedra den utsatte ännu mera.

Utseendemässigt ser de ut som skit allihopa, så inte ens det går att få ut någon av.

LÄGG NER SKITEN! NU!
Citera
2018-03-03, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QueerSchilvia
Det som irriterar mest i det här programmet är de slöhuvudena som springer runt och leker polis och ska förnedra folk.

Gissar att du syftar på personer som lägger sig i kronofogdarnas arbete? Utöver dessa har jag nämligen inte sett någon i detta programmet som försöker leka polis. Tvärtom är ju kronofogdarna extremt noga med att undvika fysiska konflikter.

Citat:
De stövlar runt i andras hem och är uppkäftiga.

I många fall är det ju dock inte längre någon annans hem, eftersom domstolen beslutat annat. Likaså vore det dumt om vi inte hade ett system för att beslagta tillgångar från folk med skulder. Blir ju lätt orättvist om man kan köpa saker på kredit men aldrig behöva betala.
Citera
2018-03-03, 12:36
Medlem
Visst är det synd om de som inte klarar av på riktigt att betala hyran hur än de försöker.
Men sen man har ju sett otaliga fall där de har skitit att betala hyran i flera månader och istället spenderat sina pengar (läs bidrag) på strunt, och sen blir förvånade när de vräks + nån snyft historia om jag har ju barn. Grattis du har precis gjort dina barn hemlösa.

För övrigt bra program
Citera
2018-03-03, 13:21
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
De som t ex inte klarat av hyran ska hängas ut med en kamera rakt upp i nyllet.

Det som irriterar mest i det här programmet är de slöhuvudena som springer runt och leker polis och ska förnedra folk. Var har de hittat dom? I Arbetsförmedlingens arkiv under "Hopplösa fall"? De verkar få sina inkomster genom att de får provision på det dom drar in.

De stövlar runt i andras hem och är uppkäftiga. Och i slutet så drar till med en "rolig" kommentar som ska förnedra den utsatte ännu mera.

Utseendemässigt ser de ut som skit allihopa, så inte ens det går att få ut någon av.

LÄGG NER SKITEN! NU!

Tycker du att de fogdar som vi får se i programmet stövlar omkring i andras hem och är uppkäftiga?

Tycker helt tvärtom att de är relativt humana.

Välkommen till verkligheten.
Citera
2018-03-04, 11:22
Medlem
Wandras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
TV 12 började sända säsong 4 innan sommaren men efter det har det bara varit repriser.
Kanske dags att fortsätta med säsong 4 snart.

Har precis varit i kontakt med 12:an och de har köpt in nya säsongen men är inte inplanerat när de ska börja sändas.
Citera
2018-03-04, 11:35
Medlem
jipeesss avatar
ett av de mycket få serier jag kollar,
vet inte riktigt varför jag gillar detta, kanske för att mina fördomar om vissa befolkningsklientel bekräftas..
rätt kul att se "vuxna" typer bete sig som frustrerade oförstående 5-åringar utan självinsikt o impulskontroll när saker inte är som de vill, o samtidigt i kaoset imponeras av jordnära fogdar som tvingas hantera det hela på ett snyggt sätt (inför tittarna iaf)
Citera
2018-03-05, 10:38
Medlem
Fickludds avatar
Enligt ett inlägg på Delroys sons Twitter har Delroy nu fått benmärgstransplation.

GREAT NEWS, Delroy from our #Match4Delroy campaign has received his transplant! Thank you to everyone who supported the campaign. Delroy (@Ebonyking007), team ACLT wish you a speedy recovery. bit.ly/2EKTlmN
Citera
2018-03-05, 14:24
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jipeess
ett av de mycket få serier jag kollar,
vet inte riktigt varför jag gillar detta, kanske för att mina fördomar om vissa befolkningsklientel bekräftas..
rätt kul att se "vuxna" typer bete sig som frustrerade oförstående 5-åringar utan självinsikt o impulskontroll när saker inte är som de vill, o samtidigt i kaoset imponeras av jordnära fogdar som tvingas hantera det hela på ett snyggt sätt (inför tittarna iaf)
Jag tycker man får ganska bra inblick i det brittiska samhället också, alltifrån cityliv till ren landsbygd och bönder. Förvånansvärt ofta tycker jag mig tyvärr se mammor med massvis av barn som bara skiter i att betala hyran, ibland i ett år, och sedan bara drar vidare - får en känsla av att de lever på det sättet. Med åren har jag även utvecklat en viss känsla för vilka som kommer hålla avbetalningen och vilka som kommer skita i den (man får ju facit i slutet, och det slår sällan fel).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in