2020-04-14, 18:50
Medlem
Zarfots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Konstigt då att man är rädd för "brist på reningskemikalier", eftersom de kör UV-behandling?

Det är ett tidigare steg i reningen där man tillsätter kemikalier för att få partiklar att klumpa ihop sig, vilka sedan kan avskiljas från vattnet, vilket inte biter på virus.
Citera
2020-04-14, 18:51
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du frågade mig vad jag baserade det på och jag svarade med en hänvisning. Att du då tycker något annat innebär inte att du har rätt och att jag har fel.

Jag har visat vad jag tror och jag tror inte att du har rätt i dina lösa spekulationer. Måste jag komma med en källa på det också?

Jag försöker fatta varför 10k självmord är värre än hundratusentals bekräftade dödsfall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Inte bra det som händer.
Men dock inte Tegnells fel att man inte lyckats skydda de äldre i vårdhemmen.
Detta är resultat av dålig politik och verksamheter under många år.
FHM valde att ha så lite nedstängning som möjligt. Utan att ta reda på behoven och konsekvenserna.
”Skydda de äldre”...men ingen framförhållning. (Det är tydligen andra som ska skydda dem.)
Det är ändå människor med utbildning och höga löner, är det för mycket begärt att de ska kunna leverera i skarpt läge?
J-a skitvirus. Har haft luftvägssymtom sen februari. Tror faktiskt aldrig att jag blir helt som förr, även om jag är lindrigt drabbad.
Citera
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Uv är en del i processen. Kemikalier , en annan.

Goddag yxskaft.
FHM varnar för att när kemikalierna är slut så kan virus smita ut i dricksvattnet.
Lycka till med ert kranvatten i Sthlm. Själv skulle jag koka det 5 minuter, stormkoka tom.
Citera
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukas
Dom voldtar ju även i grupp så jag är inte ett dugg förvånad. Snarare glädjer det mig.

Jo har den första våldtäkts somaliern corona så lär alla de andra som våldtar tjejen få det också.
I norrköping var de ju 7 st som våldtog 13 åringen i EEktorps centrum för några år sedan.

De gör väl samma sak fortfarande är en massa som våldtar efter varandra och doppas kukarna i samma spermafyllda 14-is fitta då klart smittar det. Men det verkar dom ju inte direkt begripa eftersom de håller på så år efter år.. Var ju något liknande på ålandsbåten..där media kallade dem för "Svenskar" och det senare visade sig vara "mörkhyade" ..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robert_Goatse
Fast jag undrade varför man har mängder av nya fall när de haft stängt allt i typ en månad.

För att många hann smittas innan de stängde ned. Som i sin tur han smitta fler. Därför försöker länderna nu att bromsa ännu mer för att hålla det inom familjerna och förlänger.

Dessutom är det minskat smittade i många regioner i länderna du räknade upp. Så ja karantän fungerar, men det tar tid.
Citera
2020-04-14, 18:52
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det enda jag vet är att det tidigare även gällde den officiella statistiken. I början av Mars stod det att negativt test var kriteriet, och då fick vi ingen friskförklarad alls. Sedan ändrades det till 2 dagar symtomfri, och då ramlade ett gäng friskförklarade in i statistiken. Varför det går så trögt nu vet jag inte.

Nu vet jag att det är för att det inte följs upp alls i princip. Kanske i regioner med väldigt få fall ännu.
Citera
2020-04-14, 18:52
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
"Över 42 000 personer bötfälldes över påskhelgen i Italien för att inte följa de restriktioner som finns i landet om att hålla sig hemma, rapporterar CNN."

Verkar funka sisådär med lock-down.
Karantänskolk hade inte existerat på Mussolinis tid, just sayin’..
Citera
2020-04-14, 18:53
Medlem
CityBangBangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Folk påstår inte att det är en vanlig influensa. Det är ni idioter som bygger halmgubbar.

Däremot jämför folk med en vanlig influensa vilket är rimligt.

Jag har sett många kommentarer i stil med att det inte är värre än en vanlig influensa; dessa försöker alltså relativisera hur farligt det kan bli eventuellt med covid 19 så som jag tolkar det..
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Varför "hjälper" du inte ditt eget land istället då? F ö är det mest av din själv bara att piska upp stämningen här, gorma om att Tegnell ska åtalas för folkmord osv.

Jag hjälper mitt land genom att hjälpa er.
Ni är inte långt från oss, och ni är den lilla ouppfostrade ungen som inte vill lyssna till skillnad från era smarta grannländer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Grundtanken är att man har det i omgångar för att se hur det ser ut om man öppnar upp det igen.

Se Israel.
Ok. Det lär nog bli väldigt jobbigt i längden kan jag tänka mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Varför då, Spanien ger full lön åt alla arbetare. Man får jobba igen det efteråt. 10k självmord är väl inte värre än 123k dödsfall av ett virus hur man än räknar. Det är ingen som tvingar folk att begå självmord i Sverige. I Japan kanske.
500 000 fler dog i cancer globalt pga finanskrisen 2008. Hur tror du det blir nu, under denna mycket värre ekonomiska kris där man till och med stängt ner cancerscreening?

https://www.telegraph.co.uk/news/2016/05/25/financial-crisis-caused-500000-extra-cancer-death-according-to-l/

Viruset kommer aldrig komma i närheten av den död som åtgärderna mot det orsakar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in